Dizajnerski nije atraktivan kao Scenic, nije ni udoban kao C4 SpaceTourer, ali aktualna generacija Tourana je vrlo prostrana, čvrsto je napravljena čime naglašava osjećaj kvalitete i trajnosti, vozi se najbolje u svojoj klasi i – dolazi iz tradicionalno najomiljenije garaže rabljenih automobila, zvane Volkswagen.
U očima hrvatskih vozača to je duboko ukorijenjena dodatna vrijednost jer jamči kvalitetu, dobro držanje cijene i lakšu daljnju prodaju.
U čemu, ruku na srce, ima istine. Kako bilo, za posljednji Touran, postavljen na modularnu platformu MQB (Golf i još čitav niz kompaktnih modela njemačkog koncerna), više nego ikad prije može se reći da je Golf na kvadrat.
I više, jer tom pojmu dao je nikad ozbiljniju i zreliju definiciju prostranosti i funkcionalnosti. Za volanom ostavlja dojam golemog Golfa, čija kutijasta karoserija pravilnih stranica u samo 4,53 metra dužine pruža obilje putničkog i prtljažnog prostora te pripadajuće praktičnosti.
Tu su, naravno, i nepatvoren osjećaj Volkswagenovski kvalitetne i robusne izrade, trajnih i otpornih, a pod rukom ugodnih materijala, a na koncu i sigurnosti. Sve u svemu, u rukama ostavlja dojam da će još godinama trajati i izgledati kao da je nov. Ima, dakle, sve što krasi svaki Volkswagen od formata.
Nije teško zaključiti da može biti idealna opcija automobila za obitelj s djecom, ali i za posao, naročito taksiranje. Izvrstan je dugoprugaš otporan na korištenje (već sada ima njemačkih taksista koji su u pet godina natukli blizu pola milijuna kilometara), a s obzirom na to da perfektno skriva kilometražu pri kupnji je provjera servisne povijesti, kilometraže i općeg stanja (posebno uvoznih primjeraka!), obavezan postupak bez kojeg je ludost istresti priličan novac.
Dvomaseni zamašnjak, filtar čađe, turbina i slični za popravak potencijalno skupi dijelovi svih modernih i jakih dizelaša moraju biti prvi na popisu mehaničarske i dijagnostičke provjere. Treba pregledati i stanje manžeta, opruga i kočnica, dijelova za koje se dosad ustanovilo da se malo brže troše.
Touranovi motori su sve odreda poznate Volkswagenove vedete, a kao optimum za karoseriju ovakve veličine i mase pokazao se poznat 2.0 TDI dizelaš sa 150 konja. Zna povući kao oparen, a može trošiti nevjerojatno malo. Benzince hrvatski kupci jednostavno ne doživljavaju.
Ručni mjenjači odaju dojam da će doživjeti milijun kilometara, dok rabljeni DSG priziva na detektivski oprez.
Osluhnite i koncentrirajte se kako prebacuje, jer trzajevi i tupi udari poziv su na bijeg od skupih popravaka. Specifični veći kvarovi? Zasad ih nema u neovisnim servisnim analima, što nije neobično s obzirom da su i tehnologija i sve ostalo mozaik provjerenih Volkswagenovih elemenata.
Ukratko
Nakon pet godina i prilične prijeđene kilometraže vidi se zašto je tražen kao rabljeni: izdržljivi materijali i čvrsta izrada ni izbliza ne odaju tragove pojačanog korištenja
Raskošan prostorom i praktičnim detaljima, Volkswagenovski čvrsto napravljen i opremljen dobrim motorima i pratećom tehnologijom, uz sve to sigurnog ležanja, rabljeni primjerak još uvijek aktualnog Tourana je, unatoč cijeni višoj od konkurencije, jedan od najtraženijih u svojoj klasi
Carstvo prostora i funkcionalnosti: prtljažnik je golem, a svako od sedam sjedala, bez obzira o kojem se redu radi, podešava se i preklapa samostalno
Monotonom stražnjem dijelu s velikim čistim limenim površinama ipak bolje pristaju tamnije i toplije boje
Iako kutijaste karoserije, s velikim osovinskim razmakom i tragom kotača te multilink shemom stražnjeg ovjesa leži najbolje u svojoj klasi
Klasično Volkswagenovski i kad su u pitanju instrumenti: pragmatično i pregledno. Blago su uvučeni u duplje, pa pravilnim i hladnim linijama armature udahnjuju dozu sportskog štiha
Vrijedi platiti malo više za primjerak s najskupljom opremom Highline, u kojem je osjećaj ugode i prestiža teško mjerljiv s jeftinijim verzijama
POVIJEST MODELA
VW Touran II
2015. otkriven u ožujku na salonu u Ženevi. Dizajnerski tim vodio je glasoviti Walter da Silva (bio mu je to zadnji dizajnirani VW), a tehnološka osnova je modularna platforma MQB. U startu je imao dizelske TDI motore 1.6 (110 i 115 KS, ovisno o tržištu) te 2.0 (150 KS). Benzinsku ponudu činili su TSI turbomotori 1.2 (110 KS) i 1.4 (150 KS). Uz ručne mjenjače sa 6 brzina imao je i DSG sa šest i sedam brzina. Početak prodaje na hrvatskom tržištu u rujnu
2016. dizelaš 2.0 TDI dobiva i jaču verziju (190 KS), a u ponudu ulazi turbobenzinac 1.8 TSI (180 KS)
2018. uvodi se turbobenzinac 1.5 TSI (150 KS) opremljen sustavom isključivanja dva cilindra u defenzivnoj vožnji, umjesto dotadašnjeg 1.4 TSI motora
PODACI
VW Touran (2015. -)
Kilometara 144.000
Godište 2016.
Cijena (kn)142.900
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1968 ccm
Snaga 110 kW/150 KS na 3500/min
Moment 340 Nm na 1750/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Pogon prednji
Dimenzije 453 x 183 x 166 cm
Osovinski razmak 279 cm
Prtljažnik 835 litara
Masa od 1480 kg
Najveća brzina 208 km/h
0-100 km/h 9,3 sekundi
Izmjerena potrošnja 6,2 l/100 km
C02 ispuh 121 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 580 kn
Prednje disk pločice (par) od 360 kn
Spojka (komplet) od 1910 kn
Zamašnjak od 3250 kn
Hladnjak od 660 kn
Ventilator (s hladnjakom) od 3640 kn
Alternator od 1665 kn
Elektropokretač od 870 kn
Hidropodizači (komplet) od 830 kn
*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....