Budimo iskreni, druga generacija Škode Fabije nije ljepotica, ali još je iskrenija činjenica da je riječ o jednom od najsolidnijih automobila svoje klase. Uvijek je u vrhu svih lista pouzdanosti, usmenom predajom također je na dobrom glasu, pa i unatoč tome što zbog svoje od prosjeka par centimetara uže i centimetar-dva više karoserije izgleda pomalo čudno, vrlo je zahvalna za prodaju i odlično drži vrijednost.
Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA
U proljeće 2010. obavljen je manji redizajn, a uvedene su i tehnološke novosti: uveden je poletan, a štedljiv turbobenzinski motor 1.2 TSI (86 i 105 KS), koji se neko vrijeme usporedno prodavao sa starim, ali dobrim i neproblematičnim atmosferskim benzincima 1.4 i 1.6 (86 i 105 KS), a potom ih i posve istisnuo. Prve serije TSI motora imale su, istina, velikih problema s pucanjem lanca, ali to je rješavano još pod jamstvom, pa sadašnji kupci rabljenih Fabija više ne trebaju brinuti.
Kroz svo vrijeme proizvodnje zadržao se i trocilindarski atmosferski benzinac 1.2 HTP (60 i 70 KS), sasvim dobar motor za smirenu vožnju, ali kad se jače nagazi, potrošnja mu neugodno raste. Rašomon se, međutim, dogodio među dizelašima, pogodnima za one koji puno voze. Štedljive, ali osjetljive i bučne pumpa-brizgaljka motore 1.4 TDI (70 i 80 KS) i 1.9 TDI (105 KS) zamijenio je tiši, pouzdaniji i još štedljiviji common-rail 1.6 TDI (75, 90 i 105 KS), a ponuđen je i trocilindarski 1.2 TDI (75 KS). Taj pak zbog neuglađenosti i lošeg omjera performansi i potrošnje nije sretno rješenje.
Dobro je poznato da Fabiju prati glas češkog Pola, što nije slučajno te je kompliment koji joj ide u prilog. Uostalom, voze na istoj platformi, koriste iste motore i mjenjače, a dijele i ostale pogonske sklopove. Razlike mogu biti tek u ponekom specifičnom detalju. Izrada je u cjelini vrlo solidna i čvrsta, plastika i tekstilne obloge dugovječni i ukoliko prethodni vlasnik nije bio grubijan, Fabia će i nakon nekoliko godina biti u jako dobrom stanju, tiha i utegnuta.
Zanimljivo je i da se ispodprosječna širina karoserije ni upola ne odražava na komfor unutrašnjosti, pa mjesta ima sasvim dovoljno i Fabia mnogima dobro služi i kao obiteljski auto. Hrđe na cinčanom limu se ne treba bojati, a čvrsto i solidno složeno je i podvozje, kojem su jedina boljka osjetljivost gumenih oslonaca (selena) i kuglastih zglobova na loše ceste. Idete li na probnu vožnju, ugasite radio, odaberite kvrgaviji kolnik i dobro osluhnite rad ovjesa. Čuje li se lupkanje, vjerojatno će im trebati zamjena, što nije ni skupo ni komplicirano.
Sve u svemu, uz dobro održavanje i normalnu vožnju, kod druge generacije Škoda Fabije ne treba očekivati kvarove, naročito ne one krupnije. Sitnica za dotjerivanje ili popravak, naravno, uvijek može biti, ali generalno - problematičnih propusta nema. Rekli bismo, izgledom neobećavajući, ali zapravo dosadno dobar auto, vrlo ugodan za vožnju.
Ukratko Fabia je uža od prosjeka, ali dobru prostranost zahvaljuje solidnoj dužini i visini te pravilnim stranicama. Prtljažnik je briljantan (315 litara), a odlično joj leži i dizelski motor 1.6 TDI Fabia ima pregledne instrumente i sjedala dobro odmjerene tvrdoće i oblika. Ručica mjenjača je lagana i precizna, pa ni u gradskoj vožnji neće biti naporna. Vozačko okruženje nije dizajnersko remek djelo, ali je praktično napravljeno i brzo se uvuče pod kožu jednostavnošću, kvalitetnom i čvrstom izvedbom Uz servisne statistike o dobroj kvaliteti ove Škode govore i drugi argumenti. Primjerice - nije bez razloga bila čest auto u voznim parkovima tvrtki i rent-a-car agencija RIJEČ STRUČNJAKA Igor Sučević, prodajni savjetnik u specijaliziranoj tvrtki za rabljene Das WeltAuto, također smatra da je ova Fabia jedan od troškovno najzahvalnijih rabljenih u svojoj klasi: – Na dobrom je glasu i u samo nekoliko dana pronalazi novog vlasnika, posebno ako se radi o održavanim primjercima s umjerenom kilometražom. Na takve dajemo i jamstvo od šest do 12 mjeseci. Dizelski motor 1.6 TDI odlično je pogođen za taj auto, a iskustvo nam govori da hrvatski vozači više vole četverocilindarske od trocilindarskih motora. Premda su i oni dobri, posebno benzinski. FABIA 1.6 TDI (2007. - 2014.) Godište 2013. Cijena 64.900 kuna Kilometraža 96.200 km Motor 1598 ccm, turbodizelski Snaga 55 kW/75 KS pri 4000/min Moment 195 Nm pri 1500/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 400 x 164 x 150 cm Osovinski razmak 245 cm Prtljažnik 315 litara Masa 1130 kg Brzina 166 km/h 0-100 km/h 14,1 sekunda Izmjerena potrošnja 5,5 l/100 km Ispuh CO2 109 g/km |