Starije generacije BMW-ove serije 5, naročito one pod oznakom E34 (poznate i kao „kamatarka“), a donekle i E39 (za mnoge najljepša Petica ikada) pratila je stigma popularnosti kod ljudi s one strane zakona, što su donekle uspjeli ispeglati noviji, sofisticiraniji i skuplji modeli, poput Petice generacijske oznake F10.
Teže je dostupna sitnim lokalnim zgubidanima i u tradicionalnom nadmetanju s Audijem A6 i Mercedesom E-klase uobičajeno pobjeđuje najboljim ležanjem i direktnim, gotovo sportskim osjećajem na volanu koji savršeno sjeda u ruke.
Odlično izgleda što mami kupce
Ima figuru sportske limuzine, nisko težište i vrhunski složen ovjes i zato je omiljena svima kojima je na prvom mjestu vozački užitak i malo jača dinamika vožnje. Visoka razina komfora u vidu prostora, opreme (vrlo bitno za ukupni dojam) i uglađenosti, a naravno i same kvalitete izrade, pritom naravno da ne izostaje. Petica F10 je naime, kvalitetno složen stroj koji odlično podnosi godine.
Tražite održavan primjerak
Ali… Kao i svaka premium limuzina više srednje klase, želi li se zadržati u top stanju, zahtijeva visoku servisno stručnu, pa shodno tomu i financijsku razinu održavanja. Mehaničari iz šupe u pravilu ovdje nemaju što tražiti i pri kupnji izbjegavajte primjerke bez dokazive cjelovite stručne servisne povijesti, bez obzira na vjerojatno nižu traženu cijenu. U suprotnom, jako riskirate.
Nije savršen
No, što kažu statistike? Petica naravno, nije savršena i uz sve one uobičajene stvari koje se provjeravaju prilikom kupnje bilo kojeg rabljenog, i ovdje ima detalja na koje valja pozornije baciti oko pri kupnji: sagnite se i pregledajte slini li jače ulje na karteru te kućištu mjenjača i diferencijala, u kakvom stanju je prednji ovjes na ležećim uspornicima i šahtovima i da li je sva elektronika u potrebnoj formi.
Jer, to su neke dosad zapaženije boljke na koje će vas i BMW-ovi serviseri upozoriti. Vozački ugođen ovjes sa stražnjim ili kod nas rijeđim 4x4 pogonom tradicionalna je BMW vrlina. Prednji zna biti osjetljiv na grublje vožnje lošom cestom.
Održavani dizeli preporučljivi, benzinci još i više
Što se motora tiče, finoća kojom isporučuju snagu uz umjerenu potrošnju i sposobnost nabijanja velike kilometraže uz zadržavanje visoke forme (zato oprez s uvoznim primjercima!) svojstvo je koje ulijeva povjerenje.
Dizelaši su na našem tržištu apsolutni zakon, a izbor im je više nego dobar. I osnovni 520d zaslužuje preporuku jer nudi sasvim dobar omjer kupovne cijene, performansi, potrošnje i troškova održavanja, no jasno je da je san svakog BMW fana jači stroj, po mogućnosti šesterocilindarski 530d, vrlo ozbiljan motor i po pitanju performansi i održavanja.
Što se mjenjača tiče, dilemu ručni ili automatski brzo će razriješiti probne vožnje: kao što je nekad zakon bio ručni, danas je automatski. Pod uvjetom, naravno, da prilikom prebačaja sve ide glatko, bez trzaja i tupih udaraca, glavnih simptoma neodržavanja i grube vožnje u prošlosti (BMW mnogi vole jače stisnuti), a time i potencijalno visokog troška popravka.
Dizelski motori imaju ulogu najomiljenijih, jer isporučuju snagu dovoljnu da opravdaju BMW-ov imidž brzog i moćnog automobila, a uz to umjereno troše.
POVIJEST MODELA
BMW 5 F10
2009. otkrivanje na samom kraju godine, dok su detaljno predstavljanje i potom početak prodaje pomaknuti na prvi kvartal 2010. godine. Petica generacije F10 startala je kao limuzina s dizelskim motorima 2.0/184 KS (520d), 3.0/204 KS (525d), 3.0/245 KS (530d) i 3.0/258 KS (530d xDrive). Imala je benzince 3.0/204 KS (523i), 3.0/258 KS (528i), 3.0 306 KS (535i) i 4.4/407 KS (550i)
2010. u lipnju predstavljena karavanska izvedba Touring, generacijske oznake F11
2011. uvedena najjača dizelska verzija 3.0/300 KS (535d)
2012. downsizing promjene: osnovni benzinac postaje 2.0/184 KS (520i), model 528i dobiva motor 2.0/245 KS, uvode se modeli 530i s motorom 3.0/272 KS, hibridni sa 340 KS te M5 (4.4/560 KS). Nadalje, dizelski 525d odsad ima motor 2.0/218 KS, a modelima 530d snaga raste ma 258 KS, 535d na 313 KS. Uvodi se i M550d (3.0/381 KS) s tri turbine
2014. osnovni dizelaš postaje 518d (2.0/143 KS), a uvodi se i benzinski 550i (4.4/450 KS)
2015. dizelski 520d jača na 190 KS
2016. kraj proizvodnje
TEHNIČKI PODACI
BMW 520d AT8 (F10) (2009.-2016.)
Kilometara 77.000
Godište 2016.
Cijena 195.000 kuna
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1995 ccm
Snaga 140 kW/190 KS na 4000/min
Moment 400 Nm na 1750/min
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Pogon stražnji
Dimenzije 490 x 186 x 146 cm
Osovinski razmak 297 cm
Prtljažnik 520 litara
Masa od 1640 kg
Najveća brzina 231 km/h
0-100 km/h 7,9 sekundi
Izmjerena potrošnja 6,2 l/100 km
C02 ispuh 119 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) 420 do 1120 kn
Prednje disk pločice (par) 220 do 730 kn
Prednji amortizeri (par) 2100 do 2860 kn
Spojka komplet (ručni mjenjač) 2470
Zamašnjak 7910 kn
Pumpa za vodu 370 do 420 kn
Lanac distribucije 320 do 450 kn
Grijač (kom) 155 kn
Auto Krešo*