POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG: DACIA SANDERO 1.5 DCI Nije vrhunac tehnologije, no ne brinite što će susjedi reći, izdržljivi Rumunj je best-buy i kao rabljeni

 
 Marin Tomaš

Opterećeni lošim imidžem Dacije iz prošlosti i stavom „što će reći susjedi“ mnogi ne žele priznati da je današnji Sandero i kao rabljeni jedan od dokazano dobrih i ekonomski najisplativijih automobila. Naravno, gledajući pritom čistu ekonomsku računicu prijevoza od jednog do drugog mjesta, uz potisnutu želju ili podložnost prema dizajnerskim i tehnološkim trendovima.

Već je prva generacija pokazala da se radi o izdržljivom i dopadljivom automobilu pomalo rudimentarne izvedbe, ali kojem je Renaultova tehnologija dala aromu suvremenosti, a blago povišena i crossoverski ukrašena izvedba Stepway dozu šminke.

Druga generacija otkrivena u jesen 2012. godine cijelu priču diže na višu razinu, ali bez negiranja osnovnih ideja dopadljivog, izdržljivog i pristupačnog automobila, dimenzijama, udobnošću i prostranošću na gornjoj granici niže klase.

Dacia Sandero 2016
Marin Tomas

Na isporuku se u početku čak i na probirljivim zapadnim tržištima čekalo mjesecima i Sandero je u pojedinim zemljama, ne samo srednje i istočne Europe, brzo dospio na liste najprodavanijih modela privatnim kupcima.

Dacia Sandero 2016
Marin Tomas

U jednoj bogatoj Njemačkoj je to još i danas, isto kao u Hrvatskoj. Istovremeno, profilirao se kao jedan od najzastupljenijih u poslovnim i rent-a-car flotama, s težim uvjetima eksploatacije. Sve je to čvrsta potvrda da je pod okriljem Renaulta ponovno nastao naizgled skroman, za neke visokog stava čak i neugledan, ali dokazano vrlo solidan i trajan automobil.

Dacia Sandero 2016
Marin Tomas

Stoga nije pogrešno zaključiti da je mudar odabir rabljenog u slučaju da su najvažniji kriteriji niski troškovi održavanja i dijelova i naravno pouzdanost, što većini kupaca i jest, uz ustupke po pitanju mnogo tvrde plastike, jeftinog i šupljeg osjećaja pod rukama na plastičnim kvakama vratiju koje su velikih dimenzija i oštrog gornjeg ruba, sirove izvedbe gume oko unutrašnjeg okvira vratiju, slabije zvučne izolacije ili tanjeg sloja laka podložnog oštećenjima.

Dacia Sandero 2016
Marin Tomas

S druge strane robusni materijali otporniji su na korištenje, izrada ulijeva povjerenje, a u opremi je manje-više sve potrebno, osim najsuvremenijih elektronskih gadgeta za sigurnost i zabavu. I poznati Renaultovi motori u potpunosti su korektni, solidnih kapaciteta i niske potrošnje, posebno 1,5-litreni dizelski. Dokazano je da im uz redovno održavanje ni debele kilometraže nisu nedostižne.

Dacia Sandero 2016
Marin Tomas

S druge strane, mekano i pasivno podvozje te plastična ručica mjenjača sporijeg hoda nisu raspoloženi za dinamičnu vožnju i usmjeravaju na smireniji pristup, ali zato prelazak preko rupa ili ležećih uspornika ostavlja dojam robusnosti i neuništivosti. Kod prvih primjeraka treba pripaziti na hrđu na okovima vrata, ali značajnije sustavne boljke nisu primijećene i eventualni nedostaci pojedinog rabljenog primjerka najviše proizlaze iz stupnja održavanosti i brige kod prijašnjeg vlasnika.

Dacia Sandero 2016
Marin Tomas

Ukratko

Udobna sjedala nemaju mogućnost podešavanja pozicije po visini pa odgovarajući položaj za vožnju treba tražiti podešavanjem volana. Nakon redizajna klima ulazi u osnovnu opremu

Dimenzijama, udobnošću i prostranošću na gornjoj granici niže klase, druga generacija diže uspješnu priču prvog modela na višu razinu, uz zadržavanje osnovnih ideja dopadljivosti, izdržljivosti i pristupačnosti. Pritom treba računati na jeftinije detalje i izvedbu te skromniji doživljaj vožnje

Ispod prednjeg poklopca nema iznenađenja: dokazano dobri Renaultovi dizelski i benzinski motori ulijevaju povjerenje. U prtljažniku ćete naći dosta mjesta (320 litara), ali i nižu razinu završne obrade

Sandero je čest i kao službeni i rent-a-car automobil, što je također dobar pokazatelj izdržljivosti i pouzdanosti

Dacia je poznata po robusnom i čvrstom podvozju, čija „gumenasta“ podešenost ne podilazi vozačkim užicima, ali je kao stvorena za udobno i gutanje loših cesta i ležećih uspornika, bez lupanja

U dizajnerskoj i funkcionalnoj izvedbi instrumenata prepoznaje se Renaultova ruka. Čitki su i pregledni, bez dizajnerskih eskapada i s kromiranim rubom koji daje zrno plemenitosti

Masivna armatura sačinjena je od tvrde plastike, ali dobrog izgleda, trajne i lagane za održavanje. Izrada je u cjelini vrlo korektna

Sandero 1.5 dCi 75

PODACI

Godište 2016.

Kilometraža 114.000

Cijena 59.900 kuna

Motor turbodizelski

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 1461 ccm

Snaga 55 kW/75 KS na 4000/min

Moment 200 Nm na 1750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 407 x 174 x 152 cm

Osovinski razmak 259 cm

Prtljažnik 320 litara

Masa od 1085 kg

Najveća brzina 164 km/h

0-100 km/h 14,6 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,1 l/100 km

C02 ispuh 90 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 115 kn

Prednje disk pločice (par) od 115 kn

Prednji amortizeri (par) od 730 kn

Alternator 1620 kn

Elektropokretač od 640 kn

Pumpa za vodu od 195 kn

Poluosovina 540 kn

Garnitura zupčastog remena od 350 kn

*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene

CIJENE NA TRŽIŠTU

2013. od 40.000 kn

2014. od 43.000 kn

2015. od 47.000 kn

2016. od 55.000 kn

2017. od 59.000 kn

*informativne cijene

POVIJEST MODELA

Dacia Sandero II

2012. u jesen predstavljena druga generacija u standardnom izdanju, ali i kao blago povišen i u crossoverskom stilu izveden model Stepway. Kao i prva generacija, radi se o tehnološkom klonu Renault Clija, pa je u dizajnerski dopadljivu i izvedbom robusniju Dacijinu ideju upakirana francuska tehnologija. U ponudu je tako krenuo s atmosferskim benzincem 1.2 (75 KS) i trocilindarskim turbomotorom 0.9 (90 KS) te dizelskim 1.5 (75 i 90 KS). Uz sve motore dolazi ručni mjenjač s pet brzina

2013. u siječnju početak prodaje na hrvatskom tržištu

2016. u jesen otkrivena redizajnirana izvedba s trocilindarskim atmosferskim benzinskim motorom 1.0 SCE od 75 KS (umjesto dotadašnjeg četverocilindraša 1.2) i automatiziranim mjenjačem mjenjačem Easy-R. U opremu je uvrštena i parkirna kamera, a pojedini novi materijali ostavljaju bolji dojam. Klima odsad ulazi u početnu opremu.

2017. dizelski 1,5-litreni motor od 90 KS osnažen na 95 KS

2020. očekuje se dolazak treće generacije

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 07:59