TUNING NATJEČAJ

U dvije godine BMW 320d pretvorio u unikatnu Alpinu: ‘Svi slažu M, ali Alpina je posebnija‘

Prvi finalist našeg tuning natječaja je crveni BMW 320d F30 iz 2013. godine Roka Čibarića iz Zagreba
 Marin Tomaš

Prvi finalist našeg tuning natječaja kojeg predstavljamo je crveni BMW 320d F30 iz 2013. godine Roka Čibarića,

36-godišnjeg automehaničara iz Zagreba.

image
Marin Tomaš

Roko je od malena zaljubljenik u automobile, pa ne čudi što je završio kao automehaničar i to jedan od vrsnijih stručnjaka u svom poslu koji je poznat ne samo na našim prostorima. Zahvaljujući njegovoj pedantnosti i znanju, za njega su se trgale i neke ugledne njemačke tvrtke, ali ljubav prema Hrvatskoj i ponajprije obitelji vratili su ga doma.

image

Roko Čibarić

Marin Tomaš

Odrastao je u Dubravi u ulici na čijem kraju je susjed u kući imao automehaničarsku radionicu i uvijek je trebao pomoć, pa drukčije nije ni moglo završiti...

Još prije nego je položio vozački ispit i mogao ga legalno voziti, Roko je već temeljito tunirao i doradio Yugo 45. Talentiran od mladih dana, tek što je završio obrazovanje za automehaničara, sam je ugradio u njega motor iz Fiće Abartha, sportski ovjes i potpuno drugu unutrašnjost, što je u to doba bilo vrlo zahtjevno. No, to je bio tek početak, a kasnije su slijedili brojni drugi sportski modeli.

image
Marin Tomaš

- U životu sam promijenio valjda tridesetak auta, a nijedan nije bio “normalan”, uvijek mi je nešto bilo prerađeno ili je nadodano nešto što nitko drugi nije imao, uz smijeh nam kaže Roko te dodaje da su BMW-i oduvijek bili njegova velika ljubav.

I njih je imao već nekoliko, a igrom slučaja pred koju godinu je povoljno došao do crvenog primjerka F30 320d iz 2013. godine. Kako svi najčešće rade M verziju kada dorađuju BMW-e, pa je to i previše popularno, a Roku je Alpina oduvijek bila zanimljiva, tako se odlučio u preradu na Alpinu.

image
Marin Tomaš

BMW Alpina je puno manje na cesti, sama tvornica prerađuje manje od 2000 automobila godišnje za cijeli svijet, a ovaj BMW-ov tuner ima tradiciju tuninga dugu više od pola stoljeća s izuzetno bogatom poviješću. Kao obiteljska tvrtka koja je osnovna još 1965. godine, Alpina je poznata po tome što prerađuju kompletan automobil, ne samo mehaniku, pa njihove prerade krase luksuzni i unikatni interijeri, prepoznatljivi agresivan sportski vanjski izgled, a najčešće izvlače više snage iz motora nego BMW-ov M odjel, no uvijek im je prioritet da automobil bude upotrebljiv u svakodnevnoj vožnji.

image
Marin Tomaš

Tako je i Rokov crveni BMW F30 u osnovi klasični 320d, primjeren za svakodnevnu vožnju, ali izgledom i interijerom svakako iskače iz gomile. I u originalu je bio crveni, ali mu je Roko detalje, pa i cijeli krov, ofarbao u crno, a automobil je na kraju kompletno zaštićen keramičkim premazom.

image
Marin Tomaš

No, najvažnije, ugrađeni je čitav optički M Performance paket sportskih odbojnika, spojlera i pragova, prednji farovi su DEPO, a stražnja svjetla preuzeta s novijeg LCI modela iz 2015. Auspuh ima samo ukrasne završetke od Akrapoviča, ali zato je ovjes potpuno promijenjen KW-ovi Ak Street gewindama. Crni 19-colni petokraki aluminijski naplaci su originalni BMW-ovi, ali su prelakirani i ukrašeni M i Alpina značkama.

image
Marin Tomaš

Dorada nije bila tako jednostavna ni laka jer je do dijelova teško doći. Roko ih je većinu nabavio preko poznanstava, nešto i putem interneta, a neki, poput ukrasnih karbonskih dijelova, su ručno rađeni.

Naime, kako je radio u Njemačkoj pored Stuttgarta, a zbog obitelji se često vraćao u Hrvatsku, tako bi Roko nosio pojedine panele i dijelove interijera na premazivanje karbonom, presvlačenjem alkantarom i sl. I to kod vrhunskih njemačkih stručnjaka s kojima je radio u njemačkoj radionici specijaliziranoj upravo za održavanje i tuning prestižnih, ekskluzivnih vozila čiji su glavni klijenti gotovo čitava Bundesliga.

image
Marin Tomaš

Sam automobil je u potpunosti složen u Hrvatskoj, ali je zato čitava prerada potrajala dvije godine, no kako je supruga također zaljubljenica u automobile, nije joj to smetalo.

Kao i kod pravih Alpina, nije se štedjelo na prestižu i luksuzu u unutrašnjosti. Volan je potpuno promijenjen. Roko je kupio originalni BMW Motorsport volan, ali je njega dodatno uredio - presvukao alkantarom s crveno-plavim prošivom i crvenom oznakom sredine, a na krakovima ugradio karbonske detalje kao i prepoznatljivu Alpina značku u sredini.

image
Marin Tomaš

Ugradio je i novi infotainment sustav, originalni BMW-ov s većinom zaslonom i više mogućnosti, a instrumenta ploča je digitalna umjesto klasične i može joj se mijenjati i pozadina. Posebno ukusno ukrašen je kokpit s decentnim umetcima od karbona i dijelovima presvučenim alkantarom, Alpina detaljima i ambijentalnim osvjetljenjem na vratima.

image
Marin Tomaš

Kako je većina novo ugrađenih dijelova originalna, samo s drugog BMW-ovog modela poput branika, spojlera, infotainment sustava i upravljača, pa samim time i homologirana, a ostali dijelovi, poput farova i ovjesa imaju tipsku homologaciju samog proizvođača, sam atest nije dugo trajao niti je puno koštao.

image
Marin Tomaš

Uz pripadajuću dokumentaciju, onako kako smo savjetovali u tuning serijalu, Roko je u CVH prijavio sve izmjene odjednom kao veliki atest.

Testiranje je obavljeno u jednom danu te je na kraju koštalo tek nešto više od 1000 kuna.

Članak je napravljen u suradnji s CVH (Centrom za vozila Hrvatske).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 16:04