RABLJENI AUTOMOBILI

Četvrta generacija francuskog šarmera Renaulta Clija bila je popularna kao nova: Kakva je kao rabljena?

U ponudi motora su Renaultov uglađeni 1,5-litreni dizel i trocilindrični 0,9-litreni benzinski motor s turbom, oba s oko 90 KS

Renault Clio 1.5 dCi Intens

 Ivan Lacković

Renault Clio je dobro poznat većini hrvatskih kupaca automobila. Za to možete zahvaliti i iznimno uspješnoj reklamnoj kampanji za promociju originalnog Clia još 1991. godine.

Četvrta generacija stigla je više od dvadeset godina kasnije, 2013., i bio je popularan izbor kupaca malih automobila sve do 2019., kada ga je zamijenila nova verzija.

Ta je popularnost bila uglavnom zahvaljujući njegovom odvažnom vanjskom i unutarnjem stilu, konkurentnim cijenama i niskim troškovima rada i održavanja.

image

Renault Clio 1.5 dCi Intens

Ivan Lacković

Vrhunci ponude motora su Renaultov uglađeni 1,5-litreni dizel i trocilindrični 0,9-litreni benzinski motor s turbom, oba s oko 90 KS. Postoje i 1,2-litreni benzinci s turbom od 120 KS, ili bez sa 75 KS. Ako više volite automatski mjenjač nego nešto oštriji ručni, morat ćete se odlučiti za 1.5 dizel ili 1.2 benzinac s turbom, a za prave entuzijaste tu je RS verzija sa svojim 1,6-litrenim turbo benzincem.

image

Renault Clio 1.5 dCi Intens

Ivan Lacković

Što se tiče opreme, početna uključuje Bluetooth, USB vezu, tempomat, prednje električne prozore i električno podesive i grijane vanjske retrovizore koji su ugrađeni kao standard.

S višim razinama dobit ćete aluminijske 16-inčne naplatke i klima uređaj, keyless pokretanje, automatska svjetla i brisače, te Renaultov infotainment sustav MediaNav zajedno sa zaslonom osjetljivim na dodir od 7,0 inča, DAB radiom i satelitskom navigacijom.

image

Renault Clio 1.5 dCi Intens

Ivan Lacković

Najviši paket dolazi sa 17-inčnim alu-naplatcima, stražnjim parking senzorima, LED prednjim svjetlima, kontrolom klime, električnim podizačima prozora, više zvučnika, prednjim parking senzorima, kamerom za vožnju unatrag i djelomično kožnim presvlakama.

image

Renault Clio 1.5 dCi Intens

Ivan Lacković

Što se tiče udobnosti, Clio možda ne odgovara mjerilu kojeg je postavila primjerice Fordova Fiesta, no ipak dolazi bliže od većine malih automobila, s dobrim prianjanjem i sigurnim upravljanjem koje graniči s dobrom zabavom.

U zavojima se malo više naginje od njegovih novijih suparnika, ali zato bolje i upija neravnine na cesti. Osim malo ograničenog pogleda straga, lako ga je voziti.

image

Renault Clio 1.5 dCi Intens

Ivan Lacković

Po pitanju unutarnjeg prostora pobjedu odnose Škoda Fabia i Kia Rio, ali barem ima prtljažnik iste veličine kao Ford Fiesta. To znači da može pohraniti bez problema nekoliko velikih kofere. Prostor na stražnjim sjedalima je u redu za djecu, ali ga nema mnogo za više odrasle putnike. Oni sprijeda uživat će u mnogo više prostora, ali bi se i dalje mogli žaliti zbog nedostatka prostora za mobitele i slične stvari svakodnevice.

image

Renault Clio 1.5 dCi Intens

Ivan Lacković

2016. godine Clio je dobio redizajn koji je donio unaprijeđene materijale za interijer i dodatak snažnije verzije 1.5 dizel motora od 110 KS, zajedno s mjenjačem sa šest brzina.

Prilikom kupnje valja obratiti pozornost na stanje karoserije jer je Clio oduvijek bio popularan među mladim vozačima koji možda nisu toliko osviješteni o prostoru kao oni s više iskustva. Budući da je stražnja vidljivost posebno nezgodna, potražite oštećenja na stražnjoj strani automobila.

image

Renault Clio 1.5 dCi Intens

Ivan Lacković

I 1.2 benzinac i 1.5 diesel imaju lanac kojeg treba zamijeniti nakon pet godina, tako da s bilo kojim automobilom koji dosegne ovu prekretnicu vrijedi provjeriti je li to odrađeno ili uračunati trošak od 500 eura.

Ostali prijavljeni problemi uključuju trošenje kočionih crijeva, što u konačnici smanjuje učinkovitost kočenja, kao i kvarove osovine i ovjesa te električni kvarovi.

image

Renault Clio 1.5 dCi Intens

Ivan Lacković

Međutim, u cjelini, ova generacija Clija dobro se drži kao rabljeni kupnja bez prijavljenih većih ili dosljednih nedostataka. Naša preporuka je 1.5 dCi koji izbjegava probleme s DPF-om više od drugih dizelaša, a i najzastupljeniji je na domaćim tržištima rabljenih automobila.

2016. Renault Clio 1.5 dCi (facelift)

Motor: turbodizelski

Cilindri/ventili: 4/8

Obujam: 1461 ccm

Pogon: na prednje kotače

Snaga: 90 KS (66 kW) na 4000 o/min

Moment: 220 Nm na 1750 o/min

Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije: 406 x 173 x 195 cm

Osovinski razmak: 259 cm

Prtljažnik: 300 L/1146 L

Masa: od 1090 kg

Najveća brzina: 180 km/h

0-100 km/h: 12.0 s

Izmjerena potrošnja: 4.5/100 km (kombinirana)

CO2 ispuh: 128-131 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 16:44