FOTO, VIDEO

Potpuno restauriran jedini BMW M8, ‘ubojica Ferrarija iz Münchena‘ koji nikad nije zaživio

Kad je taj prvi prototip dovršen, uprava je jednostavno povukla cijeli projekt, smatrajući ga preskupim za proizvodnju
BMW M8 Prototype
 BMW

Lijepe vijesti: BMW odjel Classic obnovio je povijesni prototip modela M8 E31, vrativši ga u stanje kakav je bio kad je bio nov uz obećanje da će ga svi zainteresirani imati prilike vidjeti i čuti kad to dopuste vremenski uvjeti.

U videu na njihovom YouTube kanalu ljudi iz odjela pričaju priču o ovom jedinstvenom prototipu kultne "Osmice" koji nikad nije ušao u seriju te priznaju da im je kod restauracije najveći izazov predstavljala zamjena "trkaćeg" spremnika za gorivo koji je izrađen od gume s unutarnjom oblogom od pjene koja se s vremenom raspala.

Ovaj prototipni M8 je život započeo kao projekt odobren od vrha tvrtke te je nastao u režiji nekolicine inženjera entuzijasta 1990-ih, s ciljem stvaranja istinskog ubojice superautomobila s potpisom Bayerische Motoren Werke.

image
BMW M8 Prototype
BMW

Kad je taj prvi prototip dovršen, uprava je jednostavno povukla cijeli projekt, smatrajući ga preskupim za proizvodnju. BMW nikada nije ni pokazao prototip, držeći ga zaključanim i skrivenim daleko od svjetskih očiju dobrih 20 godina, sve do 2010. kad je konačno pokazan javnosti.

image
BMW M8 Prototype
BMW

Auto izgleda upravo tako, s agresivnijim odbojnicima i bočnim otvorima za hlađenje raspoznaje se kao najmoćnija "Osmica" spremna za izazivanje na megdan najbržih superautomobila svog vremena.

image
BMW M8 Prototype
BMW

Ispod poklopca motora nalazi se jedinstveni 6,0-litreni V12 motor sa zapanjujućih 640 konjskih snaga. Ne zaboravite, pričamo o 1990. godini! Takva je snaga prije 30 godina bila jednostavno nečuvena, a najsnažnija verzija Serije 8 tada je bio model 850CSi s 5,6-litrenim V12 motorom od 381 KS.

image
BMW M8 Prototype
BMW

Praktično, inženjeri su motor postavili što je moguće bliže kabini i niže podu kako bi postigli najbolji mogući raspored masa i iz tog razloga motor ima podmazivanje sa suhim koritom, dok je spremnik ulja smješten u prtljažnik dok uljni vodovi koji prolaze ispod krova, jer sve to ipak nije stali ispod prednjeg poklopca.

image
BMW M8 Prototype
BMW

"Kad ulje napaja motor, možete ga čuti kako se kreće kroz vodove ispod krova", rekao je u videu jedan od inženjera koji su radili na prototipu M8. Nema što, ovaj je M model doista nešto posebno zahvaljujući svom "bolesno" snažnom V12 atmosfercu. Za usporedbu, čak je i McLaren F1, najbrži auto na svijetu tog vremena, također s V12 atmosfercem (smještenim središnje), imao manje konja - 627...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 09:01