Tada početkom 1990-ih kao srednjoškolci "gutali" smo Auto klub koji nam je svaka dva tjedna bio skoro pa jedini "prozor" u svijet automobila. Kao mladi auto entuzijasti, u to vrijeme bez interneta oduševljavali smo se listajući stranice omiljenog nam magazina buljeći u fotografije i čitajući retke i tehničke podatke o supersportskim legendama poput Ferrarija F40, Lamborghinija Diabla i Countacha ili Porschea 959...
No, nismo mogli međusobno "dijeliti" slike i informacije na WhatsAppu o tome jer nije bilo ni mobitela, već smo uživo sve slobodno vrijeme prije i poslije škole koristili za beskrajne razgovore i sanjarenja o super automobilima. Osim spomenutih vedeta, izgovaralo se u to doba s velikim poštovanjem i ime njemačkog specijalista za proizvodnju sportskih modela u malim serijama s tehnikom Mercedesa - Isdera, a 1993. netko iz društva je izgovorio "Jeste li vidjeli Isderu Commendatore?"
Kad sam ga vidio prvi put na slikama, taj se egzotični supersportaš "preko reda" prometnuo u moj "auto snova" i na neko vrijeme u drugi plan stavio prvu ljubav Ferrari F40. Mlađe generacije od mene imale su ga priliku "voziti" u Need For Speed II iz 1997. godine i to je uglavnom bilo to od Commendatorea...
Slike su vremenom izblijedjele iz sjećanja, a Isderu Commendatore 112i koja je bila izrađena u samo jednom primjerku dugo nitko nije spominjao. Međutim, sada nakon 27 godina neočekivani ponovni pogled na prekrasnu Isderu Commendatore 112i ponovo je u meni uspjela izazvao onaj dječački ushit kao i davnih dana.
Naime, upravo taj jedan i jedini primjerak naći će se na aukciji u Parizu početkom iduće godine putem kuće RM Sotheby’s, a prodaje ga direktno Isdera. Čini to neponovljivu priliku da netko postane vlasnikom tog veličanstvenog superautomobila s početka 1990-ih, a iznos bi na koncu bi mogao biti vrlo visok.
Nevjerojatna Isdera Commendatore 112i predstavljena je 1993. godine kao nasljednik modela Imperator 108i kakvih je od 1984. do 1993. proizvedeno 30 primjeraka, uglavnom s M117 5,0-litrenim V8 motorom iz Mercedesa. Novi Commendatore 112i nazvan u čast Enza Ferrarija njegovim nadimkom, stigao je u velikom stilu s izgledom bolida za Le Mans tako i da kad je stajao, izgledao je kao da vozi barem 200 km/h.
Za pogon je bio zadužen središnje ugrađen Mercedesov (M120) 6,0-litreni V12 od 414 KS (isti motor Pagani je kasnije upakirao u Zondu), a zahvaljujući masi od 1450 kg do 100 km/h iz stajanja je hitao za 4 sekunde i vozio do tada respektabilnih 342 km/h. Motor je uparen s Getragovim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem iz Porschea 911 Turbo koji je naknadno modificirao RUF, specijalist za prerade Porschea i dodao mu šesti stupanj.
Ručno izrađeni Commendatore 112i s krutim i laganim "space frame" okvirom dobio je prilagođeni stražnji ovjes od Porschea 928, dok je karoserija bila od plastike ojačana staklenim vlaknima. Od Porschea 928 pritom su bila preuzeta i karakteristična otvorena "pop-up" okrugla prednja svjetla. Karakteristike: "gullwing" otvaranje vrata, ali i poklopaca motora, masivni pragovi koji skrivaju dva spremnika goriva, te aktivno stražnje "krilo" koje je služilo kao zračna kočnica.
Aerodinamika je bila presudna za Commendatore 112i pa su razvijeni poseban brisači vjetrobranskog stakla dok je na krov bio ugrađen periskop umjesto vanjskih retrovizora. U Mercedesovom zračnom tunelu bio je izmjeren vrhunski koeficijent otpora zraka od samo 0,306.
Umjesto utrkivanja s Commendatoreom u Grupi C na 24 sata Le Mansa, Isdera je propala kao firma zbog recesije u Japanu 1990-ih odakle je stizala većina financijskih sredstava. Firma se ipak restrukturirala, no veličanstveni prototip otkupio je jedan švicarski konzorcij. Automobil je potom 1999. godine bio predstavljen javnosti pod nazivom Silver Arrow 112i na salonu automobila u Frankfurtu s vanjski retrovizorima, Mercedesovim naplacima s pet krakova i snažnijim Mercedesovim 6,9-litrenim (M120) V12 motorom od 619 KS.
Kasnije se auto našao u vlasništvu jednog švicarskog kolekcionara koji ga je 2005. bezuspješno nudio na dražbi, no Isdera prije četiri godine otkupljuje nazad takav prerađeni model te ga vraća u originalno stanje s BBS zlatnim žičanim felgama s gumama 255/35 ZR18 sprijeda i 295/35 ZR19 straga, periskopom i originalnim motorom s potpisom Isdera.
Koliku će cijenu ovaj, ponovo originalni prototip postići ostaje za vidjeti, no u svakom slučaju, riječ je o jednom od najneobičnijih i najmisterioznijih automobila 1990-ih vrhunskih karakteristika i komplicirane povijesti koji je sada 27 godina nakon rođenja, napokon ponovo u originalnom stanju s originalnih 10.256 prijeđenih kilometara...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....