Zaboravite ideju da ćete jeftino dograbiti očuvani primjerak, jer cijena prve serije ide i do 20.000 kuna za očuvani auto od prvog vlasnika s klimom. Većina Kangooa prošla je sito i rešeto, ali ništa čudno za auto koji je po definiciji radnik. Lijeva stražnja klizna vrata smatrala su se dodatnom opremom do 2001. godine, kasnije su na skoro svakom primjerku stizala u seriji. Klima je rijetkost, ali središnje zaključavanje i zračni jastuk su česti. Za razliku od vršnjaka, Kangoo nije nastao od klasičnog auta kojem su nakalemili krov, već je nastao kao potpuno novi koncept.
Foto: Željko Puhovski / HANZAMEDIA
Početni motor 1.2 sa 60 KS tek je dostatan za pogon Kangooa, ali muči se u visokoj karoseriji na duljim uzbrdicama iznad 80 km/h pa ga ne preporučamo (17,2 s do 100 km/h, 140 km/h, 6,1/6,9/8,3 l/100 km). Jači 1.4 je puno bolji izbor i nudi sjajan balans između performansi i potrošnje (75 KS, 14,3 s do 100 km/h, 155 km/h, 6,3/7,5/9,5 l/100 km). U ponudi je bio i jedan dizelski motor bez turba, dobar, stari, pouzdani 1.9D sa 65 KS (19,5 s do 100 km/h, 145 km/h, 6,0/6,8/8,2 l/100 km). Međutim, naći takvog s malo kilometara ravno je dobitku na tomboli. Srećom, reparaturni radovi na tom su motoru jeftini, no to opet znači trošak između 5000 i 7000 kuna.
S druge strane, danas benzin košta koliko i dizelsko gorivo, a živahni benzinac 1.4 doslovno troši decilitar više od dizelaša. Upravo zbog toga taj je jači benzinac najbolji izbor jer ima kratke omjere u mjenjaču i ubrzava bolje od mnogih novih modela auta sa 100 KS. Uz sve to, sjajno podnosi plin, iako spremnik ispod podnice na mjestu rezervne gume može imati obujam tek tridesetak litara. Stavite li veći valjkasti spremnik u prtljažnik, ubili ste praktični duh Kangooa.
Veliki prtljažnik do razine prozora ima 500 litara volumena. Obaranjem i slaganjem stražnje klupe raste na 2350 litara, a zasigurno je dvostruko veći ako se mjeri do krova. Tih 5000 litara je pola cisterne, doslovce. Ovaj je auto čudo prostora i istinski duhovni nasljednik Renaultove Četvorke. Vrlo joj je sličan čak i u vožnji. Naginje se, ima mekan ovjes, zna biti opasan na los testu (dokazano) i vrlo je važno da su mu amortizeri u odilčnoj formi. Prednji stoje po 360 kuna, odmah ih zamijenite ako su imalo sumnjivi. Veliki servis zupčastog remena zajedno sa vodenom pumpom, svim tekućinama i remenjem u specijaliziranim radionicama vrti se između 2500 i 3500 kuna. Isplati se uložiti u takav auto jer više nema takvog multipraktika koji ne teži barem 250 kg više i vozi tromije.
Za kraj, recimo samo da isti ovakav Kangoo svakodnevno i dan danas vozi Gordon Murray, jedan od najvećih konstruktora Formule 1 svih vremena. To mu je, uz dobar stari Fiat 500, najomiljeniji auto. Ako se takvom čovjeku sviđa Kangoo, nemate razloga sumnjati da je konstrukcijski, praktično i izvedbom zasigurno najbolji auto svog vremena. Što čekate, oglasnici su ih puni, navalite!
PODACI Renault Kangoo 1.4 RT 1997.-2001. Kilometraža 187.800 km Godište: 1998. Cijena: 10.000 kuna Motor benzinski, 4 cil. Obujam 1390 ccm Snaga 55kW/75 KS pri 5500/min Moment 114 Nm pri 4250/min Mjenjač Ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 399x166x183 cm Osovinski razmak 260 cm Gume 165/70 R14 Prtljažnik 500-2350 l Masa 1040 kg Brzina 155 km/h 0-100 km/h 14,3 s Potrošnja 7,5 l/100 km Ukratko Dizajn vuče korijene iz Renaultovog koncepta Pangea i čak i za današnje pojmove unutrašnjost je privlačna, a ergonomija sjajna - umjesto suvozačkog pretinca može biti i zračni jastu. Instrumenti iz vremena kada je brojač okretaja bio luksuz, a buka motora u kabini dovoljna da znate procijeniti kada treba prebaciti brzinu Aluminijske felge su rijetka roba i dolaze u 14 cola, dok su serijske gume na čeličnim kotačima 165/70 R13 najčešća opcija. Manžete poluosovina uglavnom trebaju zamjenu jer su primjerci stari 15-ak godina, ali to nije skupo i da se riješiti za par stotina kuna Za razliku od Peugeotovog Partnera i Citroenova Berlinga, Kangoov je stražnji most učvršćen izdržljivijim ležajevima Straga može sjediti troje ljudi, ali izostanak lijevih vrata traži naviku i skakutanje niz stražnju klupu dok ne dođete iza vozačevih leđa Da nije narančaste boje, ovo bi se zvalo crna rupa jer guta najveće kućanske predmete, uključujući i ormare, mana je brava stražnjih vrata |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....