Renault Clio je dobro poznat većini hrvatskih kupaca automobila. Za to možete zahvaliti i iznimno uspješnoj reklamnoj kampanji za promociju originalnog Clia još 1991. godine.
Četvrta generacija stigla je više od dvadeset godina kasnije, 2013., i bio je popularan izbor kupaca malih automobila sve do 2019., kada ga je zamijenila nova verzija.
Ta je popularnost bila uglavnom zahvaljujući njegovom odvažnom vanjskom i unutarnjem stilu, konkurentnim cijenama i niskim troškovima rada i održavanja.
Vrhunci ponude motora su Renaultov uglađeni 1,5-litreni dizel i trocilindrični 0,9-litreni benzinski motor s turbom, oba s oko 90 KS. Postoje i 1,2-litreni benzinci s turbom od 120 KS, ili bez sa 75 KS. Ako više volite automatski mjenjač nego nešto oštriji ručni, morat ćete se odlučiti za 1.5 dizel ili 1.2 benzinac s turbom, a za prave entuzijaste tu je RS verzija sa svojim 1,6-litrenim turbo benzincem.
Što se tiče opreme, početna uključuje Bluetooth, USB vezu, tempomat, prednje električne prozore i električno podesive i grijane vanjske retrovizore koji su ugrađeni kao standard.
S višim razinama dobit ćete aluminijske 16-inčne naplatke i klima uređaj, keyless pokretanje, automatska svjetla i brisače, te Renaultov infotainment sustav MediaNav zajedno sa zaslonom osjetljivim na dodir od 7,0 inča, DAB radiom i satelitskom navigacijom.
Najviši paket dolazi sa 17-inčnim alu-naplatcima, stražnjim parking senzorima, LED prednjim svjetlima, kontrolom klime, električnim podizačima prozora, više zvučnika, prednjim parking senzorima, kamerom za vožnju unatrag i djelomično kožnim presvlakama.
Što se tiče udobnosti, Clio možda ne odgovara mjerilu kojeg je postavila primjerice Fordova Fiesta, no ipak dolazi bliže od većine malih automobila, s dobrim prianjanjem i sigurnim upravljanjem koje graniči s dobrom zabavom.
U zavojima se malo više naginje od njegovih novijih suparnika, ali zato bolje i upija neravnine na cesti. Osim malo ograničenog pogleda straga, lako ga je voziti.
Po pitanju unutarnjeg prostora pobjedu odnose Škoda Fabia i Kia Rio, ali barem ima prtljažnik iste veličine kao Ford Fiesta. To znači da može pohraniti bez problema nekoliko velikih kofere. Prostor na stražnjim sjedalima je u redu za djecu, ali ga nema mnogo za više odrasle putnike. Oni sprijeda uživat će u mnogo više prostora, ali bi se i dalje mogli žaliti zbog nedostatka prostora za mobitele i slične stvari svakodnevice.
2016. godine Clio je dobio redizajn koji je donio unaprijeđene materijale za interijer i dodatak snažnije verzije 1.5 dizel motora od 110 KS, zajedno s mjenjačem sa šest brzina.
Prilikom kupnje valja obratiti pozornost na stanje karoserije jer je Clio oduvijek bio popularan među mladim vozačima koji možda nisu toliko osviješteni o prostoru kao oni s više iskustva. Budući da je stražnja vidljivost posebno nezgodna, potražite oštećenja na stražnjoj strani automobila.
I 1.2 benzinac i 1.5 diesel imaju lanac kojeg treba zamijeniti nakon pet godina, tako da s bilo kojim automobilom koji dosegne ovu prekretnicu vrijedi provjeriti je li to odrađeno ili uračunati trošak od 500 eura.
Ostali prijavljeni problemi uključuju trošenje kočionih crijeva, što u konačnici smanjuje učinkovitost kočenja, kao i kvarove osovine i ovjesa te električni kvarovi.
Međutim, u cjelini, ova generacija Clija dobro se drži kao rabljeni kupnja bez prijavljenih većih ili dosljednih nedostataka. Naša preporuka je 1.5 dCi koji izbjegava probleme s DPF-om više od drugih dizelaša, a i najzastupljeniji je na domaćim tržištima rabljenih automobila.
2016. Renault Clio 1.5 dCi (facelift)
Motor: turbodizelski
Cilindri/ventili: 4/8
Obujam: 1461 ccm
Pogon: na prednje kotače
Snaga: 90 KS (66 kW) na 4000 o/min
Moment: 220 Nm na 1750 o/min
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije: 406 x 173 x 195 cm
Osovinski razmak: 259 cm
Prtljažnik: 300 L/1146 L
Masa: od 1090 kg
Najveća brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 12.0 s
Izmjerena potrošnja: 4.5/100 km (kombinirana)
CO2 ispuh: 128-131 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....