Prva generacija CX-5 prvi je model iz Mazdine serije SkyActive, tehnološke platforme kojom je promovirana primjena lakih materijala te specifičan pristup dizelskim i benzinskim motorima. Najlakša je u svojoj klasi (težina ne prelazi 1500 kilograma) i jedna je od najštedljivijih i najboljih „na volanu“. Sve se to pokazalo punim pogotkom i premda CX-5 nije neki ljepotan, prometnuo se u najprodavaniji model Mazde na europskom tlu. Dokazao se i iznimnom pouzdanošću, premda je odigrao pionirsku ulogu u uvođenju SkyActive tehnologije.
Kupnja zato nije osobit rizik, a i prosječan kupac tog SUV-a u pravilu brižno i uredno vozi i održava svoj automobil i ne prevaljuje ekstremne kilometraže. To bitno olakšava kupnju rabljenoga, a i petogodišnje jamstvo na primjerke kupljene u Hrvatskoj znači da je njime još uvijek obuhvaćena većina modela isporučivanih na samom početku prodaje.
To pak znači da ih je većina, ako ne i svi, održavana u ovlaštenim servisima (modeli iz uvoza imali su trogodišnje jamstvo). Time je omogućen detaljan uvid u cijelu, digitalno arhiviranu servisnu povijest svakog takvog primjerka. Na uobičajeno pitanje „na što trebam posebno pripaziti“ u slučaju Mazde CX-5 odgovor je – ni na što posebno. Nikakvi bitni konstrukcijski propusti nisu registrirani pa se pregled uglavnom svodi na urednost i održavanost te izbjegavanje jače oštećenog primjerka. S druge strane, to ne znači da su vlasnici baš uvijek bili bez ikakve kritike, posebno na seriju prije redizajna (2015. godine).
Prigovora je ponekad bilo na brže trošenje kočnica te lošiju zvučnu izolaciju i podrhtavanje poklopca motora pri višim brzinama. Najviše su zapravo prigovarali vlasnici koji su prije Mazde vozili puno skuplje modele premium klase i zato navikli na najviše standarde. Primjedbe su uvažene pri redizajnu, dok na pouzdanost važnih sklopova poput motora, mjenjača (ručnog i automatskog), pogona 4x4 (u verzijama koje ih imaju) i brojne elektronike nema baš nikakvih pritužbi. Isto vrijedi za završnu izradu i izdržljivost materijala.
Uostalom, najstariji primjerci imaju tek pet godina iza sebe. Što se motora tiče, benzinaca 2.0 (165 KS) gotovo i nema, premda je riječ o izvrsnim motorima u svakom smislu. Ponuda se tako svodi na 2,2-litrene dizelske, pretežno u izvedbi sa 150 KS (snažnija ima 175 KS). Pouzdani su i dugovječni, naročito ako su normalno voženi i uredno servisirani i tada na njih nema nikakvih prigovora. Samo treba znati da će u ekstremnim uvjetima, poput česte brze vožnje autocestom, zamjenu ulja trebati obaviti i prije predviđenih 20.000 kilometara ili jedne godine.
Ukratko
Dizelski 2,2-litreni motor od 150 KS u kombinaciji s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i prednjim pogonom optimalan je izbor koji se savršeno uklapa u princip „održavaj, toči i vozi“
Mazdin SUV najlakši je u svojoj klasi pa čvrst ovjes ima nešto lakši zadatak na grubim podlogama. Obratite pozornost na gume, jer serijske Yokohama Geolander (17“) nisu se iskazale
Na završnu izradu i pouzdanost servisi ne dobivaju ni najmanje pritužbe. Rijetki vlasnik nekog primjerka s početka proizvodnje zna se požaliti na zvučnu izolaciju
Na primjercima iz prvih serija mogu zasmetati tek sitnice poput neusklađenosti boja instrumenata i info zaslona. Sve ostalo je tip-top sređeno
Pri kupnji svakako zatražite uvid u Mazdinu kompjutersku evidenciju održavanja DSR (Digital Service Record), koja svjedoči o obavljenim servisima i povijesti održavanja
PODACI
2.2 CD 150 2WD (2012. - 2017.)
Cijena 155.000 kuna
Godište 2013.
Kilometraža 76.600 km
Motor turbodizelski
Obujam 2184 ccm
Snaga 110 kW/150 KS pri 4500/min
Moment 380 Nm pri 1800/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 456 x 184 x 171 cm
Međuosovinski razmak 270 cm
Težina 1410 kilograma
Prtljažnik 505 litara
Brzina 202 km/h
0-100 km/h 9,2 sekundi
Izmjerena potrošnja 6,6 l/100 km
C02 ispuh 119 g/km