Na zajedničkoj press konferenciji s Toyotom i Subaruom, Mazda je ovog tjedna predstavila prototip rotacijskog motora s dva rotora. Iako tvrtka nije išla u detalje o novom Wankel motoru, izjavili su da bi se on jednog dana mogao ugraditi u sportski automobil.
Kao u konceptu Iconic SP (na slikama), rotacijski motor bi radio kao generator koji opskrbljuje energijom bateriju, umjesto da je mehanički povezan s kotačima. Mazda već nudi Wankel motor naziva 8C s jednim rotorom u aktualnom MX-30 koji radi na identičnom principu.
Mazdin glavni tehnički direktor Ichiro Hirose rekao je: "Ovaj koncept je opremljen s dva uzdužno postavljena rotacijska motora za proizvodnju energije, omogućujući veću opskrbu energijom i ostvarivanje niskog težišta. Jedinica također ima za cilj poboljšati vibracije i smanjiti emisije povećanjem zapremine. Također se razmatra za upotrebu u sportskim automobilima."
Ako mislite da nam se u prethodnom odlomku s "dva rotacijska motora" potkrala greška, nije. Hirose je doslovno spomenuo dva motora, a to vjerojatno znači dva 8C Wankel motora povezana u seriju, koji stvaraju jedinicu s dva rotora. 8C ima obujam od 830 ccm i snagu od 75 KS, što bi u kombinaciji dalo 150 KS i 1.660 ccm.
To bi otprilike bila razina MX-5, što nije baš spektakularno, no ne treba zaboraviti da bi auto imao i električni motor. I u MX-30 je električni motor više nego dvostruko snažniji od Wankela, što znači da bi novi model lako mogao imati više od 300 KS.
Sve to zapravo neizravno daje do znanja da Mazda vjerojatno radi na razvoju nove generacije RX-7, kultnog sportskog modela koji se prestao proizvoditi 2002. godine. Velika vijest došla je upravo u trenutku kada smo saznali da je Mazda sredinom 2000-tih razmatrala povratak RX-7, no od svega se odustalo uslijed velike ekonomske krize krajem 2000-tih.
Taj RX-7 je trebao biti sportski automobil s prednjim motorom i pogonom na stražnje kotače, koji bi u ponudi Mazde zauzeo poziciju iznad MX-5.
Međutim, čini se da bi se RX ipak jednog dana mogao vratiti i ponovo koristiti fascinantan Wankel pogon, ovoga puta u malo drugačijoj izvedbi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....