Opterećeni lošim imidžem Dacije iz prošlosti i stavom „što će reći susjedi“ mnogi ne žele priznati da je današnji Sandero i kao rabljeni jedan od dokazano dobrih i ekonomski najisplativijih automobila. Naravno, gledajući pritom čistu ekonomsku računicu prijevoza od jednog do drugog mjesta, uz potisnutu želju ili podložnost prema dizajnerskim i tehnološkim trendovima.
Već je prva generacija pokazala da se radi o izdržljivom i dopadljivom automobilu pomalo rudimentarne izvedbe, ali kojem je Renaultova tehnologija dala aromu suvremenosti, a blago povišena i crossoverski ukrašena izvedba Stepway dozu šminke.
Druga generacija otkrivena u jesen 2012. godine cijelu priču diže na višu razinu, ali bez negiranja osnovnih ideja dopadljivog, izdržljivog i pristupačnog automobila, dimenzijama, udobnošću i prostranošću na gornjoj granici niže klase.
Na isporuku se u početku čak i na probirljivim zapadnim tržištima čekalo mjesecima i Sandero je u pojedinim zemljama, ne samo srednje i istočne Europe, brzo dospio na liste najprodavanijih modela privatnim kupcima.
U jednoj bogatoj Njemačkoj je to još i danas, isto kao u Hrvatskoj. Istovremeno, profilirao se kao jedan od najzastupljenijih u poslovnim i rent-a-car flotama, s težim uvjetima eksploatacije. Sve je to čvrsta potvrda da je pod okriljem Renaulta ponovno nastao naizgled skroman, za neke visokog stava čak i neugledan, ali dokazano vrlo solidan i trajan automobil.
Stoga nije pogrešno zaključiti da je mudar odabir rabljenog u slučaju da su najvažniji kriteriji niski troškovi održavanja i dijelova i naravno pouzdanost, što većini kupaca i jest, uz ustupke po pitanju mnogo tvrde plastike, jeftinog i šupljeg osjećaja pod rukama na plastičnim kvakama vratiju koje su velikih dimenzija i oštrog gornjeg ruba, sirove izvedbe gume oko unutrašnjeg okvira vratiju, slabije zvučne izolacije ili tanjeg sloja laka podložnog oštećenjima.
S druge strane robusni materijali otporniji su na korištenje, izrada ulijeva povjerenje, a u opremi je manje-više sve potrebno, osim najsuvremenijih elektronskih gadgeta za sigurnost i zabavu. I poznati Renaultovi motori u potpunosti su korektni, solidnih kapaciteta i niske potrošnje, posebno 1,5-litreni dizelski. Dokazano je da im uz redovno održavanje ni debele kilometraže nisu nedostižne.
S druge strane, mekano i "pasivno" podvozje te plastična ručica mjenjača sporijeg hoda nisu raspoloženi za dinamičnu vožnju i usmjeravaju na smireniji pristup, ali zato prelazak preko rupa ili ležećih uspornika ostavlja dojam robusnosti i neuništivosti. Kod prvih primjeraka treba pripaziti na hrđu na okovima vrata, ali značajnije sustavne boljke nisu primijećene i eventualni nedostaci pojedinog rabljenog primjerka najviše proizlaze iz stupnja održavanosti i brige kod prijašnjeg vlasnika.
Dacia Sandero 1.5 dCi 75
Motor: turbodizelski
Cilindri/ventili: 4/16
Obujam: 1461 ccm
Snaga: 55 kW/75 KS na 4000/min
Moment: 200 Nm na 1750/min
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije: 407 x 174 x 152 cm
Osovinski razmak: 259 cm
Prtljažnik: 320 litara
Masa: od 1085 kg
Najveća brzina: 164 km/h
0-100 km/h: 14,6 sekundi
Izmjerena potrošnja: 5,1 l/100 km
C02 ispuh: 90 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....