Opterećeni lošim imidžem Dacije iz prošlosti i stavom „što će reći susjedi“ mnogi ne žele priznati da je današnji Sandero i kao rabljeni jedan od dokazano dobrih i ekonomski najisplativijih automobila. Naravno, gledajući pritom čistu ekonomsku računicu prijevoza od jednog do drugog mjesta, uz potisnutu želju ili podložnost prema dizajnerskim i tehnološkim trendovima.
Već je prva generacija pokazala da se radi o izdržljivom i dopadljivom automobilu pomalo rudimentarne izvedbe, ali kojem je Renaultova tehnologija dala aromu suvremenosti, a blago povišena i crossoverski ukrašena izvedba Stepway dozu šminke.
Druga generacija otkrivena u jesen 2012. godine cijelu priču diže na višu razinu, ali bez negiranja osnovnih ideja dopadljivog, izdržljivog i pristupačnog automobila, dimenzijama, udobnošću i prostranošću na gornjoj granici niže klase.
Na isporuku se u početku čak i na probirljivim zapadnim tržištima čekalo mjesecima i Sandero je u pojedinim zemljama, ne samo srednje i istočne Europe, brzo dospio na liste najprodavanijih modela privatnim kupcima.
U jednoj bogatoj Njemačkoj je to još i danas, isto kao u Hrvatskoj. Istovremeno, profilirao se kao jedan od najzastupljenijih u poslovnim i rent-a-car flotama, s težim uvjetima eksploatacije. Sve je to čvrsta potvrda da je pod okriljem Renaulta ponovno nastao naizgled skroman, za neke visokog stava čak i neugledan, ali dokazano vrlo solidan i trajan automobil.
Stoga nije pogrešno zaključiti da je mudar odabir rabljenog u slučaju da su najvažniji kriteriji niski troškovi održavanja i dijelova i naravno pouzdanost, što većini kupaca i jest, uz ustupke po pitanju mnogo tvrde plastike, jeftinog i šupljeg osjećaja pod rukama na plastičnim kvakama vratiju koje su velikih dimenzija i oštrog gornjeg ruba, sirove izvedbe gume oko unutrašnjeg okvira vratiju, slabije zvučne izolacije ili tanjeg sloja laka podložnog oštećenjima.
S druge strane robusni materijali otporniji su na korištenje, izrada ulijeva povjerenje, a u opremi je manje-više sve potrebno, osim najsuvremenijih elektronskih gadgeta za sigurnost i zabavu. I poznati Renaultovi motori u potpunosti su korektni, solidnih kapaciteta i niske potrošnje, posebno 1,5-litreni dizelski. Dokazano je da im uz redovno održavanje ni debele kilometraže nisu nedostižne.
S druge strane, mekano i pasivno podvozje te plastična ručica mjenjača sporijeg hoda nisu raspoloženi za dinamičnu vožnju i usmjeravaju na smireniji pristup, ali zato prelazak preko rupa ili ležećih uspornika ostavlja dojam robusnosti i neuništivosti. Kod prvih primjeraka treba pripaziti na hrđu na okovima vrata, ali značajnije sustavne boljke nisu primijećene i eventualni nedostaci pojedinog rabljenog primjerka najviše proizlaze iz stupnja održavanosti i brige kod prijašnjeg vlasnika.
Ukratko
Udobna sjedala nemaju mogućnost podešavanja pozicije po visini pa odgovarajući položaj za vožnju treba tražiti podešavanjem volana. Nakon redizajna klima ulazi u osnovnu opremu
Dimenzijama, udobnošću i prostranošću na gornjoj granici niže klase, druga generacija diže uspješnu priču prvog modela na višu razinu, uz zadržavanje osnovnih ideja dopadljivosti, izdržljivosti i pristupačnosti. Pritom treba računati na jeftinije detalje i izvedbu te skromniji doživljaj vožnje
Ispod prednjeg poklopca nema iznenađenja: dokazano dobri Renaultovi dizelski i benzinski motori ulijevaju povjerenje. U prtljažniku ćete naći dosta mjesta (320 litara), ali i nižu razinu završne obrade
Sandero je čest i kao službeni i rent-a-car automobil, što je također dobar pokazatelj izdržljivosti i pouzdanosti
Dacia je poznata po robusnom i čvrstom podvozju, čija „gumenasta“ podešenost ne podilazi vozačkim užicima, ali je kao stvorena za udobno i gutanje loših cesta i ležećih uspornika, bez lupanja
U dizajnerskoj i funkcionalnoj izvedbi instrumenata prepoznaje se Renaultova ruka. Čitki su i pregledni, bez dizajnerskih eskapada i s kromiranim rubom koji daje zrno plemenitosti
Masivna armatura sačinjena je od tvrde plastike, ali dobrog izgleda, trajne i lagane za održavanje. Izrada je u cjelini vrlo korektna
Sandero 1.5 dCi 75
PODACI
Godište 2016.
Kilometraža 114.000
Cijena 59.900 kuna
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1461 ccm
Snaga 55 kW/75 KS na 4000/min
Moment 200 Nm na 1750/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 407 x 174 x 152 cm
Osovinski razmak 259 cm
Prtljažnik 320 litara
Masa od 1085 kg
Najveća brzina 164 km/h
0-100 km/h 14,6 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,1 l/100 km
C02 ispuh 90 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 115 kn
Prednje disk pločice (par) od 115 kn
Prednji amortizeri (par) od 730 kn
Alternator 1620 kn
Elektropokretač od 640 kn
Pumpa za vodu od 195 kn
Poluosovina 540 kn
Garnitura zupčastog remena od 350 kn
*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene
CIJENE NA TRŽIŠTU
2013. od 40.000 kn
2014. od 43.000 kn
2015. od 47.000 kn
2016. od 55.000 kn
2017. od 59.000 kn
*informativne cijene
POVIJEST MODELA
Dacia Sandero II
2012. u jesen predstavljena druga generacija u standardnom izdanju, ali i kao blago povišen i u crossoverskom stilu izveden model Stepway. Kao i prva generacija, radi se o tehnološkom klonu Renault Clija, pa je u dizajnerski dopadljivu i izvedbom robusniju Dacijinu ideju upakirana francuska tehnologija. U ponudu je tako krenuo s atmosferskim benzincem 1.2 (75 KS) i trocilindarskim turbomotorom 0.9 (90 KS) te dizelskim 1.5 (75 i 90 KS). Uz sve motore dolazi ručni mjenjač s pet brzina
2013. u siječnju početak prodaje na hrvatskom tržištu
2016. u jesen otkrivena redizajnirana izvedba s trocilindarskim atmosferskim benzinskim motorom 1.0 SCE od 75 KS (umjesto dotadašnjeg četverocilindraša 1.2) i automatiziranim mjenjačem mjenjačem Easy-R. U opremu je uvrštena i parkirna kamera, a pojedini novi materijali ostavljaju bolji dojam. Klima odsad ulazi u početnu opremu.
2017. dizelski 1,5-litreni motor od 90 KS osnažen na 95 KS
2020. očekuje se dolazak treće generacije