U svojoj dugoj trkaćoj povijesti Ferrari je 1963. godine izradio samo četiri primjerka modela 330 LMB (što znači Le Mans Berlinetta), trkaćeg automobila izrađenog za utrku izdržljivosti 24 sata Le Mansa.
Od četiri, tri su primjerka bila s volanom na lijevoj strani, dok je četvrti bio jedini s upravljačem s desne strane. Od tri 330 LMB-a koji su se utrkivali te godine, samo je jedan utrku završio i to na petom mjestu.To također čini Ferrari 330 LMB rjeđim modelom od basnoslovno skupih 250 GTO modela.
Štoviše, u usporedbi s njim, 330 LMB je imao snažniji 4.0-litreni motor "Colombo V12" s 390 KS te 20 mm duži međuosovinski razmak, kao i redizajnirani aluminijski okvir karoserije.bModel 330 LMB ujedno je i posljednji Ferrarijev trkaći automobil sa sprijeda smještenim motorom iz te ere.
Ponovno rađanje tog kultnog Ferrarija s volanom na desnoj strani na sebe je uzela karoserijska radionica i trgovac skupocjenim Ferrari modelima Bell Sport & Classic iz engleskog Lutona nakon smrti Edwarda Cartera koji je bio veliki ljubitelj Ferrarija i želio je svojoj kolekciji dodati restaurirani 330 LMB.bCarter je, naime, 2010. godine kupio Ferrari 330 GT 2 + 2, na temelju kojeg je nastao automobil koji vidite na fotografijama.
Sve komponente korištene u ovoj izradi su "period correct" (autentične za to razdoblje), ili su ih u Bell Sport & Classicu izradili od nule prema izvornoj specifikaciji.
Uz pomoć stručnjaka Terryja Hoylea koji dobro poznaje originalni 330 LMB s brojem šasije 4725, donatorsko vozilo poslano je kod specijalista za karoserijske dijelove RS Panels, jednu od najpoznatijih britanskih, ali i svjetskih radionica za izradu dijelova karoserija prema autentičnim originalima.bPrema izvornim nacrtima šasija je skraćena te su uzete mjere za izradu modelas brojem šasije 4725.
Kad je automobil stigao u Bell Sport & Classic, bokovi i krov su već bili pričvršćeni, ali nadzorna ploča nije bila postavljena, a obloge vrata bile su nepotpune. Stručnjaci za restauraciju izradili su brojne detalje kako bi dovršili projekt, uključujući prozore, poklopce prednjih svjetala, stražnji zaslon Perspex i mnoge druge.
“Tri godine rada uložene su u ovaj automobil. I kao i kod svih naših projekata obnavljanja, primijenili smo puno znanja i truda u izradu detalja za svaki aspekt.bSve je ručno izrađeno i jedinstveno”, rekao je Elliot East, voditelj projekta 330 LMB.
Motor Colombo V12 iz 330 GT 2 + 2 modela prerađen je u specifikaciju sa suhim karterom i njegov je obujam povećan s 3,0 na 4,0 litre. Sad ima šest rasplinjača izrađenih prema originalnim umjesto Weber 42 rasplinjača, ugrađenih u originalni automobil.
Nakon što je testiran na "dynu", motor je pokazao kako raspolaže s 390 KS pri 7000 okretaja u minuti i 406 Nm okretnog momenta pri 6000 okretaja u minuti, potpuno jednako kao i kod originalnog stvarnih 330 LMB-a. Jedina promjena specifikacija ispod poklopca motora bila je dodavanje ventilatora za hlađenje.
Motor je pričvršćen vijcima za potpuno obnovljeni ručni mjenjač s pet brzina, umjesto originalnog četverostupanjskog mjenjača. To je učinjeno kao "dobrodošlo poboljšanje". Ostale nadogradnje uključuju novo elektroničko paljenje, električnu pumpu za gorivo, moderni regulator napona i zavareni spremnik za gorivo.
"Ovaj izvanredni projekt izložba je nevjerojatnog talenta koji se krije u radionici Bell Sport & Classic", rekao je Tim Kearns, generalni direktor kompanije. "Posvećenost koju smo uložili u ovaj vrlo poseban projekt tijekom posljednje tri godine je izvanredna, jer je svaka komponenta ili obnovljena, ili kreirana od nule, kombinirajući najnovije tehnike restauracije i inženjeringa s izborom mudrih nadogradnji."
Dakle, riječ je o potpuno novom "starom" Ferrariju i jedinom "remasteriranom" modelu na svijetu kojem su gazde iz Maranella dozvolile da nosi znak propetog konjića i naziv Ferrari. Svaka čast!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....