Rabljena Mazda CX-3? Nije baš čest izbor, a većinom je ciljaju poklonici hedonističkih kriterija poput lijepog dizajna, sportski čvrstog držanja ceste i u pravilu jako dobre ili odlične opreme. I kvalitetne izrade, naravno. Dakle, znalci.
Mazdin gradski SUV je, naime, možda i najljepši primjerak rabljenog „malog terenca”, što je u spoju s visokim japanskim standardima izrade referenca koja ima snažnu privlačnost. Istina, postavljena na platformu male Dvojke nije najbolji uzor dobre prostranosti na stražnjem sjedalu, preglednost unatrag joj nije najbolja, ali na tome uglavnom završava lista većih zamjerki obiteljske kategorije kupaca.
S druge strane, na minimalistički dizajnerski pristup i očitu kvalitetu izrade s blagim premium dodirom dosadašnji vlasnici nemaju baš nikakvih zamjerki. Ugodni materijali i čvrsta izrada imaju manje-više poznat okus i miris većih Mazdi, a i oprema rabljenih je uglavnom visokih standarda.
Naime, profil uglavnom financijski dobro stojećih kupaca novih primjeraka je bio u pravilu rafiniranih prohtjeva i birani su visoki paketi opreme, pretežno iz serije Revolution. I naravno, unatoč tomu što debelo prevladavaju pozitivna iskustva, katkad se može čuti i poneki tihi prigovor na koncept rada multimedije, sjedala koja na duljim turama nekima znaju biti zamorna i zvučnu izolaciju koja je mogla biti bolja.
Što se pouzdanosti podvozja i čitavog pogonskog sustava tiče, CX-3 u servisnim statistikama njemačkog instituta Dekra stvarno odlično stoji i jedan je od modela s najmanje kvarova ili neispravnosti, u pravilu takvih da praktički nitko nije ostao „na cesti”. Podvozje i ovjes pokazali su se izdržljivima i otpornima, nisu skloni rasklimanosti, a njihova gotovo sportska uštimanost u sprezi s preciznim mjenjačem i dosta direktnim volanom pružaju jedan od najboljih vozačkih doživljaja u klasi. Udobnost pritom ne trpi znatno, iako niskoprofilne gume i osovinski razmak niže klase postavljaju neka ograničenja.
Mazda nije pokleknula pred dowsizing trendom nabrijanih malih turbomotora i klasični atmosferski 2.0 benzinci lake gradnje, ciklično tehnološki dotjerivani, baza su ponude cijelo vrijeme. Pokazali su se uglađenima, korektnih performansi i umjerene potrošnje, ali i iznimno pouzdanima, što je kupcima rabljenih i najbitnije. Isto vrijedi za dizelaš 1.5, koji je u sklopu redizajna zamijenjen kapacitetnijim 1.8 motorom.
I pogon 4x4 i automatski mjenjač u skupljim verzijama trajni su sklopovi. Na koncu, vrlo važna i korisna stvar za potencijalne kupce: dobro je poznato da je profil velike većine prvih vlasnika bio takav da je preferirao normalnu vožnju bez forsiranja i uredno servisno održavanje.
Povijet modela
Mazda CX-32014. otkrivena krajem godine, na salonu u Los Angelesu
2015. početak prodaje s benzinskim motorom 2.0 (120 i 150 KS) i dizelašem 1.5 (105 KS). Uz prednji pogon ponuđena je i 4x4 verzija, a uz ručni mjenjač sa šest brzina i klasična automatika s jednakim brojem stupnjeva
2018. napravljen lagani redizajn kojeg prate tehnološka poboljšanja i naprednija oprema te novi dizelaš 1.8 (115 KS)
2020. upravo predstavljen lagani update, s decentim dizajnerskim korekcijama i uvedenim isključivanjem dva cilindra benzinca 2.0 (121 KS), u fazi mirne vožnje
CX-3 1.5 CD
Godište 2017.
Cijena 119.900 kuna
Kilometri 38.000
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1499 ccm
Snaga 77 kW/105 KS na x/min
Moment 220 Nm na 1400/min
Mjenjač ručni, 6 brzina
Pogon prednji
Dimenzije 428 x 177 x 155 cm
Osovinski razmak 257 cm
Prtljažnik 350 litara
Masa 1200 kg
Najveća brzina 177 km/h
0-100 km/h 10,1 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,3 l/100 km
C02 ispuh 105 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 580 kn
Prednje disk pločice (par) od 290 kn
Prednji amortizeri (par) od 1090 kn
Stražnji amortizeri (par) od 865 kn
Hladnjak od 1310 kn
Zamašnjak od 3460 kn