Od predstavljanja 1963. godine pa sve do danas, vanjski dizajn modela 911 mijenjao se postepeno i nije bilo nikakvih radikalnih promjena. Neki će čak zamjeriti manjak maštovitosti dizajnerima, međutim upravo u toj sličnosti i tradiciji leži čar ovog modela.
Ipak, kada izvrtimo film unazad, nailazimo na koncept koji je potpunosti odstupao od gore navedenog pristupa. Dizajnirana kako bi osvježila dizajn linije 911, Panamericana je izrađena na platformi modela 964 Cabrio, a pogonjena 3,6-litrenim, 250 KS snažnim motorom iz Carrere 4 uparenim s ručnim mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača. Sjajno! No ono što najviše upada u oči neobičan je vanjski dizajn za koji je zaslužan Ulrich Bez, između ostalog zaslužan za razvoj neobičnog BMW-a Z1.
Foto: Porsche
Koncept Panamericana izgleda kao sportski "buggy", a kao inspiracija je poslužila utrka Carrera Panamericana koja se vozila od 1950. do 1954. godine. Riječ je o oko 3500 kilometara dugoj dionici voženoj po teškom terenu u Meksiku. Cilj je bio kroz nekoliko etapa stići od sjevera do juga države, a utrka je nakon 4 godine otkazana zbog nesigurnosti i velikog broja ljudskih žrtava.
Vratimo se sada na ovaj neobični koncept. Predstavljen je na salonu u Frankfurtu 1989. godine, a iz Porschea su tada tvrdili kako bi ovaj koncept mogao biti naznaka budućeg dizajna linije 911. Osim povišene karoserije, ističu se neobični blatobrani (ili manjak istih) i robusni kotači. Ovaj koncept, koji je između ostalog bio i poklon sinu osnivača Porschea, na kraju ipak nije doživio serijsku proizvodnju...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....