Da limuzinske izvedbe malih gradskih automobila prečesto nisu najsretniji dizajnerski uraci potvrđuje i upravo u Indiji predstavljen Maruti Suzuki Dzire. No te limuzine do 4 metra dužine nisu od jučer, zapravo je duga tradicija takvih, prema ukusu Europljana bizarno kreiranih, ali zahvalnih i ne pretjerano kvalitetno izrađenih i opremljenih mini limuzina kakve treći svijet postavljaju na kotače, gdje su neki od njih ostvarili i milijunske naklade, poput prethodne generacije Marutija Dzir u Indiji.
Zato smo malo pretražili arhivu, pa osim nekih primjeraka koji su svojevremeno osvanuli i na tržištima istočne Europe poput Dacije Logan ili Fiata Albea (sjećamo se i Daihatsua Charade Sedan ili Mazde 121 zvane "Jaje"), više manje svi ugledniji proizvođači za milijunska tržišta popit Indije, Brazila, Rusije, Turske, JAR-a, Kine ili Meksika, nude neku takvu malu limuzinu izraslu iz gradskog auta i zadovoljno trljaju ruke, koliko god se mi u Europi čudili takvim kreacijama na četiri kotača.
Donosimo pregled najpopularnijih mini limuzina tijekom godina, od već legendarnih koji su se pridavali čak i kod nas, pa do najnovijeg Marutija Suzuki Dzira izvedenog iz nove generacije Swifta.
Pregled
Opel Corsa A Sedan - 1985.
Popularnu prvu generaciju Corse u limuzinskoj izvedbi iz 1980-ih europska tržišta dobro poznaju, a dobro je bila zastupljena i kod nas, a čak je i policija dužila limuzinsku izvedbu Corse
Fiat Duna - 1987.
Dvije godine nakon Corse Sedan i Fiat je izveo malu limuzinu iz popularnog Una i nazvao automobil Duna. Također zastupljena i na našim cestama u to vrijeme
Opel Corsa B Sedan - 1994.
Malenu simpatičnu Opel Corsu u Europi poznajemo od 1993. godine, a svijet od 1994. i na mnogim tržištima u sedanskom obliku opstaje do 2012. godine pod mnogim značkama GM-a. Prodavao se tako kroz tri desetljeća kao Buick Sail u Kini, Chevrolet Chevy u Meksiku i Kolumbiji, Chevrolet Classic u Brazilu, Opel Corsa Sedan u Chileu, Holden Barina u Australiji i Novom Zelandu, Opel Corsa Lite u JAR-u, Opel Corsa Sail u Indiji te Opel Vita u Japanu, u brojnim izvedbama, najčešće kao sedan. Riječ je o legendi... ružnoj, ali legendi ako pitate ljudi u Meksiku ili JAR-u!
Toyota Echo - 1999.
Ono što smo mi u Europi poznavali kao maleni simpatični gradski auto Yaris za kojim su posebno ludovale žene, diljem svijeta je "naš" Yaris s dodanim prtljažnikom bio sve ostalo. I prva i druga generacija udomaćile su se posebno u Americi, ali i Kini i još nekim velikim tržištima kao "budget limuzina" od 1999. do 2005. Kao Toyota Platz ili Echo ( U Kini se proizvodio od 2000. do 2012.) u milijunskim nakladama. Naslijedila ga je Toyota Belta (2. generacija Yaris sedana) koja se proizvodila od 2005. do 2012. godine, zvala se i Vios na tržištima poput Kine, Filipina, Malezije, Singapura, Indonezije i Tajlanda... Dakle prava zvijezda!
Renault Thalia - 1999.
