Od najveće brzine od 240 km/h E-typea koja je osvojila naslovnice i tvrdnje da je BMW M5 prva super-limuzina, do priče o tome da je Range Rover prvi luksuzni SUV i bajke da se Ford T nudio samo u crnoj boji, ovo su neki od najvećih mitova o klasičnim automobilima.
1. Ford Model T nudio se samo u crnoj boji
'Možete dobiti koju god boju želite, sve dok je crna'. Ne znamo je li Henry Ford doista izgovorio te riječi, ali znamo da je između 1913. i 1926. godine Model T doista bio dostupan samo u crnoj boji – brže se sušio i to ga je činilo jeftinijim. Ali prije tog razdoblja, Model T se mogao naručiti u raznim drugim, daleko manje mračnim nijansama, poput crvene ili svijetloplave.
2. Audi Quattro bio je prvi brzi GT s pogonom na sva četiri kotača
Quattro je osamdesetih promijenio tijek povijesti cestovnih i reli automobila raspodjelom okretnog momenta između sva četiri kotača. Ali Jensen je 14 godina ranije to izveo svojim konceptom koji je koristio Fergusonov mjenjač s pogonom na sva četiri kotača u rastegnutoj šasiji koja je bila sposobna ukrotiti čudovišni okretni moment Chryslerovog V8 motora.
3. Ford Cosworth je Escort
Ovo reli oružje iz devedesetih zasigurno izgleda kao peta generacija Escorta, ali nakon što podignete poklopac motora sve postaje jasno. Motor je postavljen uzdužno jer je ovaj Cosworth baziran na ranijoj Sierri, a tada je izgledao kao da dolazi iz Escort linije s prednjim pogonom.
4. Golf GTI je prvi hot-hatch
Izvorni VW Golf GTI gotovo je sigurno bio prvi hot-hatch koji je bio važan, ali to nije bio prvi hot-hatch. Čak i ako zanemarite dorađene Mini Coopere 'S' iz 1960-ih, uključujući jednog za Ringa Starra kako bi mogao nositi svoj set bubnjeva, Simca Ti iz 1974. prodavala se dvije godine prije Golfa GTI-a i Renaulta 5 Alpine.
5. Porsche se proizvodi u Njemačkoj
Prvi sportski automobili kompanije proizvedeni su u Austriji, a Porsche je tijekom godina imao tvornice raširene nadaleko. Naime, postoji velika šansa da je vašeg Porschea Boxstera proizveo Valmet u Finskoj, dok je dosta modela 914 napravljeno u Osnabrücku.
6. Mercedes-Benz 190SL je sporiji 300SL Roadster
Ovdje je lako razumjeti zabunu. Na prvi pogled, Mercedesov 300SL ‘Gullwing’ iz 1954. godine, 190SL Roadster predstavljen godinu dana kasnije, i 300SL Roadster iz 1957. izgledaju dovoljno slično. NO, dok su 300-e bile izrađene oko fensi šasije "space-frame" okvira, 190 se temeljio na skraćenoj W121 limuzini.
7. Ferrari Berlinetta Boxer ima boxer motor
Ferrarijev prvi cestovni automobil sa srednje smještenim motorom bio je 365GT4/BB, pri čemu posljednje B označava njegov novi 12-cilindarski boxer motor. Osim što tehnički uopće nije riječ o boxer motoru, već o "položenom" V12 s cilindrima pod kutem od 180 stupnjeva. Razlika od boxer motora je u tome što su dva suprotna klipa spojena na isto koljeno radilice, dok kod boxer motora svaki klip ima svoje koljeno.
8. Maserati Coupe je samo 3200GT bez lijepih stražnjih svjetala
Iako je istina da je Maserati Coupe izgubio prekrasna 'bumerang' svjetla modela 3200GT, tu su još neke mnogo veće promjene. Bi-turbo V8 zamijenjen je Ferrarijevim atmosferskim motorom, a mjenjač je premješten na stražnju osovinu.
9. Range Rover je prvi u segmentu luksuznih SUV modela
Nakon svojih 50 godina, Range Rover se naširoko smatra izumiteljem pokreta 'luksuzni SUV'. Međutim, to nije bio prvi otmjeni off-roader. Tvrtke poput Marmon-Herringtona pretvarale su American Woodies u obiteljske automobile s pogonom na sva četiri kotača još 30-ih i 40-ih godina, a tvornički Jeep Wagoneer predstavljen je sedam godina prije Range Roverovog SUV-a.
10. Porsche 924 imao je motor iz VW-ovog kombija
Porsche je 924 dizajnirao za Volkswagena (VW je kasnije odustao od ugovora), pa ne čudi da ispod haube postoji veza s Wolfsburgom. Istina je da 2,0-litreni četverocilindraš u 924 i Volkswagenovom LT kombiju dijele DNK, ali s vlastitom jedinstvenom glavom cilindra, sustavom ubrizgavanja goriva i 125 KS u odnosu na LT-ovih 75, 924 sigurno nije imao isti motor kao kombi. Kasniji 924S predstavljen je s pravim Porscheovim motorom – 2,5-litrenim četverocilindrašem kojeg je kasnije koristio i 944.
11. Ferrari s dodatkom u nazivu "Daytona"
Ferrarija prikazanog na fotografiji svi znamo kao Daytonu, ali Ferrari ga tako nije nazvao na njegovoj premijeri davne 1968. godine. Čak i danas, rukovoditelji Maranella ga nazivaju ispravnim imenom, koje je pomalo i jednostavno - 365GTB4. Ime Daytona dali su mu fanovi u znak priznanja za osvojena prva tri mjesta na utrci '24 sata Daytone' 1967. godine.
12. BMW M5 bio je prva super-limuzina
E28 M5 iz 1985. godine nije bila prva brza Serija 5 bavarskog proizvođača, a ni E12 535i iz 1980. Još 70-ih godina prošlog stoljeća mogli ste platiti BMW-ovom odjelu za motosport za naknadnu ugradnju 3,0-litrenog motora CS Coupea na vašu E12 Seriju 5. 1976. godine, četiri godine prije nego što se pojavio M535i, BMW Južnoafričke Republike proizveo je 530 MLE, kako bi homologirao svoje trkaće Serije 5.
13. Lamborghini Countach mogao je ići 305 km/h
Dok je Jaguar barem podesio testne automobile tipa E kako bi im pomogao da dosegnu 240 km/h, u Lamborghiniju su jednostavno 'izračunali' hipotetičku maksimalnu brzinu za raniji Countach, na temelju toga što je mogao dosegnuti 'crveno polje u petoj brzini. U stvarnosti, 270 km/h je vjerojatno bilo bliže točnoj maksimalnoj brzini.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....