Prvi finalist našeg tuning natječaja kojeg predstavljamo je crveni BMW 320d F30 iz 2013. godine Roka Čibarića,
36-godišnjeg automehaničara iz Zagreba.
Roko je od malena zaljubljenik u automobile, pa ne čudi što je završio kao automehaničar i to jedan od vrsnijih stručnjaka u svom poslu koji je poznat ne samo na našim prostorima. Zahvaljujući njegovoj pedantnosti i znanju, za njega su se trgale i neke ugledne njemačke tvrtke, ali ljubav prema Hrvatskoj i ponajprije obitelji vratili su ga doma.
Odrastao je u Dubravi u ulici na čijem kraju je susjed u kući imao automehaničarsku radionicu i uvijek je trebao pomoć, pa drukčije nije ni moglo završiti...
Još prije nego je položio vozački ispit i mogao ga legalno voziti, Roko je već temeljito tunirao i doradio Yugo 45. Talentiran od mladih dana, tek što je završio obrazovanje za automehaničara, sam je ugradio u njega motor iz Fiće Abartha, sportski ovjes i potpuno drugu unutrašnjost, što je u to doba bilo vrlo zahtjevno. No, to je bio tek početak, a kasnije su slijedili brojni drugi sportski modeli.
- U životu sam promijenio valjda tridesetak auta, a nijedan nije bio “normalan”, uvijek mi je nešto bilo prerađeno ili je nadodano nešto što nitko drugi nije imao, uz smijeh nam kaže Roko te dodaje da su BMW-i oduvijek bili njegova velika ljubav.
I njih je imao već nekoliko, a igrom slučaja pred koju godinu je povoljno došao do crvenog primjerka F30 320d iz 2013. godine. Kako svi najčešće rade M verziju kada dorađuju BMW-e, pa je to i previše popularno, a Roku je Alpina oduvijek bila zanimljiva, tako se odlučio u preradu na Alpinu.
BMW Alpina je puno manje na cesti, sama tvornica prerađuje manje od 2000 automobila godišnje za cijeli svijet, a ovaj BMW-ov tuner ima tradiciju tuninga dugu više od pola stoljeća s izuzetno bogatom poviješću. Kao obiteljska tvrtka koja je osnovna još 1965. godine, Alpina je poznata po tome što prerađuju kompletan automobil, ne samo mehaniku, pa njihove prerade krase luksuzni i unikatni interijeri, prepoznatljivi agresivan sportski vanjski izgled, a najčešće izvlače više snage iz motora nego BMW-ov M odjel, no uvijek im je prioritet da automobil bude upotrebljiv u svakodnevnoj vožnji.
Tako je i Rokov crveni BMW F30 u osnovi klasični 320d, primjeren za svakodnevnu vožnju, ali izgledom i interijerom svakako iskače iz gomile. I u originalu je bio crveni, ali mu je Roko detalje, pa i cijeli krov, ofarbao u crno, a automobil je na kraju kompletno zaštićen keramičkim premazom.
No, najvažnije, ugrađeni je čitav optički M Performance paket sportskih odbojnika, spojlera i pragova, prednji farovi su DEPO, a stražnja svjetla preuzeta s novijeg LCI modela iz 2015. Auspuh ima samo ukrasne završetke od Akrapoviča, ali zato je ovjes potpuno promijenjen KW-ovi Ak Street gewindama. Crni 19-colni petokraki aluminijski naplaci su originalni BMW-ovi, ali su prelakirani i ukrašeni M i Alpina značkama.
Dorada nije bila tako jednostavna ni laka jer je do dijelova teško doći. Roko ih je većinu nabavio preko poznanstava, nešto i putem interneta, a neki, poput ukrasnih karbonskih dijelova, su ručno rađeni.
Naime, kako je radio u Njemačkoj pored Stuttgarta, a zbog obitelji se često vraćao u Hrvatsku, tako bi Roko nosio pojedine panele i dijelove interijera na premazivanje karbonom, presvlačenjem alkantarom i sl. I to kod vrhunskih njemačkih stručnjaka s kojima je radio u njemačkoj radionici specijaliziranoj upravo za održavanje i tuning prestižnih, ekskluzivnih vozila čiji su glavni klijenti gotovo čitava Bundesliga.
Sam automobil je u potpunosti složen u Hrvatskoj, ali je zato čitava prerada potrajala dvije godine, no kako je supruga također zaljubljenica u automobile, nije joj to smetalo.
Kao i kod pravih Alpina, nije se štedjelo na prestižu i luksuzu u unutrašnjosti. Volan je potpuno promijenjen. Roko je kupio originalni BMW Motorsport volan, ali je njega dodatno uredio - presvukao alkantarom s crveno-plavim prošivom i crvenom oznakom sredine, a na krakovima ugradio karbonske detalje kao i prepoznatljivu Alpina značku u sredini.
Ugradio je i novi infotainment sustav, originalni BMW-ov s većinom zaslonom i više mogućnosti, a instrumenta ploča je digitalna umjesto klasične i može joj se mijenjati i pozadina. Posebno ukusno ukrašen je kokpit s decentnim umetcima od karbona i dijelovima presvučenim alkantarom, Alpina detaljima i ambijentalnim osvjetljenjem na vratima.
Kako je većina novo ugrađenih dijelova originalna, samo s drugog BMW-ovog modela poput branika, spojlera, infotainment sustava i upravljača, pa samim time i homologirana, a ostali dijelovi, poput farova i ovjesa imaju tipsku homologaciju samog proizvođača, sam atest nije dugo trajao niti je puno koštao.
Uz pripadajuću dokumentaciju, onako kako smo savjetovali u tuning serijalu, Roko je u CVH prijavio sve izmjene odjednom kao veliki atest.
Testiranje je obavljeno u jednom danu te je na kraju koštalo tek nešto više od 1000 kuna.
Članak je napravljen u suradnji s CVH (Centrom za vozila Hrvatske).
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....