Scenicu i Picassu, tradicionalnim liderima francuskih kompaktnih monovolumena i omiljenih kod hrvatskih obiteljskih kupaca, 2009. se pridružio Peugeot 5008, koristeći iskustvo i dijeleći mnoge komponente, od platforme i motora do mjenjača i ostalog, upravo s tadašnjim C4 Picassom, modelom iz iste kuće. Prva generacija ostvarila je solidan uspjeh, a unatoč mnogih kompatibilnosti s Citroenom, ima specifičan Peugeotov miris i okus. Dojam otmjenosti i solidnosti je izraženiji, uz smireniji, klasičniji dizajn.
Zanimljivo, Peugeot ga je volio svrstavati u crossover, premda se tu više radilo o marketingu u skladu s trendovima, nego o realnosti. Udaljenost podnice od tla recimo, iznosi sasvim uobičajenih 13,5 centimetara. Osim toga, Peugeot je u to vrijeme imao povišeni 4007, blizanca Citroenu C-Crosser. Kako bilo, 5008 na cesti izgleda solidno i čvrsto, ima visoke bokove, simpatičnu njušku i skladno isklesan stražnji dio.
Ni izdaleka nije zastario, a obiteljski karakter zapravo mu otkriva unutrašnjost. U prednjem dijelu nije toliko prostrana koliko je zanimljiva, jer široka i nakošena središnja konzola s fenomenalno priručno postavljenom ručicom mjenjača i nizak gornji rub vrata stvaraju sportski osjećaj. Sve iza je čista monovolumenska prostranost, praktičnost i varijabilnost, s tri zasebno pomična i preklopna sjedala srednjeg reda, preklopnim stolićima u naslonima, pretincima izdubljenima u podu i velikim prtljažnikom.
Ugodu će vam stvarati i dojam solidne izrade i materijala i u pravilu bogata oprema, posebice uvoznih primjeraka. I još nešto: 5008 je udoban i tih, čime također njeguje francusku tradiciju dobrog komfora. Kontrole klime su doduše, smještene vrlo blizu mjenjača i ovisno o poziciji ručice ponekad teže dostupne, što bi one koji traže savršenost svakog detalja moglo živcirati. Što očekivati od rabljenog primjerka? Sve naravno, ovisi o brizi prijašnjeg vlasnika i vašim subjektivnim kriterijima, ali servisne statistike bilježe tek manji broj češće reklamiranih manjkavosti.
To su slabosti pri brtvljenju krovnog otvora (za verzije koje ga imaju), slinjenje ulja i nešto slabija otpornost elemenata ovjesa na modelima češće izvrgnutima grubljim uvjetima vožnje. Bilo je žalopojki i na čvrstoću plastičnih dijelova interijera, no ništa krucijalno. Što se mehanike tiče, nema tajni. Motori, mjenjači i sve ostalo zapravo je mozaik dobro poznatih elemenata s ostalih Peugeota i Citroena ove klase.
Preporuka? Dizelski HDi motor i ručni mjenjač, svakako. Dizeli su poznati po dobrim performansama i niskoj potrošnji, a smirenim vozačima bit će dovoljan i početni 1,6-litreni (109 do 120 KS). Većina će u rabljenoj 5008-ici voziti obitelj i posebno zato ne štedite tamo gdje ne treba: pri kupnji tražite prodavača dopuštenje za temeljit servisni pregled.
POVIJEST MODELA
2009. predstavljen u jesen, na istoj platformi kakva se koristi za Citroen C4 Grand Picasso, model jednake koncepcije iz istog koncerna PSA. Nude se izvedbe sa pet i sedam sjedala, a u startu su ponuđeni benzinski motor 1.6 (s atmosferskih 120 i turbo sa 156 KS) i dizelski 1.6 (109 KS) te 2.0 (150 KS). Mjenjači su ručni sa pet i šest brzina, nude se i klasični i robotizirani automatici sa šest brzina. Na EuroNCAP testu sigurnosti osvaja maksimalnih pet zvjezdica za sigurnost
2010. dizelaš 1.6 jača na 112 KS, a veći 2.0 ponuđen je i u verziji sa 163 KS
2013. u jesen napravljeni manji redizajn i tehnološka poboljšanja, a uvodi se i suvremenija oprema. Početni dizela sada je osnažena na 114 KS
2015. početkom godine uvodi se trocilindarski turbobenzinski 1.2 PureTech (130 KS), kao novi početni motor u ponudi i zamjena za atmosferski 1.6. U ljeti snaga početnom dizelašu raste na 120 KS, a turbobenzinskom motoru na 163 KS
2016. krajem godine prestanak proizvodnje i predstavljanje druge, sadašnje generacije
CIJENE NA TRŽIŠTU
2010. od 50.000 kn
2011. od 55.000 kn
2012. od 60.000 kn
2013. od 65.000 kn
2014. od 75.000 kn
2015. od 85.000 kn
CIJENE DIJELOVA
Prednji diskovi (par) od 350 kn
Prednje disk pločice (par) od 380 kn
Prednji amortizeri (par) od 875 kn
Pumpa za vodu od 220 kn
Zamašnjak od 2990 kn
Alternator od 1760 kn
Elektropokretač od 815 kn
Homokinetički zglob od 180 kn
Poluosovina od 475 kn
Ležaj kotača od 140 kn
* Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene