od bivšeg gazde VW-a

Otkrivena dobro čuvana tajna: Ovo je jedini BMW M5 e39 s Volkswagenovim W10 motorom!

Veliki W10 nije nikada došao u serijsku proizvodnju, napravljena su samo tri primjerka, a samo je jedan sačuvan do danas

BMW M5 W10

 GDM Motors

BMW M5 je nekada imao motor s 10 cilindara. Radilo se o moćnom atmosferskom V10 agregatu koji je razvijao čak 507 KS pri visokih 7750 okretaja u M5 koji se proizvodio od 2004. do 2010. pod kodnim imenom E60. Bila je to prva i zadnja generacija M5 s 10 cilindara, no jedan BMW M5 e39 nekoliko godina prije toga također imao deset cilindara, a motor je, vjerovali ili ne, proizveo - Volkswagen.

Riječ je o testnoj muli (mule su postojeći modeli u kojima se isprobava nova tehnologija), u kojoj je Volkswagen testirao svoj W10 motor koji nikada nije završio u serijskoj proizvodnji. Radilo se o trećoj generaciji M5 (E39) koja je inače serijski imala V8 s 400 KS.

image

BMW M5 W10

GDM Motors

Volkswagenova "prerada" je do sada bila dobro čuvana tajna, no auto je prošao mnogo kilometara te se u voznom parku Volkswagena koristio u svakodnevnoj vožnji na zahtjev Ferdinanda Piëcha, tadašnjeg šefa VW-a. Ovo je sigurno jedan od rijetkih "rasnih križanaca" između Volkswagena i BMW-a.

Volkswagen grupa je poznata po svojim nekonvencionalnim "W" motorima koji su uglavnom bili koncipirani kao spoj dva manja V motora te su zbog toga bili kompaktniji od klasičnih V motora. U serijsku proizvodnju su tijekom godina stigli W8, W12, čak i W 16 motor u Bugattiju, no W10 nije "bio te sreće".

image

BMW M5 W10

GDM Motors

Dok je, na primjer, W12 motor nastao međusobnim spajanjem dva VR6 motora, W10 je zamišljen kao manja alternativa s dva VR5 motora spojena u jedan motor. VR5 je u to doba bio dosta popularan 2-litreni motor sa 170 KS koji se ugrađivao u mnoge modele od Golfa do Passata. Po toj logici W10 je trebao imati oko 340 KS, no vjerojatno je VW iz njega izvukao i više snage.

image

BMW M5 W10

GDM Motors

Ispostavilo se da je, danas pokojni, Ferdinand Piëch, šef VW-a u to vrijeme bio veliki obožavatelj W motora sam odlučio o ugradnji motora u BMW. Volkswagen tada nije imao odgovarajući auto u koji bi motor stao u svrhu testiranja, a Piech je umjesto da W10 ugradi u Audi A8, povukao neobičan potez i zatražio od inženjera da ga ugrade u BMW. Navodno se Piëchu toliko svidjela mula da je novopečeni M5 W10 koristio kao osobno vozilo neko vrijeme.

Automobil se sada nekako našao u prodaji, a nudi ga belgijsko-njemački GT trkaći tim GDM Motors. Kako je stigao u njihove ruke nije objašnjeno. Navedeno je da auto ima 507 KS i 550 Nm okretnog momenta, a to je točno onolika snaga koju je razvijao sljedeći V10 M5. Ne zna se je li VW sam doveo motor do te snage ili su na njemu kasnije napravljene prerade.

image

BMW M5 W10

GDM Motors

Prostor za motor izgleda besprijekorno, s crijevima, žicama i vodovima za gorivo koji su uredno pospremljeni, dodajući vjerodostojnost tvrdnji da je ovo puno više od obične prerade u nečijoj radionici. Ništa od ovoga zapravo nije službeno potvrđeno od strane Volkswagena, a s obzirom na njihovu povijest i kontroverze oko Piecha sumnjamo i da će se i javiti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 02:28