Među njemačkim “svetim trojstvom” premium proizvođača, Audi se tradicionalno ističe kao izvrsna kombinacija visoke razine komfora i naglašenih sportskih performansi. Njegovi modeli uvijek su vrlo profinjeni i uglađeni, ali jednako tako spremni pokazati oštre zube i baciti se u boj s najboljima.
I to na bilo kojem trkalištu, od natjecanja turističkih automobila, preko utrka izdržljivosti na slavnim trkaćim stazama poput Le Mansa ili Nürburgringa do najzahtjevnijih asfaltiranih i neasfaltiranih cesta na svijetu, na kojima se vozi Svjetsko reli prvenstvo. Slijedivši vjerno svoj moto “napredak kroz tehniku” još od originalnog Quattra pa do novog e-trona, Audi je mnogo puta bio taj koji je oblikovao povijest automobila.
Revolucionarni Quattro, čim se pojavio, osvojio je dva naslova prvaka svijeta u reliju, ali Audi na tome nije stao. Tri puta je u rekordnom vremenu odvozio Pikes Peak, kraljicu svih brdskih utrka, pokupio dva naslova prvaka u DTM konkurenciji, a onda se okrenuo utrkama izdržljivosti i već na svom prvom nastupu, u slavnom Le Mansu, došao na postolje.
Uslijedila su još dva uspjeha zaredom (2000. do 2002. godine), a povijesni hat-trick može zahvaliti i tehnologiji TFSI. Bio je pionir i s dizelskim motorima, a model R10 TDI je bio prvi bolid s dizelskim motorom koji je trijumfirao na 24sata Le Mansa.
Jednak uspjeh ostvaren je s prvim hibridnim bolidom R18 e-tron, i to tri godine zaredom. Audi je bio i prvi njemački proizvođač koji je nastupio na utrkama električne Formule E. S četiri pobjede i 11 postolja osvojio je naslov prvaka svijeta već nakon 12 utrka.
Sve navedene tehnologije testirane na najzahtjevnijim trkalištima svijeta Audi je prenio u svoje serijske automobile. Rezultati nisu izostali: Audijeva kvaliteta i tehnološki dosezi prepoznati su i na hrvatskom tržištu. Audi je 2022. godinu završio s 1578 prodanih automobila i tržišnim udjelom od 3,6 posto.
To je za oko 1 posto više od direktne konkurencije iz Mercedesa i BMW-a, odnosno oko priličnih 400 prodanih automobila više od suparnika. Pogledamo li tržišne brojke u posljednjih pet godina, Audi je također redovito bio ispred svojih izravnih konkurenata iz njemačkog premium trojstva, svake godine zauzevši uvjerljivo prvo mjesto i to uglavnom s tržišnim udjelom većim od 3 posto. Najveći konkurenti, ne samo Mercedes i BMW, godinama se ne uspijevaju znatnije približiti.
Audi nudi čak 25 modela raznih veličina i koncepcija, od gradskog A1 Sportback do luksuznog A8, te SUV serije Q i električnih Q4, Q8 i e-tron GT.
Glavni Audijev prodajni adut je SUV model Q3. U posljednje četiri godine redovito zauzima prvo mjesto u strukturi Audijeve prodaje, uvijek s više od 300 prodanih primjeraka godišnje. Zanimljivo je da je prošle godine prodano i 95 primjeraka potpuno električnog modela Q4 e-tron te 13 primjeraka sportskog e-tron GT, što je u potonjem slučaju tim impresivnije s obzirom na osnovnu cijenu od 114.510 eura.
Ipak, riječ je o ultimativnom sportskom automobilu na struju, koji uz luksuz raskošne limuzine za četvero ispaljuje snagu od 475 KS. S mjesta do 100 km/h stiže za samo 4,1 sekundu, a pritom daje autonomiju od 487 kilometara. Uz najduže jamstvo u premium segmentu od 6 godina ili 150.000 kilometara (uz doplatu može biti produženo na 7 godina), trenutno je u tijeku posebna ponuda u vidu serijski bogatog paketa opreme Edition 10, po nikad atraktivnijim cijenama. Samo treba odabrati model koji nabolje odgovara vašim potrebama i stilu života. Usto, od rujna 2022. Audi daje jamstvo na 6 godina ili 150.000 kilometara, uvjerljivo najbolje jamstvo u premium klasi.
Audi A1 Sportback
Najpovoljnija ulaznica u svijet Audija oduševljava i kvalitetom i opremom
Vanjskim dizajnom, kvalitetom izrade i opremljenošću, druga generacija uspješnog gradskog Audija A1 Sportback jednako je privlačna kao i veći modeli uglednog njemačkog proizvođača. Paket opreme Edition 10 tako već serijski donosi 17-colne aluminijske naplatke, prednja i stražnja svjetla LED tehnologije s dinamičnim žmigavcima straga, električno podesiva i grijana vanjska ogledala, a iznutra središnji naslon za ruke sprijeda, višenamjenski kožni upravljač s tri kraka, grijana prednja sjedala u tkanini Debut, dekorativne umetke Diamantlack srebrno-sive boje te automatski klima uređaj.
Od elektronskih sustava, između ostalog, isporučuju se MMI radio plus info i zabavni sustav, parkirni senzori straga i tempomat. Početna cijena od 24.462 eura vrijedi za benzinski motor s 95 KS, a nudi se i jača verzija sa 110 KS. Oba ponuđena motora mogu se upariti i s vrhunskim automatskim mjenjačem S Tronic, a onaj od 95 KS u tom se slučaju dobiva za 26.479 eura.
Audi Q2
Elegantan gradski SUV za poželjeti
Kompaktan, a povišen, vizualno privlačan i dobro opremljen ima baš sve što moderna obitelj traži od automobila za svakodnevno prometovanje gradom
Odvažnim i modernim izgledom prednjeg dijela, kojim djelomice sliči na veliki i prestižni Q8, gradski formatiran Q2 cilja na kategoriju mlađih kupaca. Ali, ljubimac je i žena. Povišene podnice i primjetno udaljeniji od tla od klasičnih modela, njeguje robusniji stil i bolju prohodnost po lošijim podlogama i bezbolniji uspon na gradske rubnjake. Po svemu je pravi Audi, od kvalitete izrade do prostranosti i opremljenosti interijera.
Paket Edition 10 sadrži pakete komfornih sjedala i ambijentalnog osvjetljenja, automatski dvozonski klima uređaj, digitalni radio, Audi smartphone sučelje i višenamjenski kožni upravljač s tri kraka. Od pomoći će svakako biti parkirni senzori sprijeda i straga s parkirnom kamerom, limitator brzine i pomoć pri kretanju na uzbrdici, a atraktivnijem vanjskom izgledu pridonose prednja svjetla u LED tehnologiji, 16-colni aluminijski naplaci s pet krakova te donji dio prednjeg dijela lakiran u antracit boju. Sve to se može dobiti za 26.809 eura u osnovnoj verziji s benzinskim motorom snage 110 KS i ručnim mjenjačem. U ponudi je i automatski mjenjač S Tronic, kao i dizelski motor sa 116 KS, koji se nude po cijeni od 30.399 eura.
Audi A3
Premium kompakt po mjeri
U serijski bogato opremljenom Edition 10 izdanju kupac Audija A3 može birati između benzinskog motora sa 110 KS ili dizelskog sa 116 KS, oba s prednjim pogonom, te između izvedbi Limousine i Sportback
Audi A3 je bio pionir premium kompaktne klase i do danas ostao najbolji u tom segmentu. Zanimljiviji za vožnju od Mercedesa A-klase i na snijegu manje izazovan od BMW-a serije 1, Audijev adut savršeno balansira komfor i luksuz s izvrsnim voznim osobinama u svim uvjetima. Slijedivši mantru “napredak kroz tehniku”, A3 je debitirao na novoj MQB platformi koncerna Volkswagen, na čijoj osnovi se proizvede 10 milijuna automobila godišnje. Njena inteligentna rješenja i visoka fleksibilnost približila je A3 standardima skupljih klasa više nego ikad prije.
