POUZDANI JAPANAC

Test rabljenog: Nissan Micra nije najljepša u gradu, ali je zato nepoderiva

Okretan japanski mini profilirao se kao iznadprosječno pouzdan auto, pregledan i lagan na volanu - idealan za grad
Željko Puhovski

Nissan Micra četvrte generacije jedan je od gradskih minija kojem se nije lako izboriti za mjesto pod suncem na hrvatskom tržištu rabljenih. Konkurencija je brojna, a tržište tradicionalno sklono europskim modelima rijetko u oglasnicima zaviruje u Nissanovu rubriku. Iznimka su oni koji vođeni statistikama pouzdanosti u kojima Micra stoji bolje od europske konkurencije, ili usmenim preporukama nekog od vlasnika takve Micre, točno znaju što žele.

image
Željko Puhovski

Nešto krivnje slabije popularnosti ima i do dizajna izvan konzervativnih okvira klasičnog hrvatskog kupca. Ipak, Micra uopće ne izgleda loše. Jest da oku promatrača treba malo vremena da prihvati peterovratnu buhtlastu formu sa simpatično tužnjikavim izgledom prednjeg i stražnjeg dijela, ali sve u svemu dizajn se sasvim dobro uklapa u europske urbane prizore, ništa mu ne fali.

image
Željko Puhovski

Iznutra, Micra ugodno iznenađuje svakog tko nije previše upoznat s njom. S obzirom na gabarite ispod četiri metra mjesta ima neočekivano puno i straga, pristojan je i prtljažnik, a dopadljivo i praktično vozačko okruženje s dosta priručnih pretinaca u skupljim paketima opreme poput ovog na fotografijama, nudi i malu dozu prestiža.

image
Željko Puhovski

Može se računati i s udobnim sjedalima i ugodnim tkaninama, ali i tvrdom, doduše besprijekorno obrađenom plastikom, tipično za male japance otprije desetak godina. Završna izrada je na visokoj, japanskoj razini, pa predrasude prema lokaciji proizvodnje u Indiji ne treba imati.

image
Željko Puhovski

Visoka karoserija s jedne strane nudi dosta mjesta, ali s druge strane na autocesti stvara primjetno izražen šum strujanja zraka. Na izbor su samo dva trocilindarska 1.2 motora, ali i atmosferski od 80 i kompresorski od 98 konja realno pokrivaju sve potrebe korištenja gradskog auta. Oba motora krasi uglađen i miran rad, ugodni su i tihi u normalnoj vožnji, ali vole i okretaje, kada hroptavost trocilindraša jače probija zvučnu izolaciju. Osnovni motor malo je lijen na niskim okretajima, a jači motor može prilično ozbiljno povući. Visoke su razine pouzdanosti i mogu natući puno kilometara. Micra je i dosta udobna za tako mali auto, a žene će cijeniti i lagan i ugodan volan, mekane papučice, precizan mjenjač (doduše jeftinog dojma prilikom prebačaja) i mali krug okretanja od samo 9,3 metra. I pregledna je na sve strane. Dakle, savršen autić za grad.

image
Željko Puhovski

Što kažu servisi, koje su boljke Micre? Značajnijih opoziva ni propusta nema u arhivama i održavani primjerci s normalnom kilometražom su u pravilu besprijekorni. Na EuroNCAP testu osvojene su tadašnje četiri zvjezdice.

Godište 2014.

Kilometara 18.000

Cijena 54.000 kuna

POVIJEST MODELA

2009. na salonu u ožujku predstavljena četvrta generacija kao globalni model s nekoliko motora, ovisno o kontinentu na kojem će se prodavati. Na europsko tržište dolazi samo s 3-cilindarskim 1.2 benzinskim motorom (80 KS u atmosferskoj i 98 KS u kompresorskoj DIG-T verziji)

2010. početak prodaje

2013. napravljen je redizajn s manjim tehničkim doradama pogona, ali oba motora dobivaju i opciju automatskog CVT mjenjača

2016. prestanak proizvodnje i predstavljanje novog, još uvijek aktualnog modela

image
Željko Puhovski

TEHNIČKI PODACI MICRA 1.2

Motor benzinski atmosferski

Cilindri/ventili 3/12

Obujam 1198 ccm

Snaga 59 kW/80 KS na 6000/min

Moment 110 Nm na 4000/min

Mjenjač ručni, 5 brzina

Dimenzije 383 x 167 x 152 cm

Osovinski razmak 245 cm

Prtljažnik 265 litara

Masa od 1055 kg

Najveća brzina 170 km/h

0-100 km/h 13,7 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,6 l/100 km

C02 ispuh 115 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2024 20:42