video, foto

Autoelektričar iz Velike Gorice oživio Audi S4: ‘Bio je u lošem stanju, sredio sam ga od nule‘

Danijel Brigljević uložio je nebrojeno sati rada, ali i znanja i truda u restauriranje svog S4 Avanta

Danijel Brigljević

 Darko Tomaš/CROPIX

Premda je samu oznaku S4 nosila i verzija Audija 100 iz 1991. godine (tip 4A, platforma C4), ali je onda Audi 100 prešao u A6 i dobio S6 verziju, prvi S4 kao sportska verzija Audija A4 pojavio se krajem 1997. godine, a proizvodio se i kao limuzina i kao karavan.

Bio je djelo tada još novootvorenog odjela Audi Sport, koji je nastao kao pandan BMW Motorsportu, a S4 je bio jedna od najbržih, ali i najljepših limuzina svog vremena.

U nju se zaljubio i danas 35-godišnji Danijel Brigljević, po struci autoelektričar i čan Swagger Crew ekipe, koji ih doma ima čak četiri. Jedan vozi žena, jedan slaže za utrke, jedan ima za svaki dan, a ovaj žuti karavan potpuno je obnovio originalnim dijelovima, osim što mu je ugradio sportski ovjes i veće kotače.

image

Audi S4

Darko Tomaš/CROPIX

Nabavio ga je iz Austrije prije dvije godine, ali je bio u katastrofalno lošem stanjem.

- Jedino što je valjalo bila je karoserija, a i tu sam morao pragove sređivati, tako da sam ga cijelog rastavio i sredio od nule, započinje Danijel.

image

Audi S4

Darko Tomaš/CROPIX

Kako radi u trgovini za boje i lakove, a doma je jednu od dvije garaže pretvorio u lakirnicu, većinu toga je napravio sam, premda mu je u nekim kompleksnijim stvarima pomogao brat koji je automehaničar. Automobil je rastavio doslovno do zadnjeg šarafa, oguljen je do lima, ispjeskaren i ponovo prelakiran – čak i dijelovi ovjesa i motor!

image

Audi S4

Darko Tomaš/CROPIX

- Čitav automobil prelakiran je u sjajno crnu, iznutra i izvana, osim karoserije koja je u žutoj boji, ali nije to originalna boja, napominje Danijel.

Nije mu se, naime, sviđala originalna, blijedo žuta boja u kakvoj se mogla kupiti i Seat Ibiza tog doba, već je odabrao sličnu, ali kompleksniju Lamborghinijevu žutu koja se sastoji od sloja bijele, pa žute, pa dva sloja perli i bezbojnog laka tako da na suncu ima zelenkasti odsjaj.

image

Audi S4

Darko Tomaš/CROPIX

Iako s puno kilometara na satu, motor nije trebalo posebno restaurirati. Taj kultni 2,7-litreni biturbo poznat je, naime, kao jedan od najboljih motora koje je Audi ikada proizveo i kao stroj koji trpi čuda. Serijski ima kovane klipove, njegovih 6 cilindara raspoređeno je u V pod kutom od 90 stupnjeva, glava je aluminijska s po pet ventila po cilindru, a usprkos izdašnom obujmu od 2,7 litara kroz dva intercoolera pune ga još dva paralelna Borg Warnerova turbopunjača K03.

image

Audi S4

Darko Tomaš/CROPIX

Motor je serijski napucan, razvija 265 KS i 400 Nm, ali mu se snaga bez problema može povećati doslovno "koliko treba", a njegov jedini problem je što ispod poklopca nema mjesta ni za lijek.

- Za svaku iole veću stvar, moraš vaditi čitav motor van, kaže nam Danijel. Srećom, nije tu bilo puno posla – jedan turbo nije radio kako treba, pa ga je trebalo popraviti, i curila je vodena pumpa. Šesterocilindraš je, naravno, cijeli predihtan, sve brtve i semerinzi su novi, baš kao i svjećice i bobine. Ista priča je i s mjenjačem i prijenosom snage.

image

Audi S4

Darko Tomaš/CROPIX

U mjenjač je pedantni Danijel stavio novo ulje i zamijenio komplet spojke, kardan izbalansirao i promijenio ulje u diferencijalima. Taj je quattro pogon, naime, poznat i po tome što može izdržati nevjerojatne sile, pa ga koriste svi tjuneri za svoje projekte, čak i kad se približavaju brojci od 1000 KS.

Na ovom S4, Danijel nije imao potrebe pojačavati motor s obzirom da mu je to, kako kaže, vikend auto, a da serijski s mjesta do 100 km/h stiže za samo 5,6 sekundi i lakoćom dostiže elektroničku blokadu na 250 km/h. Jedino mu je ugradio gewinde i 20-colne naplatke BBS LM što je i atestirao.

image

Audi S4

Darko Tomaš/CROPIX

Za testiranje granica služi mu, pak, drugi S4 - crvena limuzina od koje je prvo iz S8 quattro napravio S4 repliku, ali s kontra okrenutim VR6 motorom iz Golfa III, a sada ga slaže u trkaći auto za streetrace.

image

Danijel Brigljević

Darko Tomaš/CROPIX

- Taj auto je trenutno mapiran na 800 KS, ali to je bilo na 2,2 bara, pa kad tlak u turbu dignemo na 3 bara to će biti taman oko 1000 KS, a možda dodam još i nitro, završava s entuzijazmom ovaj spretni zaljubljenik u Audije poznat pod nadimkom Deny.

Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji sa CVH

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 20:14