Iza mini Toyote stoji neobična priča o nastanku: konstruirana je zajedno s Citroenom C1 i Peugeotom 107 (danas 108), a zadaća je bila zajednički osmisliti jeftin u nabavi i održavanju, a pouzdan, trajan i simpatičan mali auto. U tome se i uspjelo. Prva generacija održala se uz minimalne dorade čak devet godina, ispunivši ulogu praktičnog zvrka na ulicama velikih gradova, ali i prvog auta u nečijoj vozačkoj karijeri. Proizvodi se u zajedničkoj tvornici u – Češkoj.
Ispod kože Toyota je dakle, jednaka francuskoj braći, a izvana ih razlikuju dizajnerske ideje prednjeg i stražnjeg dijela. Tko je najljepši u tom tercetu stvar je ukusa, ali jedno je sigurno: Japanci su u zajedničkom projektu sudjelovali onime u čemu su zapravo, najjači: motorom i većim dijelom mehaničkih komponenti. Trocilindarski 1,0-litreni benzinac od 68 KS zapravo je Daihatsuov proizvod (Toyota je većinski vlasnik Daihatsua, poznatog po odličnim malim benzinskim motorima) i nije bez vraga što Toyota upravo taj motor, sada sa 72 KS, još uvijek stavlja u Yaris kao osnovu ponude. Ugrađuje se i u nove generacije Ayga, C1 i 108 i iskustvo pokazuje da ukoliko je normalno vožen i održavan, nije izvor problema.
Ugodno će iznenaditi i u vožnji: frktav zvuk pojačava dojam poletnosti, niti 900 kilograma teškom Aygu daje simpatičnu lakoću i okretnost vožnje, a pritom malo troši, u prosjeku oko pet litara. U gradu je gotovo savršen, a dvjema osobama bit će sasvim dobar i za vikend na moru. I s ostalim mehaničkim komponentama nisu zabilježene ikakve veće komplikacije. Što je s ostalim? Aygo je mali autić i premda sprijeda nudi dosta mjesta, ne treba očekivati bog zna kakvu udobnost. Poput koze poskoči na ležećem usporniku, sjedala su mu tanka, slabo drže bočno i na duljem putu mogu biti zamorna. Simpatično osmišljena unutrašnjost kao cjelina djeluje plastično i jeftino, ali posljednje serije su bolje. Ozbiljnije su izvedene, s debelom ručicom mjenjača, volanom kao u Yarisu i poboljšanim drugim dijelovima interijera.
Što se pouzdanosti tiče, u startu je bilo manjih opoziva povezanih sa sindromom dječjih bolesti (papučica gasa, elektropokretač, akumulator, škripa sjedala…), ali otad je prošlo mnogo godina i sve to je odavno riješeno u servisima. Za svaki slučaj, pri kupnji provjerite propuštaju li stakleni poklopac prtljažnika i svjetla vodu ili da hrđa nije jače nagrizla pojedine manje i od atmosferilija slabije zaštićene dijelove u sklopu donjeg postroja, poput nosača ispuha ili sajle parkirne kočnice. Na kraju krajeva, u statistici njemačkog nacionalnog autokluba ADAC mala Toyota sveukupno izvrsno kotira.
POVIJEST MODELA
TOYOTA AYGO
2005. najmanja Toyota predstavljena na salonu u Ženevi kao dio zajedničkog projekta s Citroenom (C1) i Peugeotom (107). Riječ je o tehnički potpuno istim automobilima, s jedinom razlikom u dizajnu prednjeg i stražnjeg vanjskog dijela. Interijer im je također jednak, osim znaka na volanu. Svi se, pa i Aygo, proizvode u tvornici u Kolinu, u Češkoj. Ima izvedbe s trima i peterim vratima te dva motora: trocilindarski benzinac 1.0 (68 KS) i četverocilindarski dizelski 1.4 (54 KS)
2007. prestanak prodaje dizelskog motora zbog male razlike u potrošnji, a puno veće cijene u odnosu na benzinski motor i posljedično slabog interesa tržišta
2009. napravljen redizajn u zoni branika i stražnjih svjetala, manje tehničke dorade i poboljšanja u opremi
2012. Aygo predstavljen u drugom redizajniranom izdanju. Ponovno napravljena nova estetika branika, sprijeda s dnevnim LED svjetlima i uvedene živahnije boje interijera
2014. prestanak proizvodnje i dolazak nove, druge generacije
CIJENE NA TRŽIŠTU
2006. od 20.000 kuna
2008. od 25.000 kuna
2010. od 30.000 kuna
2012. od 35.000 kuna
2014. od 49.000 kuna
CIJENE DIJELOVA
Prednji diskovi (par) od 240 kn
Prednje disk pločice (par) od 260 kn
Stražnji bubnjevi (par) od 330 kn
Prednji amortizeri (par) od 535 kn
Spojka (komplet) od 1180 kn
Pumpa za vodu od 200 kn
Bobine od 255 kn
Termostat od 35 kn
Ležaj kotača od 135 kn
*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene