RABLJENI

TEST POLOVNE ŠKODE Octavije omiljene limuzine u Hrvata, posebno ako je TDI

Redizajnirana i poboljšana Octavia II nije šminkerska limuzina, ali njen sasvim solidan izgled maska je koja krije iznadprosječnu pouzdanost, robusnost i prostranost, zbog čega je i cijenjena na tržištu rabljenih
 Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Octavia prve generacije iz 1996. bila je odličan uvod u Škodinu rapsodiju u kompaktnoj klasi, koja je u još zreliju fazu ušla 2004., kad je predstavljena druga generacija. Platformu i mehaniku podijelila je s Volkswagen Golfom V i sve ono što je pokazala prva Octavia, druga je digla na razinu više.

Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Prostranost i divovski prtljažnik iza ogromnih petih vrata, zbog čega je patila preglednost unatrag ostali su konstanta, ali tad nadograđena modernijim dizajnom, suvremenijem motorima (dizelski common-rail i turbobenzinski TSI) i mjenjačima (automatski DSG), ljepšim materijalima, značajnim skokom kvalitete… Sve to po cijeni koju su mogli pratiti i kupci, mahom oduševljeni osjećajem ozbiljne i zrele limuzine, koje ne samo da se ne moraju sramiti zato što je iz Češke, već je mogu i sa zadovoljstvom pokazivati..

Naravno, u početku nije sve bilo savršeno, pa je bilo kupaca koji su se žalili na relativno brzo trošenje obloga volana, drugi su proklinjali trošak zamjene zamašnjaka kod dizelaša, trećima je znao otkazati kompresor klime… Bile su to boljke koje su pratile i srodni Golf V.

Redizajnirani model stigao je početkom 2009. i vrlo brzo se etablirao kao izuzetno pouzdan auto, koji veličinom, prostranošću i općim dojmom nadilazi okvire kompaktne klase. Iz ponude je tad ubrzo isključen kultni pumpa brizgaljka dizelaš 1.9 TDI i zamijenjen modernijim common rail 1.6 TDI jednake snage, veće štedljivosti i mirnijeg rada, uvedeni su i downsizing turbobenzinci TSI, verzija RS postala je ozbiljna alternativa Golfu GTI, a značajno je poboljšana i kvaliteta plastičnih površina. Gotovo nikad ne škripuckaju, čak ni na kolniku od kocke.

​Zbog visokog stupnja pouzdanosti, koju su tek sporadično kvarili rano rastezanje lanca na TSI motorima, zakazivanje brave ili problemi s EGR ventilom, redizajnirana Octavia II postala je i jedan od najčešćih službenih, pa i policijskih auta u našoj zemlji, ali i dobrom dijelu ostalih europskih zemalja. Uz normalno održavanje ne priređuje neugodna iznenađenja, čak i kad radi velike kilometraže i prolazi kroz više vozačkih ruku. Uostalom, gotovo je nemoguće vidjeti Octaviju na kamionu vučne službe...

Upravo zbog svega nabrojenog, privatni vlasnici dugo godina je vole držati u svom vlasništvu, a tvrtke svoje flote redovno obnavljaju ponovno novijim primjercima Octavije. A kad jednom krene u prodaju, rabljena postiže cijenu Golfa, a nerijetko i veću… Zapravo, jedina (uvjetna) mana joj je što se u glavama mnogih naših vozača Škoda još uvijek posve neopravdano smatra "istočnim" autom. Zadovoljne vlasnike, međutim, baš briga…

Ukratko

Mjesta ima kao u priči, pa kad se tome pribroji solidan 1,6-litreni dizelaš, koji se u praksi čini jačim od deklariranih 105 KS, ne čudi što je dobra rabljena Octavia tražena roba. Mnogi mehaničari tvrde da je ovjes čvršći i robusniji nego Passatov, a kako većina modela vozi na mesnatim gumama 195/65 R 15, to je dobitna kombinacija udobnosti i dugovječnosti

Redizajnirani model ima i bolja sjedala i modernije instrumente. Uz osnovni dizelaš 1.6 TDI sa 105 KS išao je precizan i lagan mjenjač sa 5 stupnjeva. Octavia II ostavlja dojam ozbiljne, velike i sigurne limuzine, kojoj je jedina mana unutrašnjosti moguće brže dobivanje glatkoće volana, posebno kožnog

OCTAVIA 1.6 TDI (2009. - 2013.)

Kilometraža 73.000

Godište 2012.

Cijena 75.000 kuna

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1598 ccm

Snaga 77 kW/105 KS pri 4400/min

Moment 250 Nm pri 1500/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 457 x 177 x 146 cm

Osovinski razmak 258 cm

Masa 1275 kg

Prtljažnik 560 litara

Brzina 190 km/h

0-100 km/h 11,8 sekundi

Potrošnja 4,5 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 22:14