Bila je prilično skupa, premda se vanjskim izgledom, bitno manje upadljivim od svemirske izvedbe s peterim vratima, na cesti nije ničim posebnim isticala. Honda Civic Sedan se doimala doduše, širom i nižom od konkurencije, a i danas se još uvijek sasvim fino uklapa u društvo modernijih automobila. Štoviše, uopće se ne čini kao automobil koji je na cestama još od 2005. godine. Za razliku od klasične vanjštine, vozačko okruženje dostojno je space shuttlea i prema njemu se gotovo sva konkurencija doimala tek manjom ili većom konfekcijom. Posebnost su Hondi davala i nisko, sportski postavljena sjedala, što naravno, nije odgovaralo svim starijim vozačima, a peh je bio što mlađi na hrvatskom tržištu nisu mogli smoći dovoljno novca za Hondinu limuzinsku poslasticu.
Foto: Marin Tomaš
Civic se i zato slabije prodavao, premda je osjećaj za volanom bio perfektan. Zasluge su podjednako nosili mali volan koji savršeno sjeda u ruke i ručica mjenjača kratkih hodova, kirurške preciznosti i postavljena na blago povišen središnji greben. Limuzina je međutim, imala i svojih mana, tipičnih za japanske aute - tanak zvuk zatvaranja vrata, bučnost na visokim okretajima, nosače prtljažnika što ulaze u prtljažni prostor, lupkanje kamenčića s kolnika po unutrašnjoj strani blatobrana… Većina rabljenih primjeraka na tržištu kupljena je u vrijeme prodajnog buma i danas je stara desetak godina, a stanje im je u pravilu vrlo dobro do odlično. Nije to samo zasluga strukture tadašnjih kupaca, čija većina je bila rafiniranog i marnog odnosa prema održavanju svog automobila, već i kvalitetne izrade i postojanih materijala, otpornih na korištenje i veće kilometraže. Rijetko ćete naići na primjerak kojemu nešto ne radi, obloge su mu jače izlizane ili mu plastika cvrči. Testni primjerak, koji je u deset godina preko leđa prevalio gotovo 200 tisuća kilometara i čija unutrašnjost izgleda upola mlađa, dokaz je tomu.
U limuzinu se ugrađivao samo jedan motor, benzinski 1.8 VTEC sa 140 KS i mjenjačem sa pet stupnjeva. Tipičan Hondin atmosferski motor, pomalo umoran u niskim okretajima, ali koji lijepo ide u srednjim, a sportski vrišti i vuče u višim i visokim okretajima. Mlađi vozači ga obožavaju i savršeno se slaže sa sportski tvrđe podešenim ovjesom, izravnim volanom i kratkim, preciznim mjenjačem. Limuzina je tada poput gokarta i želite li zabavu u vožnji, a ne smeta vas poneka burnija reakcija na neravnoj cesti ili ležećem usporniku, ovo je limuzina za vas. Mehanički dio izvrsno podnosi vozačke torture i limuzinski Civic redovito zauzima prva mjesta na serviserskim ljestvicama pouzdanosti. Da su svi automobili takvi, servisi bi propali. Konstrukcijskih propusta nema, a malo belaja može nastupiti tek zatreba li baš kakav rezervni dio. Cijene su naime, za većinu stvari veće od prosjeka.
Ukratko Prtljažnik je pristojne veličine, ali u odnosu na konkurenciju obujam mu je nešto manji. Šteta što veliki nosači poklopca pritišću prtljagu na vrhu. Nisko postavljena sjedala, a blago povišen smještaj kratke ručice mjenjača tvore sportski ugođaj za volanom, dok pogled na digitalni dio instrumenata pruža drugu vrstu posebnosti Oprema je bila solidna već u prvom paketu, dok više razine nisu ostavljale gotovo nimalo prostora doplatama. Snažno uvučena armatura djelomice je smanjivala prostor sprijeda. Malo tvrđe podešen ovjes fenomenalan je na dobroj cesti i podloga je vozačkom zadovoljstvu, ali vozači skloniji udobnosti mogli bi grintati Atmosferski motor s promjenjivim otvaranjem ventila (1.8 VTEC) može ponekad biti i naporan, jer traži visoke okretaje da bi izvukao svih 140 KS. Limuzinski Civic imao je i automatski mjenjač, ali i i hibridnu verziju IMA (Integrated Motor Assist), sklop 1,3-litrenog benzinca (95 KS) i elektromotora RIJEČ Stručnjaka Nema dizelski motor i to je jedina brana većoj potražnji za ovom limuzinom, svjedoči nam Filip Horvatić, prodajni savjetnik u tvrtki MaxxAuto, o poziciji Civica Sedan na hrvatskom tržištu rabljenih. Kupci u ovoj klasi gotovo bez iznimke traže automobile s dizelskim motorom i teško ih je uvjeriti u suprotno. A ovaj motor, kad se vozi normalno i smireno, može trošiti i manje od sedam litara. Po pitanju pouzdanosti i gušta u vožnji Civic Sedan teško da ima pravog suparnika, a jedino neravnine prolazi s nešto manje mekoće. Sedan 1.8 VTEC (2005.-2011.) Kilometraža 195.000 km Cijena 45.000 kuna Godište 2007. Motor benzinski, atmosferski, VTEC Obujam 1799 ccm Snaga 103 kW/140 KS pri 6300/min Moment 174 Nm pri 4300/min Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 449 x 175 x 143,5 cm Međuosovinski razmak 270 cm Težina 1230 kilograma Prtljažnik 385 litara Brzina 205 km/h 0-100 km/h 8,9 sekundi Izmjerena potrošnja 7,9 l/100 km C02 ispuh 140 g/km |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....