Potraga za rabljenim monovolumenom koji neće biti premalen ni prevelik, financijski će biti dostižan, dokazane je praktičnosti i dobrog, prepoznatljivog imidža rijetko kad završava na Kiji Carens.
Budimo iskreni, većina ljudi u Hrvatskoj prosječne zainteresiranosti za ovaj automobil, nikad nije ni čula. U ovoj su klasi hrvatskim kupcima zakon Touran, Scenic i slični i tu teško da će biti pomaka.
Šteta, jer mnogi se pozitivno iznenade kad malo prošvrljaju po interijeru i shvate koliko je Carens fokusiran na obiteljsku funkcionalnost, upravo ono što obiteljima i treba.
Izgledom je tipična Kia, moderno konfekcijska, moglo bi se reći. Ima prepoznatljiv prednji dio u Kia stilu, dok je sve ostalo relativno nezamjetno. Zapravo je, u prvom redu, pragmatično skrojena s glavnim adutima u unutrašnjosti.
Prostrana je (postoje i izvedbe sa sedam sjedala), vrata se široko otvaraju, sjedala u drugom redu mogu se neovisno klizno podešavati čime se modulira veličina putničkog i prtljažnog prostora, a moguće je preklopiti i naslon suvozačkog sjedala.
Pretinci su izdubljeni i u podu, u naslone prednjih sjedala integrirani su preklopni stolići, a dobar adut je i solidan prtljažnik.
Ispod podnice ima skrivene dodatne pretince i potpuno ravan pod u slučaju preklapanja stražnjih naslona. U pravilu se može računati na bogatu opremu, ovjes je udoban i nije klopotav na grabama i Carens, dakle, ima sve što dobro osmišljen monovolumen u tom smislu treba imati.
Osim toga, ima korektne metarijale koji nakon nekoliko godina ne izgledaju pohabano i pod prstima djeluje „njemački” čvrsto, što je vrlina koju mnogi cijene. Uglavnom, kvaliteta Kije i ovdje je jak adut razumnim kupcima.
Ispod kože Carens nije enigma i ne treba strahovati od pretjerano skupog održavanja. Motori i mjenjači, ali i segmenti podvozja, jednaki su kao u vrlompopularnoj i sada već dokazano dobroj bivšoj generaciji Sportagea.
Hrvatskim vozačima u ovoj klasi fokus je na dizelašima, a korejski 1.7 CRDi koji se sve donedavno ugrađivao u Kia i Hyundai kompaktne modele pokazao se dobrim i pouzdanim strojem.
Osnovnoj verziji od 115 konja fali malo života prilikom ubrzanja, ali u krstarećem stilu vožnje to je ugodan, dovoljno brz i štedljiv motor. Bolja opcija u tom smislu je jača verzija sa 136 konja (tijekom redizajna pojačan na 141), posebno ako je uparena sa automatikom.
Ovo je dobar i pouzdan rabljeni monovomen i šteta je što je u očima hrvatskih vozača u sferi egzotike pa prolazi ispod radara. A većina primjeraka još uvijek je pokrivena tvorničkim jamstvom.
Ukratko
Dobra sjedala pokazuju vrline na duljim turama, a precizan i lagan mjenjač olakšava gradsku vožnju. Carens jest pregledan, ali i velik pa kamera dobro dođe
Količinom prostora i pametnim rješenjima Carens je favorit iz sjene. Sjedala se zasebno podešavaju, preklopivo je i suvozačko, pretinaca ima masu, a podnica prtljažnika je ravna
Dizelaš od 115 KS poznat je iz Sportagea i slovi kao dobar i pouzdan motor. U težem, većem i udobnijem Carensu ponekad mu fali živahnosti, ali krstarenja obavlja opušteno
Pozicija za volanom i još uvijek moderan izgled vozačkog okruženja, otpornog na godine i bogatog pretincima, zaslužuje pohvale
POVIJEST MODELA
Kia CaRens III
2012. otkrivanje u listopadu na salonu u Parizu
2013. u jesen početak prodaje na europskom tržištu s dizelskim motorima 1.7 CRDi (115 i 136 KS) i benzinskim 1.6 GDI (135 KS) i 2.0 GDI (166 KS). Uz ručni mjenjač sa šest brzina, uz jače motore nudi se i klasična automatika, također sa šest brzina
2016. napravljen manji redizajn, maska dobiva naglašeniju formu tigrovih usta kao dizajnersku karakteristiku svih Kia modela. Dizelski 1.7 motor u jačoj verziji sada razvija 141 KS, a klasičnu automatiku zamjenjuje se naprednijom sa dvije spojke i sedam brzina (7DCT)
2019. prestanak proizvodnje bez izravnog nasljednika
CARENS 1.7 CRDi
Kilometara 98.000
Godište 2015.
Cijena 116.900 kunaMotor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1685 ccm
Snaga 85 kW/115 KS na 4000/min
Moment 260 Nm na 1750/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Pogon prednji
Dimenzije 453 x 181 x 161 cm
Osovinski razmak 275 cm
Prtljažnik 536 litara
Masa od 1530 kg
Najveća brzina 181 km/h
0-100 km/h 13 sekundi
Izmjerena potrošnja 6,9 l/100 km
C02 ispuh 129 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 425 kn
Prednje disk pločice (par) od 155 kn
Spojka (komplet) od 855 kn
Ležaj kotača od 140 kn
Akumulator od 750 kn
Pumpa za vodu od 335 kn
Termostat od 55 kn
Alternator od 1765 kn
Elektropokretač od 1285 kn
Hidropodizači (komplet) od 750 kn
Kia Carens (2013.-2019.)
CIJENE NA TRŽIŠTU
2013. od 75.000 kn
2015. od 95.000 kn
2017. od 125.000 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....