VELIK UDIO

Gotovo svaki drugi: Istraživanje otkrilo koliko je rabljenih automobila u Hrvatskoj uvezeno iz Njemačke

Iako Njemačka izvozi najviše polovnih automobila na kontinentu, situacija se razlikuje se u različitim dijelovima Europe

Kupnja rabljenog automobila (ilustracija)

 Profimedia

Mnogi automobili započinju svoj život u jednoj državi, a zatim se u nekom trenutku presele u drugu. To posebno vrijedi za automobile iz zapadne Europe koji čine veliki dio tržišta rabljenih automobila u istočnoj Europi. Iako Njemačka izvozi najviše polovnih automobila na kontinentu, specifična situacija razlikuje se u različitim dijelovima Europe.

image

Kupnja rabljenog automobila (ilustracija)

Arhiva

Istraživanje tvrtke carVertical otkriva iz kojih zemalja automobili dolaze u Hrvatsku. Tvrtka se bavi rizicima koje predstavljaju uvezena vozila.

Njemački automobili slove kao dobro održavani

Četrdeset posto rabljenih automobila u Hrvatsku dolazi iz Njemačke, koja ima najveći udio u tržištu, a slijede ju Francuska (14,7 posto), Italija (13,5 posto), Belgija (10,8 posto) i Austrija (5,3 posto). Ovi su podaci dobiveni analizom više od milijun izvješća o povijesti automobila. Napominjemo da ovo možda ne odražava stvarnu registriranu statistiku u Hrvatskoj, ali je dobar pokazatelj.

„Kupci rabljenih automobila traže automobile iz Njemačke jer vjeruju da njemački vozački vode računa o svojim automobilima bolje od drugih. Ljudi misle da vozači najvećeg tržišta rabljenih automobila ne propuštaju termine servisa, kvalitetno popravljaju vozila i kupuju automobile s boljom opremom”, kaže Matas Buzelis, voditelj komunikacija u carVerticalu.

image

Matas Buzelis, carVertical

carVertical

Stanje vozila i uobičajeni problemi uvelike ovise o regiji iz koje automobil dolazi. Vozila iz nordijskih zemalja kao što je Švedska obično imaju više korozije zbog snijega, soli i niskih temperatura.

U isto vrijeme, automobili iz Italije možda nemaju korozije, ali boja mnogih rabljenih vozila iz Italije može izblijediti zbog intenzivne sunčeve svjetlosti. Općenito, nagle temperaturne promjene nikada nisu dobre za automobil. To objašnjava zašto Hrvati vole njemačke aute. Njemačka ima vlagu, dobru klimu i dobre ceste, što smanjuje rizik od korozije, blijeđenja boje i problema s ovjesom.

image

Povijest kilometraže (ilustracija)

Ivan Lacković

Prekogranične transakcije s automobilima su rizičnije

No, kada se rabljeni auti preprodaju iz jedne zemlje u drugu teško je pratiti njihovu povijest. Većina zemalja ne dijeli podatke o vozilima, što znači da automobil može pretrpjeti ozbiljnu štetu u Njemačkoj ili Italiji, a zatim ponovno "zasjati" u Hrvatskoj.

Prema carVerticalovom indeksu transparentnosti tržišta, 56,4 posto svih automobila provjerenih na ovoj platformi u Hrvatskoj bilo je oštećeno u prošlosti, a njih 10,3 posto imalo je vraćenu kilometražu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 10:20