SAVJETNIK AUTO KLUBA

Polovni automobili: Otkrivamo zaslužuje li rabljena Opel Insignia šansu kod kupaca VW Passata?

Rabljene Insignije druge generacije pokazuju da je Opel uvelike poboljšao imidž i kvalitetu u klasi obiteljsko poslovnih limuzina
Rabljeni automobil Opel Insignia
 Marko Todorov/CROPIX

Hrvatski vozači već desetljećima vole Opelove automobile, pa izuzetak nije ni Insignia, koja je 2017. zagazila u svoju drugu generaciju. Nakon četiri godine koliko postoji, može se reći da je u svakom smislu osjetno bolja od prve iz 2008. godine, koja je imala priličnih oscilacija u kvaliteti izvedbe i vlasnike ponekad tjerala u očaj.

image
Rabljeni automobil Opel Insignia
Marko Todorov/CROPIX

Dimenzijama je gotovo impozantan komad moderno dizajniranog auta bez obzira je li u pitanju peterovratni model Grand Sport (druga generacija nema više klasičnu četverovratnu formu) ili karavanski Sports Tourer, a iako i na fotografijama izgleda pozamašnom, tek stane li se pokraj nje postane se svjestan njene dužine od gotovo pet metara. Duža je, niža i šira od prve generacije, ima veći osovinski razmak, pa koliko god se dobilo na komforu i prostoru, toliko treba biti oprezniji u gradu, posebno prilikom parkiranja.

image
Rabljeni automobil Opel Insignia
Marko Todorov/CROPIX

Kao i većini limuzina te klase cijene im s godinama poprilično padaju, pa se za iznos koliko danas košta malo bolje opremljen nova Corsa može dobiti lijepo opremljena, održavana i u skoro novom stanju sačuvana dizelska Insignia, s umjerenom kilometražom.

image
Rabljeni automobil Opel Insignia
Marko Todorov/CROPIX

Prvi ključ dobre kupnje je, naravno, sigurna i uredna servisna povijest, a onda i pregled u servisu… Tako velika limuzina ne oskudijeva prostorom, peta vrata olakšavaju pristup prtljažniku, a i oprema je uglavnom usklađena s onime što nudi konkurencija. Insignia nije premium klasa, takva joj je uostalom i cijena, ali druga generacija je materijalima, izradom i općim dojmom vrlo ugodan, velik i komforan obiteljski automobil, u kojem, unatoč oko 150 kilograma manjoj težini od prve generacije, ne manjka dojam njemačke čvrstoće i solidnosti.

image
Rabljeni automobil Opel Insignia
Marko Todorov/CROPIX

Na našem tržištu benzinci se jako slabo traže, ali zato su bez obzira na godište, dizelaši 1.6 i 2.0 CDTI hrvatskim vozačima zakon. Poznati su iz prve generacije u kojoj su znali imati dosta mušica (ali isto tako znali raditi velike kilometraže samo uz uredno standardno održavanje) za drugu su prošli brojne dorade u smislu kvalitete materijala i radnih karakteristika, pa sada, iako poznate boljke bučnijeg rada i čestog slinjenja ulja na motoru i mjenjaču nisu do kraja riješene, na njih ima znatno manje primjedbi.

image
Rabljeni automobil Opel Insignia
Marko Todorov/CROPIX

Puno bolji u odnosu na prvi model su i periferni elementi mehanike, a posebno elektronike i elektrike, s kojima servisi sada imaju znatno manje petljanja i dijagnostičke potrage za bugovima. Vidi se to i na ljestvicama pouzdanosti na kojima kotira puno bolje od prve generacije i uglavnom se vrti oko sredine pa prema gornjem dijelu srednje klase. Nedavnim redizajnom Insignia je i vizualno i tehnološki decentno dotjerana.

Ukratko

Prostranost i komfor vožnje osjetno su bolji nego u prvoj generaciji, a peta vrata mnogi doživljavaju kao veliki plus, zbog praktičnijeg pristupa i bolje iskoristivosti prtljažnika

Dizelaši su solidni, a optimalnim se u smislu trajnosti, pouzdanosti i performansi pokazao 2.0. Insignia se lijepo vozi, iako nema vozački snažno izoštren ovjes

Ručni i automatski mjenjači jako su napredovali u odnosu na prijašnje Opele. Brži su, precizniji i mekaniji, općenito ugodniji, ali ima i boljih

Unutrašnjost je skoro kao nova, što dosta govori o kvaliteti materijala i izrade. Sjedi se relativno nisko i prevladava osjećaj širine, uz malo sportskog štiha

Opremljenost modernim sigurnosnim sustavima i LED svjetlima super je stvar, dok se ne oštete ili razbiju. Zato ne škrtarite, uzmite kasko!

POVIJEST MODELA

OPEL INSIGNIA

2017. predstavljena u proljeće 2017. kao limuzina i karavanski Sports Tourer, na unaprijeđenoj platformi prijašnje, prve generacije. Benzinski turbomotori 1.5 imali su 140 i 165 KS, dok je image maker 2.0 razvijao 260 KS. Dizelski 1.6 imao je 110 i 136 KS, a 2.0 išao na 170 KS te u biturbo verziji na 210 KS. Uz ručne ponuđeni su i automatski mjenjači, a najsnažniji motori imali i opciju 4x4 pogona

2018. uveden 1.6 turbobenzinac sa 200 KS

2020. napravljen standardni manji vizualni redizajn, ali uz novu gamu motora. Trocilindarski 1.5 dizel ima 122 KS, veći četverocilindarski 2.0 razvija 174 KS, dok jedini turbobenzinac 2.0 ima 200 i 230 KS

Tehnički podaci

Insignia 1.6 CDTI

Godište 2017.

Kilometara 80.000

Cijena 129.600 kuna

Motor turbodizelski

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 1598 ccm

Snaga 81 kW/110 KS na 3500/min

Moment 300 Nm na 1750/min

Mjenjač ručni, 6 brzina

Dimenzije 489 x 186 x 145 cm

Osovinski razmak 282 cm

Prtljažnik 490 litara

Masa od 1430 kg

Najveća brzina 205 km/h

0-100 km/h 11,6 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,9 l/100 km

C02 ispuh 110 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 430 kn

Prednje pločice (par) od 350 kn

Stražnji amortizeri (par) od 800 kn

Pumpa za vodu od 340 kn

Kompresor klime od 5160 kn

Spojka (komplet) od 1640 kn

Zamašnjak od 3500 kn

Elektropokretač od 1075 kn

Alternator od 2580 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 14:41