Kaže se da je svaki coupe u svojoj biti i kabriolet. To su tradicionalno prihvatili gotovo svi proizvođači automobila s predstavljanjem barem jednog kabrioleta u gami, koji doduše možda i nije pridonio značajnijim prodajnim brojkama no nedvojbeno je bio dobar za imidž marke.
Premda su od mnogih coupea (ali i nekih limuzina) nastali sjajni kabrioleti, u nastavku donosimo top 10 kabrio modela koji nikad nisu ugledali svijetla pozornice, premda nije bila riječ o konceptima već o pravim prototipovima koje je tek jedan potpis u upravi dijelio od početka proizvodnje: od Mercedesa 190 preko Opela Calibre do Alfe GT...
1. Alfa Romeo GT Cabrio
Prekrasni Alfa Romeo GT koji dijeli platformu s Alfama 156 i 147 zaslužio je kabrio inačicu, a čak nije dobio ni naziv koji je u početku bio planiran - Alfa 156 Sprint.
Posljednji je to serijski automobil koji je dizajnirao Bertone, predstavljen 2005. godine i koji je dvije godine nakon lansiranja dobio kabrio inačicu koja međutim nikad nije ušla u proizvodnju.
2. Audi 100 Cabrio
I Nijemci u Ingolstadtu su se "igrali" s kabrio inačicama velikoserijskih modela. Riječ je o Audiju 100 koji je osim kao limuzina s četverim vratima, u prvoj C1 generaciji postojao i u inačici s dvojim vratima. Specijalist Karmann je 1969. izradio otvorenu inačicu koja, međutim, nikad nije ugledala proizvodnju čak ni u maloj seriji.
3. BMW M5 Cabriolet
BMW-ova limuzina Serije 5 nikada nije dobila kabriolet verziju, iako se krajem 1980-ih radilo na prototipu i to u varijanti e34 M5. Bio bi to sjajan kabriolet, no nije bilo dovoljno želje, a i troškovi konverzije u otvorenu inačicu nisu bili mali.
4. BMW Serije 8 Cabriolet
Prava legenda, BMW e31 Serije 8 Coupe je u svojoj dugoj karijeri doživio nekoliko nepravdi. Predstavljen prvo s V12 motorom i kasnije dodanim V8 strojem, nikad nije dočekao M8 izvedbu od 600 KS koja je ostala prototip, ali je prototip iste 1990. godine, ostala i kabrio izvedba koja je istini za volju izrađena u tri primjerka, ali je kao i M8 varijanta ostala na fazi prototipa.
5. Citroen C-Airscape
Konceptni Citroen C5 Cabriolet predstavljen je 2007. godine kao koncept pod nazivom C-Airscape koji jako sliči na predserijski primjerak. Predstavljen je s drugačijim, zaobljenijim vjetrobranom i platnenim pokrovom, no ni ova ideja nije otišla dalje od koncepta.
6. Mercedes 190 Cabrio
Gotovo svi modeli Mercedesovih limuzina od početka su imale i kabriolet verzije, a kako svjedoči ovaj prototip iz 1989., u Mercedesu su bili vrlo blizo da na tržište puste kabrio varijantu i "baby Benza" modela 190. Ni taj prototip nikad nije dobio zeleno svijetlo...
7. Mercedes C Sportcoupé DCC
U jednom trenutku Mercedes je u ponudi imao samo jedan model sa sklopivim krovom: CLK. Ideja je bila da mu se 2001. pridruži broj manji model na osnovi modela C Sportcoupéa s dodatkom DCC, a prototip je izradio specijalist Karmann. Nije bio odobren...
8. Opel Calibra Cabrio
Opel je "pokopao" Calibru nakon duge i uspješne karijere, a nasljednik nikad nije stigao do dan danas. Usto, kad je ovaj model osvajao mase najavljivala se i kabrio verzija koja nikad nije proizvedena, premda bi Calibra bez krova bila pun pogodak. Ideja iz 1992. brzo je ugašena, a prototip zaboravljen...
9. Volkswagen Jetta Cabrio
Karmann je uvijek imao privilegirani odnos s Volkswagenom koji datira još iz vremena suradnje na prvoj originalnoj VW Bubi. Suradnja je nastavljena i s Golf Kabrioletom, a manje je poznato da je VW imao ideju da se i Jetta pusti na tržište kao kabriolet, međutim sve je ostalo samo na jednom izrađenom primjerku u pogonima Karmanna.
10. Volkswagen Corrado Cabrio
VW Corrado uz Calibru je bio jedan on najpopularnijih coupe modela na tržištu, ali koji baš kao ni Calibra nije doživio otvorenu verziju. Karmann je 1993. godine izradio samo jedan primjerak Corrada G60 Cabriolet, no "rezači troškova" iz Wolfsburga ni za ovaj model nisu dali zeleno svjetlo. Šteta...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....