Nema boljeg roadstera, niti je u toj klasi itko ikada imao šanse pored Miate. Nastala je početkom devedesetih i do 2005. godine praktički se nije znatnije mijenjala. Motor, mjenjač i izgled pretrpjeli su tek manje promjene tijekom petnaest godina. Osim sportskog karaktera krasi ju pouzdanost u skladu s markom i porijeklom. Najljepši je model od 2001-2004, koji je prošao zatezanje bora. No, najčešći su modeli iz 2000. godine.
Foto: Ivan Lacković
Odmah da razjasnimo: sportski auto ne čine konjske snage. Miata s početnih 110 KS iz 1,6-litrenog motora ne lomi vratove, ali brzo reagira na gas i s tom snagom nikada ne dosegne mogućnosti svojeg ovjesa i uvijek ju možete voziti "pun gas". Ispod karoserije je pravi maleni spektakl jer su sprijeda i straga dvostruke vilice i mogućnost podešavanja geometrije kotača u svim smjerovima izdašne, gotovo kao na trkaćim autima. Možete se do mile volje igrati sa "set-upom" dok ne pogodite ono što vam odgovara. Tako možete probati različite stilove vožnje. Kad govorimo o ovjesu, karakteru i voznim osobinama te izostavimo snagu iz jednadžbe, možemo reći da se vozi bolje čak i od Honde S2000.
Ako samo želite uživati u vožnji bez krova, znajte da je podatna, ugodna za vožnju i zbog relativno male snage prijateljski nastrojena prema neiskusnima. Od dva motora možete odabrati 1,6-litreni sa 110 KS te 1,8-litreni sa 147 KS. Manji je dovoljan, voli okretaje, troši litru manje odnosno oko 9 litara u gradu. Veći ne daje toliko bolje performanse, ali ako kupujete primjerak s klimom ipak ju lakše pokreće. Često ćete čuti da je svejedno koji motor imate u Miati jer s niti jednim "ne ide" i tu ima istine.
Male ljetne japanke nemaju problema s ničim, osim s hrđom. Modeli iz 2003. godine trule na pragovima, dok oni prije i poslije hrđaju tek umjereno. Od mehaničkih kvarova može se dogoditi tek nekoliko incidenata: kvar hidrauličnog cilindra spojke, kvar bobine ili kvar gumenih blokova odnosno nosača diferencijala. Prvi i treći kvarovi su smiješni, no bobine ćete platiti oko 2500 kuna ako odu. Svakih 60.000 km najbolje je promijeniti kablove paljenja i bobine će trajati koliko i auto.
Veći izdatak na Mazdi MX-5 je veliki servis na 90.000 km. Mijenjaju se zupčasti, rolice i španer te pumpa vode i sve s radom stoji od 3500 do 5500 kuna, ovisno radite li to u ovlaštenom servisu ili u manjoj radionici. Ako ju kupite na 15-colnim gumama, set guma je oko 1600 kuna jer je dimenzija 195/50 R15 jeftina. Ako ju kupite na 16-colnim kotačima, gume koštaju dvostruko više (205/45 R16). To je sve što će vas snaći tijekom vlasništva ovog zahvalnog, jednostavnog roadstera. Užitak koji pruža u vožnji može se mjeriti s mnogo skupljim autima. Uz sve to, lijepo ju je vidjeti jer ima klasičan izgled koji podsjeća na neka bolja, ljepša vremena.
Podaci Mazda MX-5 1.6 (2001-2004) Kilometraža 130.000 km Cijena 37.000 kn Godište 2002. Motor benzinski, 4 cil. Obujam 1598 ccm Snaga 81 kW/115 KS pri 6000 o/min Okretni moment 134 Nm pri 5000 o/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 398 x 168 x 123 cm Masa 1010 kg Prtljažnik 144 litara Najveća brzina 191 km/h Ubrzanje 9,7 sekundi Potrošnja 8,1 l/100 km |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....