TEST RABLJENOG

OPEL ZAFIRA (1999.-2005.) Vrlina puno više nego mana

Zafira nije bezgrešna, ali je prostrana i praktična, a većina nedostataka ne odnosi se na motore

Unatoč sad već poodmaklim godinama prva Opel Zafira i danas je miljenica brojnih obitelji i vjeran sluga tisuća taksi prijevoznika, nekad u zapadnoj, a danas i istočnoj i srednjoj Europi. Krajem devedesetih bila je pravo funkcionalno čudo i svojevrsna revolucija, unijevši u svijet povišenih obiteljskih automobila koncepciju sa sedam sjedala, u kojoj treći pomoćni red jednostavnim i brzim preklapanjem potpuno uranja u podnicu. Posljedica? Posve ravan, pravilan i praktičan prtljažni prostor, obujma pozamašnih 600 litara.

Testni primjerak bio je s 2,0-litrenim dizelašem sa 101 KS, iza kojeg je poštovanja vrijednih 272.000 kilometara. Ožiljci na karoseriji i unutrašnjosti otkrivaju intenzivno korištenje, u posljednje vrijeme oko 43.000 kilometara godišnje, ali mehanika je i dalje besprijekorna. Motor pali lako i otprve, ne dimi i ne čađi te vrlo dobro vuče, a turbopunjač r adi besprijekorno, bez zviždanja ili posustajanja. Istina, na Opelove neprecizne i često tvrdoglave mjenjače tog vremena treba se naviknuti, ali zato stoički podnose grubosti. Isto vrijedi i za ovjes.

Tvrdo je podešen i uz općenito krutu unutrašnjost vožnja na lošoj cesti nije među udobnijima u ovoj klasi, ali je zato podvozje iznadprosječno čvrsto i otporno. A što kažu statistike njemačkog ADAC-a i TUV-a? Dizelaši su po njima slabiji od benzinaca, ali pouzdaniji i s manje servisnih intervencija, osjetno štedljiviji i daju realniji osjećaj snage. Na primjercima starim desetak godina serviseri najviše posla imaju s nedostacima upravljačkog mehanizma te zamjenom dijelova prednjeg ovjesa kod dizelaša koji često voze lošim cestama, korozijom kočnih vodova, ispuha i slinjenjem ulja motora. Može ljutiti i otkazivanje centralnog zaključavanja i jeftina, tvrda plastika. No, krucijalnih kvarova motora ima tek u tragovima.

TESTIRANA ZAFIRA je kupljena 2009., kad je već imala 140.000 pređenih kilometara, a do danas je prijeđeno još 132.000. Osim zamjene spojke kao potrošnog materijala, nikakve druge značajne intervencije nisu trebale. Servise se obavljao svakih 15.000 kilometara, a u tom intervalu dizelaš, koji je očito u vrlo dobroj formi, potroši do pola litre kvalitetnog ulja 5W30. Prosječno troši oko 7,5 litara dizela. Smeta jedino tvrd ovjes i opća krutost u vožnji, a dosad mu je otkazalo jedino centralno zaključavanje stražnjih lijevih vrata.

ZAPAŽANJA Intenzivno korištenje ostavilo je traga na istrošenosti obloga upravljača, papučica, sjedala, plastičnih dijelova interijera. Nakon 272.000 prijeđenih kilometara u svim vremenskim uvjetima bilo bi čudo da inače dobro zaštićen lim negdje ne procvjeta. Ovdje se korozija pojavila na pragu te oko brizgaljke za pranje stražnjeg stakla. Dizelaš sa 101 KS bolji je izbor od trome verzije sa 82 KS, jer uz gotovo jednaku potrošnju daje bolje performanse i trajniji je.

ZAFIRA 2.0 DTI

Godište 2000.

Cijena 32.000 kn

Kilometraža 272.000 km

Motor turbodizelski

Obujam 1995 ccm

Snaga 74 kW/101 KS

Moment 230 Nm pri 1800/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 432 x 174 x 163 cm

Međuosovinski razmak 269,5 cm

Prtljažnik 150/1700 litara

Masa 1485 kg

Brzina 175 km/h

0-100 km/h 14 sekundi

Potrošnja 6,6 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 22:47