GODIŠTE 2000.

RABLJENI Opel Corsa 1.4 Elegance: Kvalitete brojnije od mana

Nakon otklonjanja početnih poteškoća s letvom upravljača i biračem stupnjeva prijenosa simpatičan njemački mini treće generacije može se smatrati pouzdanim mališanom. No, benzinac od 90 KS voli popiti u gradskoj vožnji

Opel Corsa C, koja se proizvodila od jeseni 2000. do proljeća 2006., jedan je od najzanimljivijih mališana na tržištu rabljenih. Ne bez razloga, jer je dizajnom još uvijek simpatična i moderna, a u cjelini gledano - solidna.

Corse nisu ni preskupe, cijene im se kreću od oko 2000 eura za slabije opremljene benzinske primjerke početne godine proizvodnje pa sve do oko 6500 eura, za bolje opremljene dizelaše iz završne godine. Za primjerak na našem testu, vrlo dobro opremljen jači benzinac 1.4 16V sa 90 KS (klima, radio s kontrolama na volanu, centralno zaključavanje, prednji prozori na struju, aluminijski naplaci, metalik lak, petera vrata), proizveden krajem 2000., sa svega 84.000 prijeđenih kilometara, registracijom važećom do kraja godine i nikad karamboliran, može se tražiti oko 3200 eura.

Corsa C je veliki Opelov iskorak u odnosu na prijašnju seriju B (1993.-2000). Kvalitetnije je napravljena, materijali su bolji, lim neusporedivo otporniji na hrđanje (11 godina star primjerak s testa uopće nema korozije), a motori poboljšani. Doduše, početna godišta imala su iznadprosječno velik broj pritužbi na hirovitost sustava za centralno zaključavanje i rasklimanost držača stabilizatora, a naročito na neispravnost letve upravljača i loš rad mjenjača (često su otkazivali plastični birači brzina, kasnije zamijenjeni metalnim). Bilo je primjedbi i na često pregorijevanje žaruljica armature, ali nakon odrađenih poboljšanja, a posebno nakon redizajna 2004., značajnije sustavne konstrukcijske greške više se ne pojavljuju.

U priču o solidnom Opelovom mališanu (koji se proizvodio u Španjolskoj) uklapa se i benzinski motor 1.4 16V od 90 KS. Na cestama je manje zastupljen od najpopularnijeg 1.2 te dizelaša 1.3 (Fiat) i 1.7 (Isuzu), a zanimljivo je da se isporučivao u dvije izvedbe distribucije, s lancem i zupčastim remenom, ovisno o tržištu. Corsa s našeg testa kupljena je kao nova u Hrvatskoj i ima zupčasti remen, kojeg je potrebno mijenjati relativno često, svakih 60.000 kilometara.

Mana motora je i potrošnja u gradu, koja lako naraste do 10 litara. Motor je osjetljiv i na oštru vožnju, u kojoj potrošnja također rapidno raste, ali nesrazmjerno rastu performansi. Zato mu više odgovara mirniji ritam, kao i prilično grubom mjenjaču. Testni primjerak ima tek 84.000 prijeđenih kilometara, ali - gotovo isključivo u gradu. Zato nije čudno što je unutrašnjost vrlo dobro sačuvana, ali čitav pogonski sustav pa i ponegdje izgrebana karoserija, i danas dopadljivog, pomalo ženskastog dizajna, istrpjeli su znatno više nego da je češće vožen na otvorenoj cesti.

TEHNIČKI PODACI



Kilometraža 84.200

Motor benzinski, atmosferski

Obujam 1389 ccm

Snaga 66 kW (90 KS) pri 6000/min

Moment 125 Nm pri 4000/min

Pogon prednji

Dimenzije 382x165x144 cm

Osovinski razmak 249 cm

Prtljažnik 260 litara

Brzina 180 km/h

0-100 km/h 11,5 sekundi

Potrošnja 7,2 litre

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 10:36