Automobilska industrija možda se kreće prema manjim motorima i konačno – elektrifikaciji, ali entuzijaste će uvijek privlačiti ideja o opremanju automobila s najvećim mogućim motorom. Chevrolet je odbio trend s gigantskim novim motorom ZZ632/1000 V8, što nas je inspiriralo da potražimo koji automobili od Drugog svjetskog rata do danas imaju najveću "litražu"
7. 1976. Cadillac Eldorado – 8.2-litreni V8
S eksponencijalnim širenjem ogromnih automobila sedamdesetih godina u SAD, konjske snage trebale su se povećati kako bi se dodatni teret mogao pokretati. Chevrolet je odgovor pronašao u 8.2-litrenom V8 motoru, koji je u vrijeme predstavljanja bio najveći na svijetu.
Promjene službenih ocjena konjskih snaga i novi propisi o emisijama štetnih plinova smanjile su snagu s 400 KS 1970. godine na samo 190 KS do 1976., što nije bilo previše idealno za automobil koji teži oko 2300 kilograma.
6. 2005. Dodge Ram SRT-10 - 8.3-litreni V10
Nije mnogo dobrih stvari proizašlo iz spajanja Daimlera i Chryslera, no neka Ram SRT-10 bude barem jedna pozitivna uspomena. Za razliku od ranijih verzija Magnuma, SRT-10 bio je usmjeren na ubrzanje, a ne vuču, zbog čega je dobio 8,3-litreni motor iz Vipera.
Uz 500 KS i 712 Nm okretnog momenta, Ram je hvatao stotku za samo 5,2 sekunde. Pretvorio je SRT-10 u najbrži kamion na svijetu, postavivši službeni Guinnessov svjetski rekord u srpnju 2004. godine. Vozač NASCAR-a Brendan Gaughan uspio je postići prosječnu brzinu od 284.7 km/h.
5. 2015. Dodge Viper SRT – 8.4-litreni V10
Nezadovoljni prijašnjim naporima, inženjeri SRT-a uspjeli su izvući još 100 kubika iz ogromnog V10 motora 2008. godine. Do pete i ujedno posljednje generacije američke otrovnice, snaga 8,4-litrenog V10 porasla je na 645 KS.
Performanse su bile jednako luđačke – od 0 do 100 km/h bilo mu je potrebno samo 3,5 sekunde, a kazaljka je stala na 335 km/h. Budući da je Viper sada upisan u knjigu povijesti, pitanje je hoćemo li ikada više vidjeti serijski automobil s ovako velikim motorom.
4. Chevrolet ZZ572 Deluxe – 9.4-litreni V8
Ako vam se prethodne opcije čine malima, što kažete na izbor da jednostavno kupite motor i ubacite ga u automobil u koji želite? Crate motori Chevroleta i dalje su veliki posao, a najviše ih kupuju vlasnici 'hot rodova'.
Za maksimalnu učinkovitost, Chevrolet nudi V8 od 9400 kubika koji proizvodi oko 620 KS i 875 Nm okretnog momenta. Trkaće gorivo od 110 oktana brojke će podići do ludih 720 KS, a sve ovo košta manje od 21.000 dolara (140.000 kuna), iako ćete ga morati sami ugraditi.
3. 2022. Chevrolet COPO Camaro – 9.4-litreni V8
Ako vam je ugradnja Deluxea previše posla, Chevrolet će vam prodati najnoviji COPO Camaro s ugrađenim motorom. Po cijeni od 105.500 dolara (704.000 kuna), COPO Camaro se može natjecati u NHRA Stock i Super Stock eliminatorima. Standardno dolazi s poklopcem od karbonskih vlakana i šipkama na kotačima, a padobran je opcijski.
2. Chevrolet Performance ZZ632 Deluxe – 10.35-litreni V8
Ako vam 9.4-litreni V8 nije dovoljno velik, Chevrolet je otišao korak dalje s potpuno novim ZZ632/1000 Deluxe V8. Predstavlja najveći i najsnažniji motor kojeg je Chevrolet ponudio. Sa zapremninom od 10.35 litara, vaš automobil imao bi najveći motor.
Međutim, kod ZZ632 nije sve u veličini. Proizvodi 1004 KS, u kombinaciji s okretnim momentom od 1188 Nm, pri radu na 98 oktana.
1. 2003 Cadillac Sixteen Concept – 13.6-litreni V16
Malo smo išli mimo pravila s konceptnim automobilom, ali u našu obranu, Cadillac je napravio i radnu verziju koja je prikazana u TV emisiji Top Gear, kao i u filmovima Click i Real Steel. Osim toga, Cadillac je 1930-ih proizvodio automobile s V16 pogonima, čak i ako je obujam išao "samo" do 7,4 litre.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....