Na valu popularnosti prve dvije generacije, krajem 2003. predstavljen je treći Caddy, ovaj put kao koncepcijski i funkcionalno preuređena izvedba tada ganz novog Golfa Petice i Tourana, ali s puno više vlastite originalnosti. U
teretnoj izvedbi se nametnula kao najprodavaniji laki komercijalni automobil u Europi (i Hrvatskoj), ali nije tako rijetka ni putnička izvedba, idealna onima koji ne pate na šminku i stil, a trebaju im prostor i praktičnost.
Dizelski 1.9 TDI motor bio je must have izbor, pa i danas na našim cestama nisu rijetki primjerci s više od pola milijuna kilometara, pretežno radno-teretne izvedbe s dva sjedala.
Krajem 2010. predstavljena je, može se reći drastično modernizirana verzija, izgledom i tehnologijom oslonjena na svježe predstavljen Golf Šesticu i tada aktualne Volkswagenove modele. Upravo zbog korjenitih dorada na zadržanoj platformi Petice, na prvu se činila potpuno novom generacijom.
I dalje prevladavaju teretne izvedbe, česte su i kombinirane putničko-teretne s dva reda sjedala i mrežom (N1), ali ni čiste putničke nisu tako rijetke za vidjeti. Što ih odlikuje? Ono po čemu je i prethodnik došao na dobar glas: sve je podređeno praktičnosti i prostranosti, s naglaskom na robusnost i trajnost.
Zato unatoč civilnom okruženju s bogatijom opremom, boljom zvučnom izolacijom i ljepšim oblogama putnička izvedba ne može sakriti svoje robusne, teretne korijene, no pokazalo se da strukturi potencijalnih kupaca to nije neka smetnja.
Caddy, naime, nudi jako puno mjesta i velik prtljažnik, tu je i masa pretinaca, a većina izvedbi ima bočna klizna vrata na obje strane (znaju biti kombijevski glasna). A straga su, barem na hrvatskom tržištu, podizna klizna vrata puno češća nego dvokrilna.
Nije slučajno što je Caddy godinama broj 1 u svojoj klasi i što ga mnoge tvrtke imaju u svojima flotama: čim se sjedne za volan preplavi osjećaj čvrstoće, temeljitosti i robusnosti, istovremeno i usmjerenosti na jednostavnost i trajnost, pa tvrda plastika, relativno skromna oprema i donekle nemaštovit dizajn vozačkog okruženja mnogima padaju u drugi plan.
Ispod prednjeg poklopca golemoj većini je prvi favorit poznati dizelski 1.6 TDI motor (75 i 102 KS). Osnovni je naravno, malo trom i spor, ali je tegleća mazga koja svašta može podnijeti.
Jača verzija je optimalnija masi i veličini Caddyja i pristojno može povući. Pri kupnji je naravno, prva i osnovna stvar pronaći održavan i neizgažen primjerak i u tom slučaju, što se održavanja tiče, vjerojatno nećete ni znati da imate auto.
Inače, njemačke servisne statistike za primjerke stare pet do dest godina navode da iz prosjeka kvarova iskaču propuštanje vlage u farove, slinjenje ulja i poroznost crijeva i vodova.
Ukratko
U slabijoj dizelskoj izvedbi sa 75 KS mjenjač ima pet brzina, u jačoj od 102 KS ima šest. Kakav je? Volkswagenovski. Čvrst, precizan, robustan i pomalo bučan
Klizna vrata najčešće s obje strane i velika stražnja, rijeđe krilna, a češće jednodjelna, važni su faktori visoke razine praktičnosti i iskoristivosti velikog unutrašnjeg prostora
Stražnji ovjes ima i lisnate opruge, po jednu na svakoj strani u standardnim izvedbama, odnosno po dvije u teretnim modelima, koji rade u pravilu pod većim opterećenjima
Treća generacija najpopularnijeg putničkog dostavnjaka u svom drastično obnovljenom izdanju se dizajnerski i tehnološki snažno oslonila na tadašnji Golf Šesticu, a kao i izvorna izvedba iz 2003. zadržala je vrline robusnog i prostranog transportera, bez veće boljke
Za volanom će vas dočekati miješana arhitektura Golfa, Tourana i vlastitih oblika i detalja. Ima puno tvrde plastike, ali čvrste, robusne i otporne na korištenje
Dizeli su u Caddyju zakon, barem kad su u pitanju navike hrvatskih vozača. Do redizajna 2010. baza interesa bio je 1.9 TDI, nakon toga 1.6 TDI
POVIJEST MODELA
VW Caddy III (2010.-2015.)
2003. predstavljena treća generacija Caddyja, s prilagođenom mehanikom i vozačkim interijerom tada dolazećeg Golfa V
2004. početak prodaje. U Hrvatskoj najpopularniji motor očekivano je 1.9 TDI (105 KS), ima i atmosferskih 2.0 SDI (69 KS) te nešto malo benzinaca 1.4 (75 KS) i 1.6 (102 KS)
2005. dizelski TDI motor dobiva slabiju verziju (75 KS)
2006. snaga prvom benzincu raste na 80 KS
2007. predstavljena produžena izvedba Maxi, dugačka 4,88 m, produžene platforme osovinskog razmaka 3 metra i nosivosti 800 kg
2007. u prodaju uvedeni dizel 2.0 TDI (140 KS) te DSG mjenjač
2008. uveden 4x4 pogon (4motion)
2010. napravljen opsežni redizajn i tehnološka poboljšanja u skladu s tada novim Golfom Šesticom. Uvedeni su i novi motori, dizelski 1.6 TDI (75 i 102 KS) i 2.0 TDI (110 i 170 KS) te turbobenzinski 1.2 TSI (86 i 105 KS)
2015. kraj proizvodnje i dolazak 4. generacije
CADDY 1.6 TDI
Kilometara 110.000
Godište 2014.
Cijena 109.900 kuna
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1598 ccm
Snaga 75 kW/102 KS na 4400/min
Moment 250 Nm na 1500/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Pogon prednji
Dimenzije 441 x 179 x 182 cm
Osovinski razmak 268 cm
Prtljažnik 750 litara
Masa od 1410 kg
Najveća brzina 170 km/h
0-100 km/h 12,3 sekundi
Izmjerena potrošnja 6,2 l/100 km
C02 ispuh 134 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 525 kn
Stražnji amortizeri (par) od 715 kn
Spojka (komplet) od 2300 kn
Zamašnjak od 3635 kn
Turbina od 4750 kn
Hladnjak od 290 kn
Hidropodizači (komplet) od 560 kn
Alternator od 1610 kn
Elketropokretač od 2470 kn
*zamjenski dijelovi Auto Krešo
CIJENE NA TRŽIŠTU
2012. od 60.000 kn
2013. od 80.000 kn
2014. od 100.000 kn
*informativne cijene