U Hrvatskoj, nažalost, nema javnih punionica od 350 kW na kojima bi Hyundai Ioniq 6 s baterijom od 77,4 kWh mogli napuniti za 15 minuta. Srećom, baterija nam nije bila prazna i do “vrha” smo ju napunili na sedam puta slabijem izvoru za svega dvadesetak minuta, taman koliko nam je trebalo da popijemo prvu jutarnju kavu prije nego se iz Zagreba uputimo prema Istri.
Konkretno, naš cilj bio je Poreč, gdje smo odlučili isprobati jednu od brojnih inovacija ugrađenih u limuzinu koja je prošle godine u New Yorku stekla titulu Automobila godine. I to ne u konkurenciji električnih auta, nego i u ukupnom poretku...
Prvenstveno smo željeli vidjeti kako u praksi funkcionira sustav Vehicle-to-Load, koji nam se učinio kao idealna ispomoć tijekom vikenda u prirodi, daleko od urbane električne infrastrukture. Uz klasične USB utičnice, naime, Ioniq 6 nudi i klasičnu utičnicu (230V/50 Hz) smještenu u podnožju stražnjih sjedala, na kojoj se strujom može napajati prijenosno računalo. No, još zanimljivijom nam se učinila mogućnost korištenja vanjske utičnice.
Iako prvenstveno služi za punjenje baterija automobila, u slučaju Ioniqa 6 može se koristiti i za napajanje raznih električnih uređaja, pa čak i punjenje drugih auta. Dakle, Ioniq 6 nije samo udobna limuzina, već i potencijalni pokretni generator struje, što na prvu nekome može zvučati neobično. I nama jest, dok nekoliko sati kasnije tome nismo svjedočili uživo, radeći kavu na indukcijskom kuhalu spojenom na Hyundai.
No, za početak je trebalo stići do Poreča, a vožnju autocestom iskoristili smo da na neki način ponovimo gradivo. Ponovno se, naime, pokazalo da Ioniq 6 zahvaljujući aerodinamičnoj krovnoj liniji, već spomenutoj izdašnoj bateriji od 77,4 kWh i elektromotoru od 325 KS guta kilometre kao od šale. Kako bismo ipak sačuvali bateriju za testiranje sustava Vehicle-to-Load, međutim, trebali smo zadovoljiti preduvjete.
Za početak, ušli smo u izbornik, ublažili impuls ubrzanja i isključili prednji pogonski motor, čime smo se odrekli pogona na sva četiri kotača za kojim na autocesti, vozeći se po suhom i sunčanom vremenu, nismo imali potrebe. Također, trudili smo se voziti ujednačenom brzinom i ne podleći zamki besprijekorne zvučne izolacije koja učinkovito prikriva šum vjetra, uz brzinomjer potencijalno jedini pokazatelj žustrine vožnje. Uz malo pažnje, prosječnu potrošnju sveli smo na oko 20 kWh.
Pokazalo se, međutim, da su u autu, kojem je potrebno manje od 5 sekundi do 100 km/h, iskušenja stalna. Tim više, jer snažan elektromotor u Ioniqu 6 prati i uvjerljivo podešen ovjes, zahvaljujući kojemu je čvrsto oslonjen na podlogu i kad se brže prođe kroz zavoj.
Ovjes, ponovno smo se uvjerili, na autocesti pritom djeluje kao da je zračni i pruža iznimnu udobnost, pa kombinacija svega navedenog vozaču daje vjetar u leđa i on nekako spontano snažnije pritišće gas. Srećom, iskusni kakvi jesmo, nekako smo odoljeli ovom iskušenju te smo vožnju od 250 kilometara zaključili s 35 posto kapaciteta baterije i dovoljno struje da odmah krenemo testirati naš izvor stuje na kotačima.