Prilagodljivost nove platforme omogućila je i da se A3 nudi kao peterovratni Sportback, ali i kao četverovratna klasična limuzina, oboje i u sportskim verzijama S3 i RS3. I Sportback i Limousine dio su ponude Edition 10, koja starta na 26.576 eura za izvedbu Sportback, odnosno 27.877 eura za Limousine. Nude se s benzinskim motorom sa 110 KS i dizelskim sa 116 KS, oba s prednjim pogonom. Automatski mjenjač S Tronic je doplata, a serijska oprema obuhvaća paket dodatnog osvjetljenja, parkirne senzore straga, grijanje prednjih sjedala, dvozonski klima uređaj, tempomat, LED svjetla sprijeda, paket sigurnosnih asistenata...
U paketu Edition 10 serijski dolaze i središnji naslon za ruke, digitalna instrumentna ploča i veliki dodirni zaslon multimedije.
Audi A4
Cilja vozačke sladokusce
Klasična linija Audija A4 dopadljiva je i poslovnim i obiteljskim ljudima, a u posebnoj ponudi s bogatom serijskom opremom Edition 10 nalaze se benzinac sa 150 KS i dizelaši sa 136 i 163 KS. Svi s prednjim pogonom
Nekada je A4 bio ulaznica u svijet Audijevih limuzina, ali kako je to ulogu preuzeo A3 Limousine, klasu veći A4 sada čini sredinu ponude Audijevih modela klasične linije. Predstavljen je 2015. godine, a kako bi i dalje odolijevao naletima konkurencije temeljito je obnovljen 2019. godine. Ugrađena su nova svjetla, branici i kotači, pa čak i vrata, a dizajn je kompletno osvježen u stilu novih modela marke. Netaknutima su ostavljeni samo poklopac motora i prtljažnika te krov. Osim kao klasična limuzina, A4 se nudi i kao karavanski Avant te Allroad Quattro.
U ponudu Edition 10 uvrštena je limuzina s benzincem sa 150 KS i dizelašima sa 136 KS i 163 KS. Međutim, tko želi još više snage i još bolje performanse, izvan ponude Edition 10 može odabrati benzinac ili dizelaš oba s 204 KS, veći dizelaš s 286 KS te sportske verzije S4 s 341 KS i RS4 Avant s 450 KS. Modeli iz serije Edition 10 serijski su opremljeni trozonskim klima uređajem, grijanim prednjim sjedalima, LED svjetlima, 17-colnim kovanim aluminijskim naplacima, senzorima za svjetla i kišu, tempomatom, parkirnim senzorima sprijeda i straga, MMI Radio plus sustavom s 10,1-inčnim zaslonom i Audi smartphone sučeljem. Cijena? Već od 32.403 eura.
Svi motori u okviru specijalne ponude Edition 10 imaju blagohibridnu tehnologiju. Pogon je prednji, a kupac može birati između ručnog i automatskog mjenjača S Tronic. U bogatoj serijskoj opremi isporučuje se i paket ambijentalnog osvjetljenja unutrašnjosti, višenamjenski kožni upravljač i samozatamnjujući retrovizor.
Audi A6
Beskompromisna poslovna limuzina serijski nudi vrhunsku tehnologiju i zrači luksuzom
Ako bi A8 bio XL veličine, onda je A6 savršeni L kroj. Ovaj multitalentirani model premium više srednje klasa dobro je poznat, s obzirom korijene vuče još iz legendarnog Audija 100 iz 1994. godine. Ovo je već osma generacija A6, a bazirana je na istoj modularnoj platformi kao A7 i A8 pa nudi gotovo jednaku razinu komfora i tehnoloških rješenja. Gotovo sve što nude Audijevi modeli sa samog vrha ponude, moguće je imati i u A6, počevši od upravljanja svim četirima kotačima preko blagohibridnih motora do dvostrukog MMI dodirnog infotainment i multimedijalnog sustava.
Oprema Edition 10 pritom daje kovane 17-colne aluminijske naplatke s 10 krakova, električne, grijane i preklopive vanjske retrovizore, prednja svjetla LED Matrix, komforni ključ, parkirnu kameru, Audi sound system, grijana prednja sjedala, automatski klima uređaj s čak četiri zone rada te paket dodatnog osvjetljenja interijera i pretinaca. U ponudi je dizelska blagohibridna izvedba sa 163 KS, automatskim mjenjačem S Tronic i prednjim pogonom, po cijeni od 54.826 eura.