Zborno mjesto odabranih čitatelja Auto kluba bilo je parkiralište pokraj velikog rotora u zagrebačkom Remetincu, gdje smo se u rano jutro svi međusobno upoznali i podijelili u osam Dustera i Bigstera, nakon čega smo krenuli put Mošćeničke drage, gdje nas je u restoranu Al Ponte dočekala fina primorska marenda.
Tu se našem Dacia čoporu pridružio još jedan mali čopor, čiji predvodnik je bio proslavljeni putopisac Hrvoje Jurić.
Sigurno ste čuli za njega, jer sa svojim psećim prijateljima Enom i Maxom već godinama krstari svijetom u raznim Dusterima. Imaju i lijepu i praktičnu šatorsku kuću na krovu, pa su postali savršeni član naše male i raspoložene družine. Na obali Kvarnera bili smo tako konačno svi na broju i - avantura je počela, krećući put zemljanih i makadamskih puteva Učke. Dok Dacije gutaju prašnjavi makadam, razgovaramo i divimo se ljepotama istarskih prirodnih gorostasa.
Doznajemo tako da je naša suputnica Mirjana, policijska službenica, zakleti neprijatelj automatskog mjenjača. Lijepo nam je objasnila što joj je važno kod automobila - da nije skup, dobro izgleda, ne troši puno i najvažnije - da ima ručni mjenjač. No, primjećujemo da se dobro snalazi i s automatskim, ali da nevoljko to priznaje.
Pri uobičajenoj zamjeni automobila, kako bi svatko imao prilike ispobati razne verzije Dustera i Bigstera, Mirjana si je u trenu “prisvojila” Bigster s ručnim mjenjačem, ali na sveopće iznenađenje brzo izrazila želju za ponovnom vožnjom automatika. Nije ga potom ispuštala sve do povratka u Zagreb - očito, bila je to ljubav na prvi dodir. Ne kaže se uzalud - jednom automatik, uvijek automatik.
Makadamski put gotovo do vrha Vojak na nadmorskoj visini od 1396 metara, udaljenom osam kilometara od naselja Vela Učka s panoramskim pogledom na Boljunsko polje, Dacije su svladale rutinerskom lakoćom. Bilo je to idealno mjesto i za protegnuti noge, udahnuti istarski zrak i ponovno zamijeniti automobile.
Izbor? Dusteri i Bigsteri u više varijanti motora, mjenjača i pogona. U Istri nam se kratko pridružio i lanjski učesnik Mauro Licul, s Dusterom kupljenim nakon prošlogodišnje off-road avanture.
Kako je iza nas ostajala istarska ruta puna makadama, zemlje i šljunka, a ponegdje i ozbiljnijih iskušenja, bilo je vrijeme da se krene prema otoku Krku i prenoćištu u modernom kampu Omišalj, s lijepo uređenim mobilnim kućicama. I odmah po dolasku iznenađenje - dočekuje nas logorska vatra u konobi uz plažu, gdje karavanu Dacija parkiramo tik do mora.
Bio je to pravi izviđački ugođaj, u koji su se terenske Dacije odlično ukloplie. Ljubazni krčki domaćini pripremili su nam prefinu roštiljsku večeru, koju smo slistili kao da tri dana nismo ništa jeli.
Drugi dan bio je rezerviran za istraživanje nepoznatih puteljaka u divljiim predjelima Krka. Koliko puno makadama ima na tom otoku, koje bez Dacijin terenaca teško da bi mogli neokrznuto proći, nismo ni slutili. Uglavnom, u off-roadu smo toliko uživali da smo zamalo zakasnili na ručak u vinariju Katunar Estate Winery, u Vrbniku.
Bio bi to grijeh, jer gulaš od boškarina i danas pamtimo. Na koncu, svi smo se složili s našim čitateljem Branimirom Jagetićem - nikom nije bilo lepše nego nam”, a jedina je šteta što Dacia-vikend nije svaki dan.
Luka Rajn, (Koprivnica): Hibridni pogon mi je pravo otkriće
Dacije su me pozitivno iznenadile, posebno u smislu off-road mogućnosti, tim više što nisam očekivao da ćemo terenom voziti tako energično. Zainteresirao me hibridni sustav, prvi put sam imao priliku voziti takav auto i iznenadili su me brzina i snaga kojom takav Bigster kreće s mjesta. Organizacija je bila stvarno odlična i sve je za mene bilo neočekivano lijepo iskustvo.
Mirjana Krajnc, (Zagreb): Automatski mjenjač od sada mi je zakon
Do sada sam bila izrazita protivnica automatskog mjenjača, ali sada, nakon ovog iskustva u Dacijama, mijenjam mišljenje. Imala sam prilike u ova dva dana isprobati i ručni i automatski mjenjač u Dusteru i Bigsteru i mogu reći da je imati automatski mjenjač puno komfornije. Vožnje su mi otvorile oči i sada vidim koliko sam bila u krivu.
Branimir Jagetić, (Varaždin): Ponovio bih ovu zanimljivu avanturu
Po drugi put sam sudionik ovog jedinstvenog putovanja. Zahvalan sam Auto klubu i Daciji što su nam omogućili druženje s novim Dusterom i Bigsterom u prelijepim okruženjima Istre i otoka Krka i stvarno sam sretan što sam ponovno mogao doživjeti ovu jedinstvenu avanturu. Potajno se nadam da ću još koji puta moći doći na vaša off-road druženja.
- Dva off-road dana provedena na makadamskim, zemljanim i šljunčanim putevima Učke i otoka Krka dugo će se pamtiti. Svi su željeli imati fotografiju za uspomenu na jedinstvenu, sada već tradicionalnu karavanu Dacijinih terenaca i Auto kluba
- Bez obzira gdje jeli i pili, u Mošćeničkoj Dragi, Omišlju ili Vrbniku, nitko nije ostao gladan ni žedan. Proučavala se i nova Dacijina pogonska tehnologija
- Dusteri su poznati po robusnosti i izdržljivosti, a novi model je, kao i Bigster, kao nikad prije konkurentan dizajnom, ali i pogonskom i digitalnom tehnologijom. Neki su zato s divljenjem komentirali napredak Dacije
- Kruno Stipetić i legendarni pas Draco, prva njuška HGSS-a, uigrani su tandem i trebalo je tek nekoliko minuta da se u lijepom kampu Omišalj pronađe “izgubljeni” sudionik naše karavane
- Pokazna vježba HGSS-a samo za naše oči - imali smo priliku vidjeti kako izgleda potraga za nekim tko se izgubi u bespućima prirode. Glasan pasji lavež bio je znak da je potraga za “nestalim” završena
- Polako i sigurno, po propisima, ali i divota prašine u dobrom društvu, uz morsko plavetnilo - doživljaj kojeg bi svi sudionici ove avanture rado ponovili
- Lijepe i moderne mobilne kućice kampa Omišalj na otoku Krku pružaju komfor pravog malog doma i bile su sjajno mjesto za opuštanje nakon cjelodnevne terenske vožnje. U njima je ugodno spavati, pa smo u drugi dan avanture krenuli odmorni
- Neki su poznatu vinariju Katunar Estate Winery na Krku s divno uređenim vinogradima gledali iz daljine, a drugi proučavali iz blizine. No, držali smo se pravila - ako piješ, sjediš na stražnjem sjedalu...
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Dacia Hrvatska.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....