MA KAKAV BUGATTI...

Ovaj V16 motor razvija više od 5000 KS i trebao se ugrađivati u serijski cestovni auto

Ovaj motor nije nikakav eksperiment već je bio razvijen za cestovni automobil Devel Sixteen koji je trebao doći na tržište

V16 motor s više od 5000 KS

 Steve Morris Engines

Bugatti Chiron je svojevrsni pojam nevjerojatne snage i vrhunskog inženjerstva za benzinske motore. Njegov W16 ima obujam 8 litara, četiri turbo punjača i u najsnažnijoj izvedbi razvija čak 1600 KS. No to nije gotovo ništa u odnosu na motor američke tvrtke SME, koji čak tri puta nadmašuje snagu Bugattijevog motora. Još nevjerojatnije u cijeloj priči je da ovaj motor nije trkaći, već je bio namijenjen za ugradnju u serijski automobil, no čitava priča je na kraju propala. Ne zbog motora.

image

V16 motor s više od 5000 KS

Steve Morris Engines

Tvrtka Steve Morris Engines (SME) proizvodi manje od 100 motora godišnje i oni se koriste u trkaćim i dragster automobilima, ali i u prilično ekstremnim cestovnim automobilima hot rod koncepcije. Najekstremniji eksponat u portfelju američke tvrtke i iz gradića Muskegona je V16 motor s četiri turbo punjača koji nosi naziv SME/Devel V-16.

Koncepcijski je vrlo sličan Chironovom motoru, no mnogo, mnogo snažniji. Ovaj motor razvija 3048 KS uz tlak prednabijanja ispod 1,4 bara i nimalo ekstremnu brzinu od vrtnje 6900 o/min.I sve to uz standardni američki benzin od 93 oktana.

image

V16 motor s više od 5000 KS

Steve Morris Engines

Konstrukcijski se ovaj motor čini vrlo zastarjelim s jednim bregastim vratilom i tehnologijom dva ventila po cilindru, no dosta toga nadoknađuje svojim ogromnim obujmom od 12,3 litre i i četiri 81-milimetarska turbopunjača. Motor s kutom nagiba od 90 stupnjeva između cilindara ima podmazivanje sa suhim karterom, kao i hidrauličku bregastu osovinu i kontrolu gasa s pomoću žice. Intercooler radi na principu voda-zrak.Blok motora i 1,22 metra duga radilica iskovani su svaki iz jednog komada čelika.

Ranije spomenutih 3048 KS tek je početna vrijednost za SME/Devel V16. Ako se tlak prednabijanja poveća na 2,07 bara, motor već isporučuje 4056 KS na ispitnom stolu. Ako je tlak 2,5 bara i motor se napaja trkaćim benzinom, proizvodi 4578 KS i maksimalni okretni moment od 4771 Newton metara. A ni to nije njegov maksimum, u trkaćoj verziji s ojačanim komponentama i još višim tlakom prednabijanja, performanse su u laboratorijskim uvjetima porasle na nevjerojatnih 5.077 KS!

image

Devel Sixteen

Devel Motors

Kao što smo ranije spomenuli, ovaj motor nije nikakav eksperiment već je bio razvijen za cestovni automobil koji je trebao doći na tržište. Riječ je o automobilu tvrtke Devel Motors, modelu Devel Sixteen. Ova tvrtka uz Ujedinjenih arapskih emirata prototip svojeg automobila izložila je nekoliko puta između 2013. i 2017. na Međunarodnom sajmu automobila u Dubaiju. Tada su zaista privukli pažnju svjetske javnosti jer 5000 KS se činilo kao apsolutno pretjerivanje. Sada smo saznali ta taj motor zaista postoji. Uz njega bi automobil, prema tvrtke Devel Motors, od 0-100 km/h ubrzavao za 1,8 sekundi i postizao maksimalnu brzinu od 560 km/h!

image

Devel Sixteen

Devel Motors

Nakon 2017. godine projekt novog hiperautomobila je utihnuo i zasad se ne zna ništa o serijskoj proizvodnji. Jedini znakovi života za Devel Sixteen su izolirane fotografije iz kolekcija i prodajnih salona na kanalima društvenih medija proizvođača. Projekt oko ovog ludog motora još uvijek je na čekanju, no po svemu sudeći mali su izgledi da će se ikada dogoditi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. svibanj 2024 16:35