Fiat Grande Punto svima je više nego dobro poznat i mnogima omiljen talijanski rabljeni gradski auto, no malo kome je poznato da je krajem 2009. i redizajniran. Nije čudno što je to prošlo ispod radara, jer promjene nisu bile radikalne i naročito u slabijim paketima opreme slabije su bile vidljive. Što to znači? Tek su bolji paketi ili neki elementi s popisa doplata jače isticali novu estetiku karoserije, poput crnih dodataka na branicima i širokog kromiranog brka maske.
Potražite takav (rijedak) primjerak, puno bolje izgleda. Oblije forme maske, nova svjetla za maglu ili stražnja svjetla s bistrom plastikom sigurno će vam se svidjeti više nego u Grande Puntu. Unutrašnjost je temeljitije promijenjena i osjetno je ljepša i plemenitija nego u Grande Puntu. Nova središnja konzola elegantno je zaobljena, plastika oko tvorničkog radio-uređaja je tamna i lakirana, a potpuno nova je i instrumentna ploča. Podložena je svijetlom grafikom, a instrumenti su uvučeni u „sportske“ duplje.
Sve to, uz još neke nove detalje, za volanom ostavlja dojam bogatijeg, osmišljenijeg i modernijeg auta od Grande Punta. Svidjet će vam se. Neke stvari ipak su ostale jeftinije izvedbe, kao što su krutost plastičnih i tekstilnih površina (ali otpornih na korištenje), teže zatvaranje vrata ili bučan zvuk centralnog zaključavanja.
Takav Punto je 2009. dobio dodatak u nazivu Evo (skraćeno od Evoluzione), ali izgubio ga je već 2012., kad je malim redizajnom ponovno postao samo – Punto. Izvana su mu tada djelomice vraćeni neki elementi Grande Punta, ali interijer je ostao iz Evo modela. I takav je u nepromijenjenom izdanju ostao do kraja proizvodnje. U njemu se nećete osjećati stiješnjeno, a korektan je i prtljažnik. I tiše je nego u Grande Puntu.
Lim je pocinčan, a s mehaničke strane sve je dobro poznato. Robusna platforma stvorena u vrijeme braka s Opelom (jednaku koristi Corsa C) nosi dobre motore, a mehaničari kao češće intervencije spominju slinjenje ulja, relativno kratak vijek spojke i ispušnog lonca. Klasični atmosferski benzinci pomalo su lijeni i ponekad vole potrošiti, ali za grad i svakodnevicu su dovoljni, a pritom uglađeni i mnogima najvažnije - trajni su i jeftini za održavanje. Turbomotori su na našem tržištu čisti raritet, ali zato turbodizela, naravno, ima čitavo more.
To su dobri motori, doduše ponešto grubi i mrtvi na niskim okretajima, ali jako malo troše i također uz dobro održavanje mogu istrpjeti debelu kilometražu. Baš u tome se nalazi kvaka. Masa njih je uvezena mahom iz Italije, gdje ih sigurno nije vozila samo „baka do dućana“, pa otvorite četvere oči i što se tiče kilometraže i općeg stanja, posebno najskupljih dijelova za eventualnu zamjenu poput turbine, brizgaljki i spojke sa zamašnjakom.
POVIJEST MODELA
2009. predstavljen Punto Evo kao dizajnerski i tehnički dotjerana izvedba Grande Punta. U startu ima dobro poznat i provjereno dugovječan benzinski atmosferski motor 1.4 8V (77 KS), potom turbobenzinski 1.4 MultiAir 16V (105 i 135 KS) te štedljive dizelske motore 1.3 Multijet 16V (75, 85 i 95 KS) i 1.6 Multijet 16V (120 KS)
2010. uveden u prodaju osnovni motor 1.2 8V (65 i 69 KS)
2012. predstavljena zanimljiva, inovativna izvedba s dvocilindarskim turbobenzinskim motorom 0.9 TwinAir 8V (85 KS)
2012. ponovnim malim redizajnom nema više dodatka Evo u nazivu i gradski Fiat ponovno postaje samo Punto
2014. uvedena i jača verzija dvocilindarskog turbomotora TwinAir (105 KS), umjesto jednako snažne izvedbe 1.4 MultiAir motora
2018. krajem godine prestanak proizvodnje. Na talijanskom i još nekim tržištima još uvijek ima primjeraka za prodaju
CIJENE NA TRŽIŠTU
2009. od 30.000 kn
2010. od 33.000 kn
2011. od 35.000 kn
2012. od 38.000 kn
2013. od 49.000 kn
CIJENE DIJELOVA
Prednji diskovi Brembo (par) 275 kn
Prednje disk-pločice Comline (par) 95 kn
Prednji amortizeri Monroe (par) 1060 kn
Hladnjak 200 kn
Spojka LuK 765 kn
Elektropokretač 555 kn
Alternator 930 kn
Kompresor klime Nissens 1440 kn
Krajnik 80 kn
Vilica 423 kn
Homokinetički zglob (kom) 300 kn*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene