NEUNIŠTIV STROJ

Mitska Honda NSX iz 1992. okrenula 650.000 km bez otvaranja: ‘Samo treba redovito mijenjati ulje‘

U sedamnaest godina vlasništva i 32.000 kilometara godišnje vlasnik je bez većih problema dosegao veliku kilometražu
Honda NSX sa 650.000 km
 Instagram lonewolfdrifter

Sportski automobili zahtjevniji su i skuplji za održavanje, više se "troše", a ulaganje u njih služi za vozačke "gušte". Kod većine tradicionalnih sportskih motora performanse se stavljaju ispred trajnosti. Usto, "teška noga" na gasu i maćehinsko održavanje brojnih vlasnika značajno skraćuju životni vijek motora.

No da pažljivo održavanje i dugogodišnje vlasništvo mogu i od sportskog motora učiniti dugoprugaša s prijeđenom kilometražom jednog Mercedesovog dizelaša, s jednim motorom u jednoj karoseriji, ovo je čisti primjer.

Naime, jedan se vlasnih kultne sportske Honde NSX (Acura u SAD) prve generacije pohvalio na svom Instagram profilu lonewolfdrifter kako je do sada prešao 400.000 milja (gotovo 650.000 kilometara) i pojasnio u postu svoj odnos prema japanskoj sportskoj ikoni 90-ih sa središnje smještenim V6 atmosfercem.

Za Seana je, kako piše portal The Drive, vlasništvo NSX-a način života, a auto mu je životni pratitelj za svakodnevnu vožnju, a ne stroj za drift, ili za vikend lov na desetinke na 402 metra. Prema njegovom mišljenju, NSX je "najbolji automobil koji je ikada napravljen."

Priča počinje prije 17 godina kada je Sean kupio crveni NSX iz 1992. sa 112.000 kilometara na satu i od tad mu je to jedini auto koji je posjedovao i vozi ga svakodnevno.

Sean je u prosjeku godišnje prelazio 32.000 kilometara i vozio se na više dugih tura po jugozapadu Sjedinjenih Država. Ta prva generacija NSX kombinirala je sjajno upravljanje s grlenim zvukom 3,0-litrenim V6 VTEC motora koji se "vrti" do 8000/min i živahnih 274 konjskih snaga.

Od kada je bio nov do danas, Sean tvrdi kako motor nikad nije bio "otvaran" što je nevjerojatan podatak, premda je u međuvremenu imao problema drugdje: primjerice kvar na ručnom mjenjaču koji je na 198.000 pređenih kilometara doživio reparaturu.

Sada njegov NSX ima transmisiju sa skraćenim omjerima, a od značajnijih popravaka navodi zamjenu ležajeva amortizera na 612.000 km.

Za bolji zvuk Sean je postavio novi sportski ispušni sustav i vizualno oplemenio auto atraktivnijim naplacima te vjeruje kao će s izmjenama ulja na svakih 25.000 kilometara kao i do sada doseći i milijun bez otvaranja. Nema što, u pravim rukama i sportski "visokoturažni" motori mogu doživjeti lijepu starost i funkcionalnost bez popravaka. Honda je to...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 01:00