JDM POVIJEST

Manje od 20 primjeraka: Autech Zagato Galvia, talijansko-japanski pakt za koji nikad niste čuli

Zagato Galvia izgleda kao vizija futurističkog GT coupea iz 80-ih, ali je njegova osnova daleko skromnija

Autech-Zagato Galvia

 YouTube Screenshot

U japanskoj 'Bubble' eri vidjeli smo neke od najlegendarnijih automobila u zemlji. To je također bilo vrijeme kada su Japanci ubacivali toliko tehnologije i inovacija u gotovo svaki automobil napravljen tijekom tog razdoblja. Od revolucionarnih luksuznih automobila poput prvog Lexusa LS, do 'daily' superautomobila poput izvorne Honde NSX – bilo je to dobro vrijeme za japanske proizvođače automobila.

image

Autech-Zagato Galvia

YouTube Screenshot

Iako većina poznaje automobile i inovacije koje su se pojavile tijekom tih godina, još uvijek postoje neki dragulje za koje nismo čuli. Jedan od njih je Nissanov, točnije njihovog tuning odjela Autecha. Evo kratke lekcije.

Autech je osnovan 1986. godine kao podružnica Nissana. Specijalnost tvrtke je stvaranje jedinstvenih i prilično zanimljivih preinaka postojećih Nissanovih modela. Neki od nezaboravnih i vrijednih modela koje su napravili uključuju verziju Y31 Cedrica s dugim međuosovinskim razmakom, R33 GT-R s četvero vrata i model karavana Stagea visokih performansi nazvan Autech verzija 260RS. Čak su imali i kratku suradnju sa Zagatom.

image

Autech-Zagato Galvia

YouTube Screenshot

Jedan od proizvoda te suradnje zvao se Stelvio AZ-1, za kojeg su mnogi entuzijasti čuli. Međutim, postoji jedan o kojem se ne zna mnogo. To je prethodnik Stelvia AZ-1 – Zagato Galvia. Razumljivo je ako prvi put čujete za njega, jer se priča da je napravljeno manje od 20 primjeraka. YouTube kanal Wasabi Cars uspio se dočepati jednog i dati neke dojmove vožnje.

Zagato Galvia izgleda kao vizija futurističkog GT coupea iz 80-ih, ali je njegova osnova daleko skromnija. Zapravo se vozi na modificiranoj šasiji Nissana Leoparda F31, koja je također bila u ponudi u SAD-u.

Galvia također ima jedinstvenu unutrašnjost s nekoliko talijanskih detalja. Ipak, mjenjač je izravno iz Nissana iz 80-ih godina. Još zanimljiviji je dizajn naplataka. Možda ćete prepoznati dva dijela eksterijera koji su preuzeti od drugih automobila. Prednja svjetla dolaze od S13 Silvije, dok se za bočne retrovizore kaže da dolaze od Honde CRX del Sol.

image

Autech-Zagato Galvia

YouTube Screenshot

Zanimljivo je i ono što se nalazi ispod haube. Budući da je riječ o GT cruiseru iz 80-ih, tihi šestcilindrični motor je očekivan, iako je Autech u njega ubacio malo 'papra'. To je zapravo VG30 motor koji je pokretao mnogo V6 Nissana u to vrijeme. Međutim, ovo je VG30DET, što znači da ima i turbopunjač. Tvrdi se da je sposoban za 280 KS (206 kW). To je bio limit snage nametnut japanskim automobilima u to vrijeme.

image

Autech-Zagato Galvia

YouTube Screenshot

Iako je Galvia zanimljiv dio JDM povijesti, partnerstvo Zagato-Autech nije uspjelo. Međutim, to nije bio posljednji put da je Nissan zatražio pomoć talijanskih dizajnera. GT-R50 su nacrtali ljudi iz Italdesigna, a on je doživio mnogo više uspjeha od Galvije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 01:27