novi igrač

Vremena se mijenjaju: Mercedes je sve manje popularan kao taksi, novi lider je potpuno drugi proizvođač

Mercedesov udio na njemačkom taksi tržištu smanjio se s dominantnih 52 posto u 2019. godini na 38 posto u 2023.

Taksi Mercedes, ilustracija

 Profimedia

U mnogim europskim zemljama, a posebno u Njemačkoj, stereotipna slika taksija dugo je bila Mercedes-Benz limuzina, pretežno model E-klase. Međutim, ta se percepcija drastično promijenila posljednjih godina, a Mercedesova dominacija na tržištu taksija brzo je prestala.

Kolaps u Mercedesovom taksi poslu upečatljiv je kada pogledate brojke. U Njemačkoj je prodaja taksija marke pala za 71 posto između siječnja i kolovoza 2024. U tom razdoblju ove godine je tako prodano 497 specijalnih taksi izvedbi Mercedes-Benza u odnosu na 1730 u istom razdoblju prošle godine.

image

Taksi Mercedes, ilustracija

Profimedia

Prema podacima dostavljenim njemačkim novinama Handelsblatt, među 497 Mercedesovih taksija prodanih u prvih osam mjeseci 2024. bilo je 127 primjeraka E-klase (pad od 90 posto) i samo jedan primjerak nekada popularne B-klase (pad od 95 posto). Kombi Vito bio je jedini model koji je donekle zadržao svoju popularnost.

Sveukupno, Mercedesov udio na njemačkom taksi tržištu smanjio se s dominantnih 52 posto u 2019. godini na 38 posto u 2023., a ove bi godine, prema prognozama, trebao pasti na samo 13 posto, jer se sve više taksi prijevoznika okreće drugim markama.

Novi lider na njemačkom taksi tržištu je Volkswagen, prvenstveno zahvaljujući uspjehu modela Touran i Caddy. Čak i Toyota sada prodaje više taksija od Mercedesa u Njemačkoj, s posebnim taksi verzijama Corolle i modela RAV4.

image

Taksi Mercedes, ilustracija

Profimedia

Godine 1896. Daimler je napravio prvi "moderni taksi", kada je motornu kočiju opremio taksimetrom. Sve do kasnih 2010-ih, Mercedes je ponosno isticao svoje “tradicionalno partnerstvo s taksi industrijom”. No s vremenom se strategija promijenila.

Prošle je godine izvršni direktor Mercedesa Ola Källenius najavio da će marka prestati nuditi tvornički preinačene modele taksija i više neće davati posebne popuste taksi prijevoznicima. Objasnio je: "Nakon opsežnog testiranja i analize tržišta, utvrdili smo da stope prodaje u sektoru prijevoza putnika nisu dovoljno velike za održivo tvorničko rješenje." U prijevodu, Mercedes smatra da im se ne isplati razvijati i proizvoditi posebne taksi izvedbe svojih modela.

Šef Mercedesa rekao je za Handelsblatt da se taksiji "ne uklapaju u luksuzne standarde" marke, dodajući da rivali BMW i Audi također izbjegavaju ovaj segment.

image

Mercedes 240D W114/115

Međutim, glavni čimbenik je veličina tržišta taksija u Njemačkoj. Godišnje se registrira samo 6.000 do 7.000 novih taksija, što je mala brojka u usporedbi s 2,8 milijuna prodanih novih osobnih vozila. Mercedes će nastaviti nuditi opcije za usluge luksuznog taxi prijevoza limuzinama temeljenima na E-klasi, ali buduće pretvorbe automobila u taksi će obavljati druge tvrtke, što ih čini manje privlačnima taksi operaterima iz financijske perspektive.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. listopad 2024 10:37