POLOVNI AUTOMOBILI

RABLJENA MAZDA CX-5 Nije slučajno najprodavanija Mazda u Europi

Klasa SUV vozila sve je popularnija, pa mnogi žele sjesti visoko, pa makar i iz druge ruke. Jedna od preporučljivih ponuda na tržištu polovljaka je Mazda CX-5 koja nema diskontnu cijenu, ali je kupnja uglavnom sigurna, jer je većina primjeraka još pod jamstvom i servisirana u ovlaštenim servisima. Imaju poznatu povijest održavanja, koja će uglavnom pokazati stavke redovitog servisiranja
 Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Prva generacija CX-5 prvi je model iz Mazdine serije SkyActive, tehnološke platforme kojom je promovirana primjena lakih materijala te specifičan pristup dizelskim i benzinskim motorima. Najlakša je u svojoj klasi (težina ne prelazi 1500 kilograma) i jedna je od najštedljivijih i najboljih „na volanu“. Sve se to pokazalo punim pogotkom i premda CX-5 nije neki ljepotan, prometnuo se u najprodavaniji model Mazde na europskom tlu. Dokazao se i iznimnom pouzdanošću, premda je odigrao pionirsku ulogu u uvođenju SkyActive tehnologije.

Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Kupnja zato nije osobit rizik, a i prosječan kupac tog SUV-a u pravilu brižno i uredno vozi i održava svoj automobil i ne prevaljuje ekstremne kilometraže. To bitno olakšava kupnju rabljenoga, a i petogodišnje jamstvo na primjerke kupljene u Hrvatskoj znači da je njime još uvijek obuhvaćena većina modela isporučivanih na samom početku prodaje.

Željko Puhovski / HANZA MEDIA

To pak znači da ih je većina, ako ne i svi, održavana u ovlaštenim servisima (modeli iz uvoza imali su trogodišnje jamstvo). Time je omogućen detaljan uvid u cijelu, digitalno arhiviranu servisnu povijest svakog takvog primjerka. Na uobičajeno pitanje „na što trebam posebno pripaziti“ u slučaju Mazde CX-5 odgovor je – ni na što posebno. Nikakvi bitni konstrukcijski propusti nisu registrirani pa se pregled uglavnom svodi na urednost i održavanost te izbjegavanje jače oštećenog primjerka. S druge strane, to ne znači da su vlasnici baš uvijek bili bez ikakve kritike, posebno na seriju prije redizajna (2015. godine).

Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Prigovora je ponekad bilo na brže trošenje kočnica te lošiju zvučnu izolaciju i podrhtavanje poklopca motora pri višim brzinama. Najviše su zapravo prigovarali vlasnici koji su prije Mazde vozili puno skuplje modele premium klase i zato navikli na najviše standarde. Primjedbe su uvažene pri redizajnu, dok na pouzdanost važnih sklopova poput motora, mjenjača (ručnog i automatskog), pogona 4x4 (u verzijama koje ih imaju) i brojne elektronike nema baš nikakvih pritužbi. Isto vrijedi za završnu izradu i izdržljivost materijala.

Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Uostalom, najstariji primjerci imaju tek pet godina iza sebe. Što se motora tiče, benzinaca 2.0 (165 KS) gotovo i nema, premda je riječ o izvrsnim motorima u svakom smislu. Ponuda se tako svodi na 2,2-litrene dizelske, pretežno u izvedbi sa 150 KS (snažnija ima 175 KS). Pouzdani su i dugovječni, naročito ako su normalno voženi i uredno servisirani i tada na njih nema nikakvih prigovora. Samo treba znati da će u ekstremnim uvjetima, poput česte brze vožnje autocestom, zamjenu ulja trebati obaviti i prije predviđenih 20.000 kilometara ili jedne godine.

Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Ukratko

Dizelski 2,2-litreni motor od 150 KS u kombinaciji s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i prednjim pogonom optimalan je izbor koji se savršeno uklapa u princip „održavaj, toči i vozi“

Mazdin SUV najlakši je u svojoj klasi pa čvrst ovjes ima nešto lakši zadatak na grubim podlogama. Obratite pozornost na gume, jer serijske Yokohama Geolander (17“) nisu se iskazale

Na završnu izradu i pouzdanost servisi ne dobivaju ni najmanje pritužbe. Rijetki vlasnik nekog primjerka s početka proizvodnje zna se požaliti na zvučnu izolaciju

Na primjercima iz prvih serija mogu zasmetati tek sitnice poput neusklađenosti boja instrumenata i info zaslona. Sve ostalo je tip-top sređeno

Pri kupnji svakako zatražite uvid u Mazdinu kompjutersku evidenciju održavanja DSR (Digital Service Record), koja svjedoči o obavljenim servisima i povijesti održavanja

Željko Puhovski / HANZA MEDIA

PODACI

2.2 CD 150 2WD (2012. - 2017.)

Cijena 155.000 kuna

Godište 2013.

Kilometraža 76.600 km

Motor turbodizelski

Obujam 2184 ccm

Snaga 110 kW/150 KS pri 4500/min

Moment 380 Nm pri 1800/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 456 x 184 x 171 cm

Međuosovinski razmak 270 cm

Težina 1410 kilograma

Prtljažnik 505 litara

Brzina 202 km/h

0-100 km/h 9,2 sekundi

Izmjerena potrošnja 6,6 l/100 km

C02 ispuh 119 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 06:49