Prije dolaska hot-hatch modela koji su žarili i palili 1990-ih godina i stekli iznimnu popularnost među vozačima, prethodna dva desetljeća među auto entuzijastima u Europi popularni su bili pristupačni, ali živahni coupei.
A, coupe linija karoserije oduvijek je bila ona sportskija, s dvojim vratima, nižim krovom i elegantnim završetkom te uvijek poželjnija u odnosu na limuzinske verzije i to u svim klasama, a tako je ostalo do danas. Ipak, sve ih je manje na cestama (Toyota GR86 recimo, jedna je od takvih “posljednjih Mohikanaca”) zbog SUV histerije i izmišljanja klasa poput “SUV coupea s peterim vratima”, no to je sad priča za neku drugu temu.
Uronimo radije u slatku prošlost, nekih 45 godina unazad i sjetimo se ulica kojima su vladali modeli poput Forda Caprija, Opela Mante, Fiata 128 Sport, Lancije Bete Coupe, ili Alfa Romea Sprint. Kakvo društvo! Međutim, ako ovdje ne bismo dodali i Volkswagen Scirocco bili bismo nepravedni.
Premda u dvije inicijalne generacije (1974. - 1992.) nije dosegao omiljenost i uspjeh jedne Opel Mante koja se prodala u nakladi većoj od milijun primjeraka, Scirocco itekako zaslužuje pažnju. Slaže se s tim i Karlo Novak iz Čakovca, premda mladić, zaljubljenik je u stare Volkswagene, a posljednje četiri godine vlasnik je jednog primjerka druge generacije u savršenom stanju, u “sportskijoj” verziji 1.6 GT iz 1987. godine.
S obzirom na to da auto “na leđima” ima već 35 godina registriran je kao oldtimer i koristi ga za vikend vožnje ljeti do kafića, a rado ga pokazuje i na raznim okupljanjima ljubitelja Volkswagena i oldtimera. Zanimljiva je i povijest Scirocca: prva je generacija predstavljena 1973. na Salonu automobila u Ženevi i djelo je poznatog dizajnera Giorgetta Giugiara te je odmah pobrala pažnju mlađih, ali i onih nešto starijih vozača željnih uzbuđenja za volanom.
S vrlo dinamičnim linijama za to vrijeme, Scirocco je stigao kao dizajnerski i tehnološki modernija zamjena za u to doba već arhaični Karmann Ghia coupe na bazi Bube. Scirocco se proizvodio u pogonima karoserijskog specijalista Karmanna u Osnabrücku, a ne u Wolfsburgu kao i Karmann Ghia, a zanimljivo je i to da se Golf Jedinica pojavio šest mjeseci nakon Scirocca, koristeći identičnu platformu.
Prva generacija s brojnim varijantama pogona u pronašla je put do čak 504.153 kupaca diljem planete, a zadržala se u proizvodnji do 1981. godine. Tada je predstavljena unaprijeđena varijanta druge generacije koja se zadržala u prodaji čak 11 godina sve do 1992. godine kada je zamjenjuje Corrado, VW coupe zvijezda 1990-ih.
Međutim, premda unaprijeđen po baš svim pitanjima (posebice prostora u kabini) i sa širokom ponudom motora (od 60 do 139 KS))prodano je bitno manje primjeraka, tek 291.497, ali je svoju “rolu” na tržištu ponosno odigrao.
Kao pravi VW entuzijast Karlo je do sada već vozio tunirani VW Golf 1 GTI s dodanim tubo punjačem te VW Corrado s ubačenim 3,2-litrenim VR6 motorom iz Golfa R32, a sada uz Scirocco ima i VW Golfa Jedinicu JL kojeg je doveo u top stanje. U gotovo tvorničkom stanju je i njegov VW Scirocco, ako izuzmemo dodani Nardi drveni upravljač te spušten ovjes jer su na autu “gevinde”, dok je umjesto originalnih BBS “afetrmarket” felgi na auto ponovo stavio karakteristične tvorničke čelične kotače.
Na satu stoji brojka od originalnih 112.308 kilometara, dok se ispod poklopca nalazi 4-cilindarski dvoventilac od 75 KS koji snagu šalje na prednju osovinu putem 5-brzinskog ručnog mjenjača.
Koliko ih je još ostalo registriranih i u voznom stanju u Hrvatskoj Karlo odgovara - tek nekoliko - dok po pitanju vrijednosti cijeni da bi mogao vrijediti 10.000 eura.
Ukratko:
- S obzirom na to da Karlov Volkswagen Scirocco broji već 35 godina, registriran je kao povijesno vozilo
- Vrlo uščuvana unutrašnjost dijeli neke detalje s ostalim VW modelima tog vremena, kokpit je izveden sportski. Umjesto originalnog postavljen je drveni Nardi upravljač
- Radi kao sat: poznati 1,6-litreni benzinski dvoventilac od 75 KS do sada je prešao originalnih 112.308 kilometara, a dijelova još uvijek ima na tržištu
- Podijeljeni farovi, originalni auspuh, retrovizori: sve to je danas vrlo teško naći ako bi trebala zamjena, ali se puno toga može naći preko fan klubova
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....