Dvoja bočna vrata, sportskiji završetak stražnjeg dijela karoserije i visina uglavnom manja od standardnih verzija, formula je koja automobile u formi coupea godinama privlači mlade i one koji se tako osjećaju.
Međutim, velika promjena tržišnih trendova posljednjih godina sve intenzivnije iz igre izbacuje takvu, oku privlačnu, ali funkcionalnu manje praktičnu koncepciju, zadržanu još uglavnom u elitnijim klasama ili najčešće kao kvazi coupe u formi povišenih ili limuzinskih karoserija s četverim bočnim vratima, čije jače spuštajuće linije krova samo glume coupe kakav smo nekada poznavali.
U konačnici, novih i cijenom koliko-toliko pristupačnih modela, iako onih koji barem djelomice zadovoljavaju takvu formu (Megane, Astra, Laguna, Scirocco...) na tržištu više – nema. Puno veći izbor, međutim, i to po cijenama koje ne paraju toliko džepove, nalazi se na tržištu rabljenih. Ima ih u svakakvom stanju, a među njima i vrlo pristojno sačuvanih primjeraka s prihvatljivim cijenama.
U našem presjeku ponude fokusirali smo se na modele kako iskustvo govori, zanimljivije hrvatskim kupcima, vrijednosti do ili oko 10.000 eura u stanju i s kilometražom koji nisu odbojni.
BMW SERIJE 3 COUPE (E92) Primjer klasične sportske elegancije
Od 8000 eura
Cijenjen kao automobil koji stražnjim pogonom i uopće čitavim pogonskim sustavom namješten da pruži maksimalni vozački užitak, BMW serije 3 (E90), cijenom danas dostupan, tražena je roba u svijetu rabljenih automobila. Međutim, njegova coupe izvedba (E92) pravi je šmekerski automobil koji uz sve to daje dašak sportske elegancije iz vremena (2007. do 2013.) koja mnogi romantičarski zazivaju kao posljednje doba prije najezde nove generacije elektronikom nakrcanih novih automobila. Za 10 tisuća eura može se naći vrlo solidan stariji primjerak s nekim od početnih motora. Benzinci su u rasponu od 156 do 320 KS (450 KS u M3), a dizelaši od 177 do 286 KS.
OPEL ASTRA GTC Najljepša Astra svih vremena. I najteža...
Od 8000 eura
Dobro prodavana prva generacija Astrinog coupea iz 2005. godine otvorila je vrata uspjeha i drugoj (2011. do 2018.), koja je donijela dizajn koji u stražnjem dijelu ostavlja atraktivan dojam mišićavog bolida, ali i priličnu ukupnu masu koja već u osnovnoj verziji mjeri 1440 kilograma. Time s jedne strane daje ugodan dojam masivnosti i sigurnosti, no s druge zatomljuje performanse, naročito u verzijama s motorima s početka ponude. Vrlo bogat izbor uglavnom je identičan onima u standardnim Astrama: benzinci 1.4 (100 KS), 1.4 turbo (120 i 140 KS), 1.6 turbo (170, 180 i 200 KS) i 2.0 turbo u verziji OPC (280 KS) te dizelaša 1.6 (110 i 136 KS), 1.7 (110 i 130 KS) i 2.0 (165 i 195 KS).
AUDI A5 COUPE Uz malo sreće može se upecati
Od 10.000 eura
Istina, nije lako pronaći pristojan A5 za 10 tisuća eura, ali nije nemoguće. Naravno, to vrijedi samo za osnovne motore prvih godišta (2007.-2016.). Osmišljen je kao elitnija i sportskija coupe izvedba limuzine A4, a ima široku paletu od deset benzinaca (160 do čak 445 KS u RS5 modelu) i osam dizelaša (163 do 245 KS).
