Da dobar dizajn nije jedini ključ uspjeha, odlično pokazuje druga generacija Focusa. Nije imala šarm prethodnika iz 1998. no to joj ipak nije bila prepreka da uđe među najtraženije u svojoj klasi. Razlozi? Kvalitetna izrada, izvrsna prostranost, jedno od najboljih podvozja u klasi i dobra cijena, podjednaka Astri, a niža od Golfa.
Bio je to savršen primjer auta čije vrline ne treba suditi prema izgledu nego ga prije kupnje isprobati u vožnji. Izravnost i preciznost upravljača i ovjesa osvajali su na prvu, pa je potvrdio prvom generacijom stečenu reputaciju jednog od najvozljivijih auta na tržištu. Stoga se lakše pregrizao i razmjerno tvrd ovjes, koji je uz jedan od najvećih osovinskih razmaka u kompaktnoj klasi i sportski precizan mjenjač bio podloga za vožnju kao po tračnicama.
Unutrašnjost je plijenila temeljitom i preciznom izradom, po čemu je Focus tipični izdanak njemačke škole, što zorno potvrđuje i ovaj naš testni primjerak koji zbog pažljivog održavanje i nakon šest godina eksploatacije izgleda kao nov. Osim toga, to je i danas jedan od najduljih i najširih auta svoje klase, čija je prostranost i u današnjim mjerilima jedna od vodećih. Manjkavost su tek neki tvrdi i prejednostavni materijali u nižim paketima opreme.
Najtraženiji motori bili su 1,6-litreni benzinac sa 100 KS te izuzetno štedljivi 1,6-litreni dizelaš TDCi sa 90 i 109 KS. Slabija izvedba dizelaša bila je popularnija zbog niže cijene i potrošnje tek oko 5 litara, uz solidne performanse. Bila je, uz to, i pouzdanija od opterećenije snažnije verzije. Testirani Focus ima upravo takav motor sa 90 KS, s kojim u 58.000 kilometara nije bilo niti najmanje poteškoće.
Kvalitetna i robusna mehanika te redovno servisiranje i vlasnikov pažljiv odnos rezultirali su izostankom ikakvih kvarova. Prema statistikama servisnih službi, vlasnici takvih Focusa najčešće se tuže na otkazivanje crpke goriva, rano istrošenje spojke, kočnica i amortizera, iznenadno otkazivanje turbo punjača i elektropokretača te probleme s ubrizgavanjem i crijevima servo uređaja, no ovaj testni Focusa ne muči ništa od toga. Jedino je radi slabe tvorničke zaštite dijelove podvozja zahvatila površinska korozija. No, ni to još ne u nekom opasnijem stadiju.
FOCUS 1.6 TDCi
Godina 2006.
Cijena 60.000 kuna
Kilometraža 58.000 km
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 1560 ccm
Snaga 66 kW/90 KS pri 4000/min
Moment 215 Nm pri 1750/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 434 x 184 x 149 cm
Međuosovinski razmak 264 cm
Prtljažnik 385 litara
Brzina 177 km/h
0-100 km/h 12,6 sekundi
Potrošnja 4,7 l/100 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....