Danas već sinonim za nezgrapnu, gotovo komičnu izvedbu sedana iz jednog lijepog gradskog auta. No uspješna je bila čak i kod nas, premda je u Rusiji napravila najveći uspjeh. Inače Renaultova globalna jeftinjara iz vremena dok Francuzi još Daciju nisu podigli na današnju razinu "budget marke", diljem svijeta se prodavala kao Renault Clio Classic (Sjeverna Afrika) , Renault Clio Sedan (Brazil, Paragvaj), Renault Citius (Kolumbija), Renault Symbol (Argentina, Chile), Renault Thalia (Središnja i istočna Europa) i Nissan Platina (Meksiko). Sada zamislite Thaliju kako vozi reli! Nemoguće? E pa kao Nissan Platina nama poznata Thalia je bio jedan od omiljenijih auta za reli u Meksiku! Auto se u raznim varijantama prodavao od 1999. do 2013. diljem planete.
Fiat Albea - 2002.
Čak deset godina sve do 2012. turski Tofas je proizvodio model Fiat Albea i kroz nekoliko generacija ga stalno unapređivao, auto se prodavao i na našem tržištu svojevremeno, no najveću je popularnost ipak ostvario na domaćem tržištu. Tako ako u Istanbulu sjednete u taxi, a da nije Fiat Albea, svakako fotkajte i javite nam jer vam nećemo povjerovati.
Chevrolet Aveo - 2002.
Daewoo pod značkom Chevroleta stigao je i u naše krajeve, a diljem svijet se prodavao u čak 120 zemalja pod sedam marki kao Chevrolet, Daewoo, Holden, Pontiac, Ravon i Suzuki. Milijunaš je od 2002. godine u prodaji kada je život započeo kao Daewoo Aveo, do danas na brojnim tržištima u dvije generacije.
Nissan Tiida - 2004.
Premda nije riječ o gradskom B-segmentu već o kompaktnoj platformi ne možemo ne spomenuti Nissan Tiidu koja u limuzinskoj varijanti djeluje stvarno loše. Auto se prodavao i kod nas a na tržištima je opstao od 2004. do 2012. godine, a naslijedio ga je bitno ljepši model Pulsar aktualan i danas. Diljem svijeta Japanac se prodavao kao Nissan Tiida, Nissan Latio, Nissan Versa (Sjeverna Amerika) i Dodge Trazo (Južna Amerika). Ovaj svjetski Nissan proizvodio se u Japanu, Angoli, Kini, Maleziji, Meksiku, Tajvanu i Tajlandu. Svjetska njuška, nema što!
Peugeot 206 Sedan - 2006.
Jedan od najljepših malih automobila uopće doibio je svoju sedansku izvedbu i postao limuzina. Srećom kod nas se nikada nije prodavao, a slobodno možemo ustvrditi kako je riječ o najlošijem dodavanju prtljažnika ikad, ili kako unakaziti lijep auto. Inače 206 SD se proizvodio u Iranu za iransko tržište, a izvozio se i u Brazil, Rusiju i Tursku, Alžir, Maleziju, Kinu...
Suzuki Dzir - 2004.
Suzuki Swift Sedan bio je popularan i kod nas početkom 1990-ih, a još ih se može vidjeti na našim ulicama. Pod koliko znački i imena se prodavao diljem svijeta teško je uopće nabrojati i gdje se sve proizvodio. U sljedeće četiri generacije Swifta (uključujući i aktualnu) više se kao sedan na nekim tržištima nije zvao Cultus već Dzir iz indijskih pogona Maruti Suzuki (od 2004. do danas.). Auto se može tako kao Dzir kupiti od Indije do Urugvaja, a to je ono što Suzuki najbolje radi, izdržljive globalne dostupne proizvode, no pritom se kod tri volumena ne troši puno na dizajnere (pogledajte samo taj novi Dzir). Trovolumenski SX4 premda buhtlast, ipak je bio oku ugodniji automobil.
Današnji antijunaci
Ford Fiesta Saloon proizvodi se u Sjedinjenim Državama u posljednjoj generaciji za američko tržište, a za druga tržišta u Vijetnamu, Indiji, Brazilu, Rusiji, Tajvanu...
Honda Amaze nastala na osnovi nama poznatog Jazza od 2013. se proizvodi u Indiji i Tajlandu za lokalna tržišta
Hyundai Xcent četverovratna limuzina kraća od 4 metra od 2014. se također proizvodi u Indiji za lokalno tržište
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....