RABLJENI

PEUGEOT 406 Privlačna i udobna krstarica

Polovni 406 s jakim benzincem od 190 KS dosta troši, ali je još uvijek privlačan, udoban i povoljan

Jedan od najdopadljivijih starijih rabljenih zasigurno je i Peugeot 406. Njime je francuska marka sredinom devedesetih nastavila eru elegantnih obiteljsko poslovnih modela srednje i više srednje klase, započetih još velikom 605-icom krajem osamdesetih. Malo je poznato da joj izgled potpisao australski dizajner David Arcangeli, kasnije bliski suradnik Chrisa Banglea na kontroverznom BMW-u serije 5 (E60).

Redizajnom u proljeće 1999. Peugeot 406 je postao još privlačniji i danas se ta limuzina složena na prilagođenoj platformi koncernovskog rođaka Citroën Xantije može nabaviti za sitan novac. Pogotovu ako je u pitanju snažan i za današnje prilike rastrošan 2,9-litreni V6 benzinac, koji zapravo bolje odgovara karakteru još ljepše coupe izvedbe koju je dizajnirao Pininfarina. U testnom primjerku starom 13 godina i nakon 246.000 prijeđenih kilometara rad motora još uvijek je uglađen, moćan zvuk počesto motivira na pritiskanje gasa, no potrošnju koja u gradu seže do 13-14 litara danas si malo tko može priuštiti.

Za sve koji inzistiraju na benzincu optimalniji izbor je stoga pouzdani 1,8-litraš sa 90, 110 i 115 KS, no na tržištu su najčešći štedljiviji 1,9 i 2,1-litreni dizelaši (D i Turbo D) iz prvih serija te uvjerljiviji i moderniji 2,0-litreni HDi (svi sa 90 i 109 KS) uvedeni u redizajniranom modelu. Druga strana medalje je što je većina dizelaša izmorena velikom kilometražom i slabim održavanjem, pa pri kupnji ne treba štedjeti truda i vremena za temeljit pregled. Benzinci su općenito u boljoj kondiciji.

No, ljepota i povoljna cijena nisu jedino što francuska limuzina može ponuditi. Dobra prostranost i odlična udobnost čine je jednom od najugodnijih u klasi za duga putovanja. Sjedala su mekana, oprema je u pravilu solidna i uključuje klimu, a od vlasnika koji vode brigu o urednom održavanju rijetko se mogu čuti značajnije primjedbe na pouzdanost. Prema saznanjima njemačkog TUV-a, kod primjeraka starih više od desetljeća najviše pozornosti kod dizelaša treba obratiti na stanje turbo punjača, visokotlačne pumpe i sustava za ubrizgavanje, a kod benzinaca na centralnu elektroniku i bobine.

Jednima i drugima povremeno poteškoće zadaju nedosljedan rad servo upravljača, mušičavost električne instalacije i neujednačen rad kočnica. Mjenjač i spojka ne podnose najbolje teže uvjete vožnje, no s druge strane podvozje i ovjes odlikuju udobnost, robusnost i iznadprosječna izdržljivost. Rabljeni 406 jeftiniji je i elegantniji od njemačke konkurencije, no ujedno nešto nježnije izrade, pa mu u pravilu bolje odgovaraju rafinirani vlasnici koji uredno vode brigu o svom autu. Tad se i 406 pokazuje vjernim slugom.

KOMENTAR

Osim visoke potrošnje u gradu i mušičave struje i elektronike (ne radi električni podizač vozačeva prozora i bezrazložno svijetli lampica zračnog jastuka) na konkretni 406 nema nikakvih drugih zamjerki. Još uvijek oduševljava udobnost, pretjecanja koja protjeću kao od šale, na otvorenoj cesti potrošnja je manja od osam litara, a i održavanje nije ništa bitno skuplje nego za modele sa slabijim motorima. I kad su bile nove, dosta 406-ica je patilo od prodora vlage u unutrašnjost glavnih svjetala i maglenki. Relativno nježna spojka ne podnosi najbolje opterećenja koja donose snažniji motori. Česta oštra startanja osjetno je brže troše. Korozija na rubnim dijelovima karoserije kao i na podvozju česta je pojava na francuskim automobilima starim više od desetljeća, a ručni petstupanjski mjenjač radi dužeg je hoda ručice i još uvijek radi mekano i uglađeno, ali ne voli grubo postupanje. Pod pritiskom snažnog i teškog motora te čestog jačeg kočenja i trošenje kočnica je intenzivnije. Bogato opremljena i dizajnerski skladno dotjerana unutrašnjost, s vrlo udobnim kožnim i grijanim sjedalima, unatoč pojedinim znacima istrošenosti na upravljaču, oblogama i plastici, i danas izgleda dojmljivo. Elektrika je ponekad mušičava, završna izrada ne tako temeljita, ali klima i pomalo zaboravljeni kazetofon još uvijek dobro rade. Kod benzinskih motora valja pripazit na stanje centralne elektronike i bobina, a dizelašima provjeriti rad turba i visokotlačne pumpe.

TEHNIČKI PODACI

PEUGEOT 406 2.9 V6

GODIŠTE 1999.

CIJENA 15.000 kn

Kilometraža 246.000

Motor benzinski atmosferski, 24 V

Obujam 2946 ccm

Snaga 140 kW/190 KS pri 5500/min

Moment 267 Nm pri 4000/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 460 x 176,5 x 140 cm

Međuosovinski razmak 270 cm

Težina 1455 kg

Prtljažnik 430 litara

Brzina 232 km/h 0-100 km/h 8,2 sekundi

Potrošnja 12 l/100 km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji odbojnik 480 kn

Stražnji odbojnik 2199 kn

Prednje svjetlo 500 kn

Stražnje svjetlo 298 kn

Prednji diskovi (par) 577 kn

Disk pločice (par) 158 kn

Ispušni lonac stražnji 550 kn

Prednji amortizeri (par) 862 kn

Hladnjak 1500 kn

Spojka (komplet) 2616 kn

Filtar goriva 62 kn

Svjećice (6 kom) 198 kn

Zupčasti remen 499 kn

Pumpa za vodu 269 kn

*cijene zamjenskih dijelova

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 17:21