Land Rover Defender definitivno je jedan od najpoznatijih terenaca na svijetu koji je karijeru neuništivog, sposobnog i korisnog gradio diljem najvećih zabiti naše planete još od 1948. godine. Do danas je postao jedan od najvećih klasika među 4x4 vozilima u cjelokupnoj automobilskoj povijesti još od prvih modela Serije I, II i III, pa nadalje.
Posljednja je generacija u 75 godina postojanja modela trajala čitavih 26 godina - od proljeća 1990. do kraja 2016. godine, a zanimljiv je podatak da je čak 75 posto svih ikad proizvedenih Defendera još uvijek prometuje pa su zbog te činjenice rezervni dijelovi za prvu seriju također još dostupni u ovlaštenim servisima. Uspješna priča traje i danas: besmrtna rustikalna i robusna britanska terenska ikona vratila se na tržište 2019. godine u modernoj iteraciji interne oznake L663 koja izgledom podsjeća na slavnog pretka.
Koliko po karakterističnim prednjim svjetlima i masci hladnjaka, toliko i po gotovo uspravnom vjetrobranu, ravnim bočnim stranicama kao i odrezanom stražnjem kraju s moderno reproduciranim svjetlosnim jedinicama, te vratima s rezervnim kotačem koja se otvaraju u stranu.
Na tržište je prvo stigao s dugom karoserijom i peterim vratima (Defender 110) i s kratkom karoserijom i trojim vratima (Defender 90). U međuvremenu im se pridružila i dulja verzija 130 s tri reda sjedala kao bi se maksimalno zadovoljili svi ukusi i potrebe raznih profila kupaca.
I po pitanju motorizacije itekako se ima što za birati. Prvo su se u ponudi našli 2.0 4-cilindarski benzinac P300 od 300 KS i 6-cilindarski P400 od 400 KS kao i 2,0-litreni biturbo dizelaši D200 i D240 od 200 i 240 KS, a kasnije su im se na vrhu skale pridružili moćni 5.0 V8 od 525 KS te plug-in hibridni P400e model kod kojeg 2,0-litreni benzinac i elektromotor isporučuju 404 KS.
Nedavno je novi Defender ispod poklopca dobio najnoviju generaciju vrlo uglađenih i učinkovitih rednih 3,0-litrenih šesterocilindričnih Ingenium motora s dodanom 48-voltnu mild-hibridnom tehnologijom (MHEV) kako bi bio ekološki što prihvatljiviji, štedljiviji, ali i rafiniraniji u vožnji od 2,0-litrenih dizelaša. U varijantama D200, D250 i D300 motor isporučuje 200, 249 i 300 KS.
Testirali smo verziju Defender 110 3.0 250 AWD A8 koji kombinira dulju karoseriju, srednju dizelsku snagu od 249 KS s nešto skupljim, ali odličnim paketom opreme X-Dynamic SE.
Po svemu, u ovakvoj varijanti je riječ o ponudi koja odlično kombinira snagu i opremljenost, kako za privatnu uporabu tako i kao "alat" za posao, posebno ako se ne držite isključivo asfaltnih površina. Uglađenost i potentnost motora uvijek dolazi do izražaja pa je svakodnevna vožnja užitak i zato što redni 6-cilindraš odlično i bez nervoze surađuje s 8-stupanjskom automatikom.
Defender s ovim motorom opušteno klizi cestom i zapravo nikad ne treba snažno pritiskati gas kako bi dao sve od sebe, što se očitava i na potrošnju koja je u prosjeku iznosila 8,8 litara na svakih 100 km.
Dobra brojka s obzirom na masu i gabarite: Defender 110 je dug pet metara, širok dva i težak 2,4 tone što se osjeti i za volanom. Masivan i odmjeren u nastupu ne pruža uzbudljive performanse (188 km/h najveća brzina i ubrzanje 0-100 km/h za 8,3 s) već je fokus na onom bitnijem kod ovakvih vozila - na cesti je vrlo udoban i gotovo da osjećate kao da lebdi preko grubljih neravnina, no treba imati na umu da nastao na Land Roverove moderne platformi D7x nema šasiju poput prethodnika, već nezavisan ovjes i samonosivu aluminijska karoseriju.
Pritom dodatak u nazivu "x" otkriva da je riječ o posebnoj, robusnoj izvedbi s čeličnim podokvirima sprijeda i straga. U takvoj postavi, 3.0 redni šestak od 249 KS u stanju je povući prikolicu od 3,5 tona, a osim snage, tajna njegove moći se krije u vrijednosti najvećeg okretnog momenta - svih 570 Nm dostupno je već od niskih 1250/min.
U unutrašnjosti prostora ima očekivano na pretek u svim smjerovima, posebno iznad glava i oko ramena.
Interijer je praktičan i robustan, posvuda je postavljena izdržljiva gumirana plastika koja se lako pere, ali ne nedostaje ni luksuza i moderne tehnologije, a sve se sjajno uklapa u priču o luksuznom, ali pravom terenskom "kolosu".
Ispred očiju vozača je staklena digitalna instrumentna ploča, temperatura i rad pogona na sva četiri kotača podešavaju se rotirajućim prekidačima s minijaturnim ekranima, a na vrhu središnjeg grebena smješteni su ručica mjenjača i na dodir osjetljivi zaslon središnjeg upravljačkog sustava.
Na koncu ono najvažnije - terenske sposobnosti. Premda novi model nema onu sirovu mehaniku i prohodnost pretka i dalje je na terenu jedan od najsposobnijih, čak i u dužoj 110 varijanti.
Sa serijskim reduktorom i zatvaračem središnjeg diferencijala (stražnji uz doplatu), oštrim napadnim i silaznim kutevima (38 i 40 stupnjeva) i udaljenosti od tla od čak 29,1 centimetar, Defender je na terenu naprosto nezaustavljiv.
Doduše, elektronika odrađuje većinu toga na oštrim klisurama, ili blatnjavim šumskim nizbrdicama, od automatskog dodavanja gasa do kočenja, a tu je i kamera koja "snima situaciju" ispred prednjih kotača (ClearSight Groundview). Zgodan dodatak. Možete se "igrati" i s postavkama serijskog zračnog ovjesa te se uputiti i u dublju vodu (do 90 cm), a kad ste pretjerali javlja vizualno-zvučna signalizacija.
Testna verzija Defendera 110 X-Dynamic SE upravo je onakva kakvu smo i očekivali: s dizelskih 249 KS sjajno je uravnotežen u svim uvjetima sa svim otprije poznatim kvalitetama. Trenutno je za Defender u Auto Benussiju za klijente osiguran Drive British dugoročni najam uz super ponude mjesečnog najma od 1431 eura mjesečno.
Tehnički podaci
Land Rover Defender X-Dynamic SE 110 D250
Motor turbodizelski, L6
Broj cilindara/ ventila 6/24
Obujam 2996 ccm
Snaga 249 KS
Najveći okretni moment 570 Nm pri 1250/min
Mjenjač Automatik ZF, 8 brzina
Ubrzanje 0-100 km/h 8.3 s
Najveća brzina 188 km/h
Potrošnja na testu 8,8 l/100 km
Obujam prtljažnika 916/2277 l
Dužina/ širina/ visina 5018/ 2105/ 1967 mm
Međuosovinski razmak 3022 mm
Masa 2415 kg
Dozvoljena masa prikolice s kočnicom 3500 kg
Cijena serijskog modela 103.362 eura
Cijena testiranog modela 124.713 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....