Hrvatski vozači već desetljećima vole Opelove automobile, pa izuzetak nije ni Insignia, koja je 2017. zagazila u svoju drugu generaciju. Nakon četiri godine koliko postoji, može se reći da je u svakom smislu osjetno bolja od prve iz 2008. godine, koja je imala priličnih oscilacija u kvaliteti izvedbe i vlasnike ponekad tjerala u očaj.
Dimenzijama je gotovo impozantan komad moderno dizajniranog auta bez obzira je li u pitanju peterovratni model Grand Sport (druga generacija nema više klasičnu četverovratnu formu) ili karavanski Sports Tourer, a iako i na fotografijama izgleda pozamašnom, tek stane li se pokraj nje postane se svjestan njene dužine od gotovo pet metara. Duža je, niža i šira od prve generacije, ima veći osovinski razmak, pa koliko god se dobilo na komforu i prostoru, toliko treba biti oprezniji u gradu, posebno prilikom parkiranja.
Kao i većini limuzina te klase cijene im s godinama poprilično padaju, pa se za iznos koliko danas košta malo bolje opremljen nova Corsa može dobiti lijepo opremljena, održavana i u skoro novom stanju sačuvana dizelska Insignia, s umjerenom kilometražom.
Prvi ključ dobre kupnje je, naravno, sigurna i uredna servisna povijest, a onda i pregled u servisu… Tako velika limuzina ne oskudijeva prostorom, peta vrata olakšavaju pristup prtljažniku, a i oprema je uglavnom usklađena s onime što nudi konkurencija. Insignia nije premium klasa, takva joj je uostalom i cijena, ali druga generacija je materijalima, izradom i općim dojmom vrlo ugodan, velik i komforan obiteljski automobil, u kojem, unatoč oko 150 kilograma manjoj težini od prve generacije, ne manjka dojam njemačke čvrstoće i solidnosti.
Na našem tržištu benzinci se jako slabo traže, ali zato su bez obzira na godište, dizelaši 1.6 i 2.0 CDTI hrvatskim vozačima zakon. Poznati su iz prve generacije u kojoj su znali imati dosta mušica (ali isto tako znali raditi velike kilometraže samo uz uredno standardno održavanje) za drugu su prošli brojne dorade u smislu kvalitete materijala i radnih karakteristika, pa sada, iako poznate boljke bučnijeg rada i čestog slinjenja ulja na motoru i mjenjaču nisu do kraja riješene, na njih ima znatno manje primjedbi.
Puno bolji u odnosu na prvi model su i periferni elementi mehanike, a posebno elektronike i elektrike, s kojima servisi sada imaju znatno manje petljanja i dijagnostičke potrage za bugovima. Vidi se to i na ljestvicama pouzdanosti na kojima kotira puno bolje od prve generacije i uglavnom se vrti oko sredine pa prema gornjem dijelu srednje klase. Nedavnim redizajnom Insignia je i vizualno i tehnološki decentno dotjerana.
Ukratko
Prostranost i komfor vožnje osjetno su bolji nego u prvoj generaciji, a peta vrata mnogi doživljavaju kao veliki plus, zbog praktičnijeg pristupa i bolje iskoristivosti prtljažnika
Dizelaši su solidni, a optimalnim se u smislu trajnosti, pouzdanosti i performansi pokazao 2.0. Insignia se lijepo vozi, iako nema vozački snažno izoštren ovjes
Ručni i automatski mjenjači jako su napredovali u odnosu na prijašnje Opele. Brži su, precizniji i mekaniji, općenito ugodniji, ali ima i boljih
Unutrašnjost je skoro kao nova, što dosta govori o kvaliteti materijala i izrade. Sjedi se relativno nisko i prevladava osjećaj širine, uz malo sportskog štiha
Opremljenost modernim sigurnosnim sustavima i LED svjetlima super je stvar, dok se ne oštete ili razbiju. Zato ne škrtarite, uzmite kasko!
POVIJEST MODELA
OPEL INSIGNIA
2017. predstavljena u proljeće 2017. kao limuzina i karavanski Sports Tourer, na unaprijeđenoj platformi prijašnje, prve generacije. Benzinski turbomotori 1.5 imali su 140 i 165 KS, dok je image maker 2.0 razvijao 260 KS. Dizelski 1.6 imao je 110 i 136 KS, a 2.0 išao na 170 KS te u biturbo verziji na 210 KS. Uz ručne ponuđeni su i automatski mjenjači, a najsnažniji motori imali i opciju 4x4 pogona
2018. uveden 1.6 turbobenzinac sa 200 KS
2020. napravljen standardni manji vizualni redizajn, ali uz novu gamu motora. Trocilindarski 1.5 dizel ima 122 KS, veći četverocilindarski 2.0 razvija 174 KS, dok jedini turbobenzinac 2.0 ima 200 i 230 KS
Tehnički podaci
Insignia 1.6 CDTI
Godište 2017.
Kilometara 80.000
Cijena 129.600 kuna
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1598 ccm
Snaga 81 kW/110 KS na 3500/min
Moment 300 Nm na 1750/min
Mjenjač ručni, 6 brzina
Dimenzije 489 x 186 x 145 cm
Osovinski razmak 282 cm
Prtljažnik 490 litara
Masa od 1430 kg
Najveća brzina 205 km/h
0-100 km/h 11,6 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,9 l/100 km
C02 ispuh 110 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 430 kn
Prednje pločice (par) od 350 kn
Stražnji amortizeri (par) od 800 kn
Pumpa za vodu od 340 kn
Kompresor klime od 5160 kn
Spojka (komplet) od 1640 kn
Zamašnjak od 3500 kn
Elektropokretač od 1075 kn
Alternator od 2580 kn