TEST RABLJENOG

NISSAN MICRA U sjeni, ali simpatična i pouzdana

Japanski mini ima skromnu opremu, starije primjerke zahvaća korozija, a mehanika je pouzdana

Izbor za Europski auto godine održava se od 1964., no ta prestižna titula tek je 1993. dodijeljena japanskom autu. Tu im je čast donijela Nissan Micra prve generacije. Bilo je to veliko, zapravo senzacionalno priznanje japanskoj autoindustriji, kojoj su time širom otvorena vrata europskog tržišta. Istovremeno, bio je to snažan vjetar u leđa upravo malom Nissanu, kojeg je ugledna nagrada lansirala među najzanimljivije aute gradske klase tog vremena.

Karijera prve Micre bila je uistinu uspješna i trajala puno desetljeće, a premda se prestala proizvoditi još prije devet godina i danas se na cestama viđa u popriličnom broju, posebice u Engleskoj, Italiji i Njemačkoj. Nevelika i simpatično jajasto zaobljena karoserija naročito je omiljena kod vozačica, kojima je Micra idealna za gradsku vožnju. Pregledna i okretna, njome se bez stresa prestrojava i parkira, a zbog male težine (775 kg) okretanje upravljača nije mukotrpno ni u osnovnoj verziji, bez serva.

Unutrašnjost pruža više prostora nego što se može naslutiti po vanjskim dimenzijama, naročito na prednjim sjedalima. Za europsko tržište Micra se proizvodila u Engleskoj, što je malo tko znao, posebice zato što je izrada u pravilu bila besprijekorna. I plastika je tipično japanski glatka, ali kvalitetna i otporna na kontakte tvrdim predmetom, a crni dijelovi središnje konzole, upravljača i kućišta instrumenata udahnjuju živost sivilu unutrašnjosti, karakterističnoj za japanske aute tog doba.

Nissan tad nije bio posebno darežljiv ni u opremanju, pa osnovna verzija Micre, poput naše testne, nema ni klimu, ni prozore na struju, ni centralno zaključavanje, servo upravljač… Zauzvrat, izvrsno se uklapa u reputaciju Nissana kao proizvođača pouzdanih automobila. Najpopularniji motor bio je 1,0-litreni benzinac sa 54 KS, pristojnih performansi i povoljne potrošnje, od 5 litara na otvorenoj cesti do 6,5 u gradu. Zbog lanca umjesto zupčastog remena, nije zahtjevan ni skup za održavanje.

Njemačka istraživanja provedena na velikom uzorku tamošnjih vlasnika pokazala su određene slabosti brtve glave motora i poklopca ventila (slinjenje ulja) te relativno rana trošenja sinhrona mjenjača i slabljenje kočne snage, no naš testni primjerak, redovito servisiran i umjereno vožen te s malom kilometražom obzirom na starost, takvih problema zasad nema. Njemački TUV ukazuje i na moguću pojačanu pojavu korozije, naročito na prvim godištima proizvodnje, no, sve u svemu, rabljena Micra opravdava svoju nisku cijenu. Prva se godišta u posve solidnom stanju mogu se nabaviti već za 6-7 tisuća kuna.

PODACI

NISSAN MICRA 1.0

Kilometraža 127.000

Godište 1999.

Cijena 15.000 kuna

Motor benzinski 16V, atmosferski

Obujam 998 ccm

Snaga 40 kW/54 KS pri 6000/min

Moment 79 Nm pri 4000/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 370 x 159 x 143 cm

Međuosovinski razmak 236 cm

Brzina 150 km/h

0-100 km/h 16,4 sekundi

Potrošnja 6,0 l/100 km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji odbojnik 440 kn

Stražnji odbojnik 374 kn

Prednje svjetlo 358 kn

Stražnje svjetlo 528 kn

Diskovi (par) 558 kn

Disk pločice (par) 367 kn

Ispušni lonac stražnji 883 kn

Prednji amortizeri (par) 1212 kn

Hladnjak 682 kn

Spojka (komplet) 747 kn

Filter goriva 47 kn

Svjećice (4 kom) 152 kn

Pumpa za vodu 326 kn

*zamjenski dijelovi

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 12:53