Neke su prognoze u svijetu klasika govorile da ništa proizvedeno nakon 1975. neće biti isplativ materijal za kolekcionare. No vrijeme prolazi, a kolekcionarima sve zanimljiviji postaju modeli iz 80-ih i 90-ih koji su "do jučer vozili" ili još uvijek voze u redovnom prometu, dakle modeli koji nisu sami po sebi obećavali dugoročnu vrijednost. Njihova reputacija već danas kultnih modela sve te vprognoze znalaca čini blesavom. Zato smo napravili listu top 10 automobila vrijednog imena koji su još uvijek dostupni cijenom, a kojima će vrijednost samo rasti.
1. Porsche 968 (1992. - 1995.) Nezanimljiv model air-cooled Porsche fanovima, model 968 ostat će i dalje nezanimljiv... No, posljednja inkarnacija modela 924-944-968 koja se proizvodila od 1992. do 1995. danas bi mogla postati više nego zanimljiv model kolekcionarima. Njegov golemi redni četverocilindraš s obujmom od tri litre više je mjera za V6 motor i to ga čini vrlo posebnim, a usto i danas mnogi tvrde kako je riječ o jednom od najboljih Porschea po pitanju voznih osobina i upravljanja. Cijene im još uvijek nisu odletjele u nebo, pa ovisno o izvedbi i godištu stoje od 12 pa do 60 tisuća eura. Izrađeno ih je tek 13.000 primjeraka.
2. Mercedes SL 600 (1992. - 2001.) Kad se 1993. pojavio Mercedes SL (r129) s oznakom 600 i s golemim V12 motorom najavljivan kao karizmatični roadster stvoren za prestiž vlasnika, bio je najudobniji, najsofisticiraniji, najsigurniji i najseksepilniji roadster na svijetu. Istu reputaciju ima i danas, ali se zbog visokih troškova održavanja ovakvog auta cijene modela 600 još mogu smatrati dostupnima.
3. BMW M3 (1992. - 1999.) Nakon BMW-a M3 (e30) sa četiri cilindra, M3 (e36) od 1992. vozi sa 3,0-litrenim rednim šestakom sa 286 KS pa 3,2-litrenim od 321 KS. Kasnije dolaze i izvedbe kabriolet te limuzina... Ako sada pronađete dobar stock primjerak ne žalite novca, uskoro će dostići status M3 "kockice", a dotad se možete voziti u njemu uz toliko guštanja vožnje u BMW-u "stare škole".
4. Ferrari Mondial (1980. - 1993.) Mondial iz 80-ih nikada nije stekao karizmu nekih drugih Ferrarija, baš kao ni V12 modeli 400 i 410. Usto, sa 6100 proizvedenih primjeraka u 13 godina mogao bi se nazvati i velikoserijskim. Zašto je danas zanimljiv? Njegov V8 zvuči poput pravog Ferrarija, dizajn potpisuje Pininfarina, straga stanu i djeca, a cijene su još sasvim dostupne - od 35.000 eura po njemačkim oglasnicima... Na koncu, pa to je Ferrari!
5. Volkswagen Corrado VR6 (1991. - 1995.) Nasljednik VW Scirocca sa VR6 motorom od 190 KS i prednjim pogonom, "sportski Golf II" već polako ulazi u krug kultnih modela iz 90-ih koje bi svaki fan vožnje barem jednom trebao voziti. Ako naletite na model koji je još u tvorničkom stanju vrijedi ga sačuvati...
6. Nissan 300 ZX (1990. - 1996.) Mnogi će i danas tek odmahnuti rukom na Nissan 300 ZX, potentnog japanskog 2+2 coupea koji se još može nabaviti po pristupačnim cijenama, no s obzirom na mitski status Nissanovih Z modela, posebice prethodnika 280Z, ne treba vjerovati da će tako ostati i nadalje...
7. Audi TT (1998. - 2006.) Bilo je jasno da će prvi Audi TT iz 1998. vrlo brzo postati pravi sakupljački klasik kojeg vrijedi imati. Nevjerojatno odvažan "obli" dizajn koji podsjeća na mitski Porsche 356 iz pedesetih, za jedan Audi bio je tada, kao i danas pun pogodak. Vrhunski stilizirana unutrašnjost je pritom doslovno preseljena iz koncepta u serijski auto s detaljima od aluminija i kožom šivanom poput baseball rukavice. Preporuka: 3.2 V6 Quattro coupe sa 250 KS.
8. Pontiac Firebird Trans Am (1982. - 1992.) Nakon Smokey i Bandit ere i Trans-Am iduće generacije sve je zanimljiviji sakupljačima. Da to je onaj KITT iz Knight Rider kojeg je vozio David Hasselhoff.
9. Lancia Kappa Coupe (1997. - 2000.) Premda će mnogi i danas reći kako je Lancia Kappa Coupe očajno ružan i nezgrapan coupe, sve je više onih koji bacaju oko na nju. Nakon što su joj cijene dotaknule dno u posljednjih pet godina (dobra se mogla nabaviti za 3, 4 tisuće eura) sada se stvar mijenja, sve je više zainteresiranih pa su cijene već porasle i na 20 tisuća eura za pojedine promjerke. Razlog: Kappa Coupe uopće je jedan od posljednjih modela koji su "krojeni posebno sa strane"; auto se proizvodio u manufakturi Maggiora, poput Alfe Romea 2000 Touring i De Tomasa Pantere. Motor? Najbolje 3.0 V6 24V sa 205 KS.
10. Fiat Coupe (1999. - 2000.) Da Fiat Coupe, ali samo 2.0 20V Plus sa 220 KS. U posljednjoj godini proizvodnje ova je izvedba do 100 km/h stizala za 6,3 sekundi i vozila do 250 km/h. Osim što je bio najbrži Fiat ikad, moglo bi se kazati kako je ovaj Fiatov coupe na neki način, povijesno gledano, u svoje vrijeme bio "novi Dino". Usto, auto će postati klasik i zbog posebnog izgleda: vanjski potpisuje kontroverzni Chris Bangle koji je kasnije prešao u BMW, a unutrašnjost Pininfarina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....