VW SCIROCCO Zanimljiv coupe s dušom Golfa Petice
Od 8000 eura
U dvije prethodne generacije iz 1970-ih i 1980-ih Scirocco je bio jedan od omiljenih i prodajno vrlo uspješnih europskih coupea kompaktne klase (ukupno 800 tisuća primjeraka) pa je odluka Volkswagena da nakon 15-godišnje stanke revitalizira ponudu u toj klasi i isti naziv nadjene i trećoj generaciji (2008. do 2017. godine) činila se sasvim logičnom. Idejno postavljen na osnove tada vrlo popularnog Golfa Petice i malo neobičnog, ali vrlo privlačnog stražnjeg dijela čiji je autor poznati dizajner Walter da Silva, imao je sve predispozicije da ponovi uspjeh prethodnika, u čemu je u svojih gotovo deset godina proizvodnje dobrim dijelom uspio. Izbor motora vrlo je širok, najvećim dijelom poznat iz Petice, a varijante snage najviše ovise o razdoblju proizvodnje: turbobenzinci 1.4 (122, 125 i 160 KS) i 2.0 (180, 200, 210, 220, 265 i 280 KS) te dizelaši 2.0 (140, 150, 170, 177 i 184 KS).
RENAULT LAGUNA COUPE Francuski Aston Martin za male pare
Od 7500 eura
Izgled koji podsjeća na modele elitne britanske marke priskrbio je francuskom coupeu tomu pripadajući nadimak. Proizvodio se od 2008. do 2015., a ima turbobenzinske motore 2.0 (170 i 205 KS) i Nissanov atmosferski 3.5 V6 (240 KS) te dizelske 2.0 (150 i 180 KS) i 3.0 V6 (235 KS).
ALFA ROMEO BRERA Guza u koju se netremice gleda
Od 8500 eura
U prodaji ih je malo i cijene im za slično godište snažno variraju, ali i za manje od deset tisuća eura može se uhvatiti sačuvan primjerak. Ima vlasnika koji traže nerazumne iznose, smatrajući da će Brera, predivan (ali i dosta težak) coupe kojeg je na osnovi Alfe 159 dizajnirao Giorgetto Giugiaro, postati kolekcionarski automobil. Razlog? Od 2005. do 2010. godine proizvedeno je samo 21.600 primjeraka. Ima dizelske motore 2.0 (170 KS) i peterocilindarski 2.4 (200 i 210 KS) te benzinski 1.8 turbo (200 KS) i atmosferski 2.2 (170 i 185 KS) i 3.2 V6 (260 KS).
MERCEDES CLC C-klasa kakvu malo tko poznaje
Od 9500 eura
Nakon modela C SportCoupe (2000.-2008.) danas jeftinog i relativno čestog na hrvatskim cestama, Mercedesova C-klasa dobila je nakon trogodišnje pauze novu coupe inačicu u vidu modela CLC (2011. do 2015.), na koncu manje zapaženu od prethodnika. Izvedena je iz limuzinske C-klase generacije W204 (koja više nema boljku hrđanja), a od koje u dobroj mjeri preuzima motore: dizelaše 2.1 (170 i 204 KS) i benzince 1.6 (156 KS), 1.8 (156, 184 i 204 KS), 3.5 V6 (305 KS) i na koncu 6.2 V8 (457 KS) u verziji AMG.
PEUGEOT RCZ Remek djelo Peugeotove dizajnerske škole
Od 10.000 eura
U razdoblju od 2010. do 2015. proizvedeno je solidnih 68.000 primjeraka, ali ekstravagantni Peugeotov coupe miriši na budući kolekcionarski primjerak. Kako bilo, činjenica je da se za, uz umijeće pregovaranja, za 10 tisuća eura može imati jedan od dizajnerski najzanimljivijih coupea današnjice. Osnova mu je 308-ica, a ima turbobenzince 1.6 (156, 200 i 270 KS), od kojih je, zvuči čudno ali je tako, bolji izbor dizelaš 2.0 (163 KS).