Učinkovitost Ioniqa 6 kao izvora struje isprobali smo u jednom od porečkih kampova u društvu Ernesta Kiseljaka, pionira adrenalinskih sportova u Hrvatskoj, koji nam je spremno izložio paletu uređaja koje svaki ambiciozniji izletnik može poželjeti ponijeti sa sobom u bespuće. Posebno ako zna da mu je struja osigurana...
Oko Ioniqa 6 tako se u trenu našla pumpa za napuhavanje madraca, indukcijska ploča za kuhanje, punjač za mobitel, aparat za kavu... Da bismo sve to spojili na strujni priključak korejske limuzine bilo je potrebno napraviti svega nekoliko jednostavnih koraka.
Prije nego li smo u vanjsku utičnicu utaknuli adapter, u izborniku smo aktivirali funkciju prijenosa električne energije, a potom odredili minimum do kojeg smo spremni isprazniti bateriju auta. Potom smo otvorili stražnji dio adaptera u kojem se nalazi klasična kućna utičnica za 230V, na koju smo zatim pridodali produžni kabel.
Već tren kasnije svi su uređaji odjednom proradili, no najviše nas je zanimalo kako napreduje punjenje baterije od e-Foila, odnosno popularne električne daske za surfanje. Namjera nam je bila, nakon što popijemo kavu kuhanu na struji iz Ioniqa 6, isprobati i to, još jedno od današnjih čudesa na električni pogon.
Srećom, baterija od 2,3 kWh koja jamči dva sata letenja morskom površinom punila se bez problema. Dok nas je Ernest uvjeravao da je uz malo dobre volje i dobrog instruktora dovoljna tek jedna lekcija od 45 minuta kako bi se naučilo upravljati e-Foilom, u glavi smo već vrtjeli film u kojemu odlazimo na omiljenu pustu plažu i surfanje sve dok baterija ne izdahne, a potom lješkarimo u hladovini dok se na utičnici Ioniqa 6 ponovno ne napuni. I zatim ponavljamo cijelu priču...
Dobrodošla stavka: surfanje na električnoj dasci vrhunska je zabava, a kako bi bi bila i sigurna potrebne su određene mjere predostrožnosti poput kacige i sigurnosnog prsluka, te odgovarajućeg odijela s obzirom na vremenske uvjete. Za iskusnije surfere koji samostalno, bez instruktora izlaze na more Surfmania centar svojim korisnicima nudi Zoleo satelitske komunikatore. Maleni uređaj koji osim što stalno otkriva svoju poziciju, može poslužiti i za slanje signala bilo da je u pitanju SOS poziv u slučaju problema ili neki dogovoreni signal kojim odgađa svoj povratak...
Ukratko
Dolaskom u Poreč sa strujom iz Ioniqa 6 krenuli smo puniti sve električne uređaje koji su nam se našli pod rukom. Najviše nas je, međutim, veselilo što bez problema punimo i bateriju od 2,3 kWh za električnu dasku e-Foil
Čim smo napunili bateriju za e-Foil, profesionalci su nam pokazali kako se s njim može zabaviti. Kažu i da svatko može lebdjeti iznad vode već nakon kratkog tečaja, kojega u centru Surfmania naplaćuju 159 eura
Sustav V2L može učinkovito napajati električne uređaje snagom od 3,6 kW, što je vrijednost kakvu nude već ozbiljniji generatori struje
Uz tvornički adapter, aktiviranje sustava V2L pokazalo se jednostavnim. Dobro je i što se može odrediti koliko se energije želi sačuvati u baterijama Ioniqa 6 dok ga se koristi kao izvor struje
Baterija od 2,3 kWh dovoljna je za dva sata uživanja na električnom surfu. Ako ste s Ioniqom 6, uživancija traje i puno duže
Ioniq 6 smo bez problema pretvorili u prijenosni izvor struje, iako smo prethodno bez stajanja u Poreč doputovali iz Zagreba
Sponzorirani članak nastao u suradnji s tvrtkama Hyundai, E-foil, Zoleo i Surf shop
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....