![Bez naslova11](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/10/8/0/Bez%20naslova11.png)
Mercedes W124 je ne samo kod nas poznat kao „tvrđava na kotačIma, „ili posljednji Mercedes za sva vremena” i sve je zanimljiviji kao youngtimer model, posebno ako je riječ o nekoj od „performance” izvedbi čuvene limuzine iz Stuttgarta.
Predstavljen 1985. godine naslijedio je liniju W123 koja se čak i više od njega mogla pohvaliti izradom za sva vremena.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/9/29/22/2.png)
Mercedes W124 nacrtao je kućni mag dizajna Bruno Sacco te joj udahnuo masivan, ali uzvišen dizajn, tipično za jedan Mercedes koji je osim kao limuzina stizao i kao karavanski T-model, Coupe i cabriolet.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/9/29/22/4.png)
Pritom je 1991. u prodaju stigla i najsnažnija verzija s V8 M119 motorom s 326 KS pri 5700/min i 480 Nm pri 3900/min posuđenim iz modela SL, nazvana 500E i kasnije E500 kad se mijenjala nomenklatura, a sklapala se u pogonima Porschea sve do 1995. godine.
Na krilima uspjeha "Power E-klase" u Mercedesu su odlučili da AMG izradi limitiranu seriju pod nazivom E60.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/9/29/22/Bez naslova1.png)
Tako je najsnažniji W124 dobio ručno izrađeni 6,0-litreni V8 koji je prošao tretman kod stručnjaka iz Affalterbacha koji je donosio plus 53 KS (ukupno 376 KS), a za tu priliku AMG je dodatno doradio ovjes te stavio sportski ispušni sustav.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/9/29/22/8.png)
Uz minimalne optičke dorade E60 je bio spreman za tržište. Od 1994. do 1995. izrađeno ih je službeno 45 primjeraka, premda su neki vlasnici modela E500 svoje primjerke privaatno prerađivali u E60 kod AMG-a koji tada još nije bio službeni tuner Mercedesa, a takvih je barem stotinu.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/9/29/22/3.png)
Ipak, primjerak koji se sprema za aukciju 24. listopada u Londonu putem kuće RM Sotheby's je originalan primjerak iz 1995. godine, a prema broju šasije, vjeruje se kako je riječ je o posljednjem proizvedenom primjerku. Automobil je nov prodan u Japan, a prije tri godine je uvezen u Švicarsku.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/9/29/22/6.png)
Ostaje za vidjeti koliku će cijenu postići , a neka predviđanja poznavatelja tržišta govore o cifri od čak 200.000 eura.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/9/29/22/7ž.png)
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/9/29/22/5.png)