snalaze se

Kako Rusi danas rade aute: Pogledajte reportažu iz bivše tvornice Renaulta, sve se promijenilo...

Puno improvizacije i ogromna pomoć iz Kine pomažu da iz nekadašnje tvornice Renaulta izlaze novi Moskviči

Proizvodnja Moskviča

Izbijanjem rata u Ukrajini ruska automobilska industrija se našla u ogromnim problemima. Velike strane automobilske kompanije ekspresno su napustile državu, zatvorile tvornice, a neke, poput Renaulta su ih i odmah prodale. Francuski proizvođač, koji je u svojoj tvornici proizvodio 200 do 300 tisuća Dustera (u Rusiji je Duster Renault), Captura i Arkana (Megane Conquest) prodao je Rusima svoje pogone za samo jednu rublju, odnosno manje od jednog centa.

Imovina kompanije u Rusiji 2021. bila je procijenjena na 2,2 milijarde eura, pa su tako Rusi besplatno dobili pravo bogatstvo. Ipak, Renault je u ugovoru o prodaji ostavio opciju da ima pravo na ponovni otkup tvornice u roku od šest godina. To se možda dogodi, jednom kad rat završi, a do tada se Rusi imaju čime igrati.

Oni su se odmah bacili na posao i iz ove su tvornice još prošle godine počeli izlaziti novi Moskviči. Kako to izgleda sada možete pogledati u velikoj, vrlo zanimljivoj i kvalitetnoj reportaži koje je objavljena na YouTube kanalu Real Reporter.

Naravno da Moskvič nije onaj kakav se proizvodio za vrijeme sovjetske ere, to bi bilo previše ludo čak i za Ruse. Radi se o prilično modernom i dosta atraktivnom SUV-u koji je zapravo kopija kineskog modela JAC Sehol X4. Rusi su od Kineza kupili licencu i krenuli u proizvodnju, no zapravo je bolje reći uvoz auta. Automobil se isprva u potpunosti proizvodio u Kini, a rusi su u tvornici samo lijepili logo i natpise Moskviča na karoseriju. No u međuvremenu su nešto više ovladali proizvodnim procesima te sada u tvornicu dolaze gotovi auti bez ovjesa i motora i drugih detalja koji se montiraju u Rusiji.

Problem Rusa je taj da, iako su kupili tvornicu i sve strojeve u njima, Rusima nedostaje softvera koji je Renault uklonio iz stojeva i tako ih učinio beskorisnima. Na primjer, roboti koji su služili za varenje dijelova karoserija i druge poslove montaže auta već godinu i pol stoje besposleni, dok Rusi pokušavaju isprogramirati novi software za njih kako bi mogli proizvoditi novi model auta.

Slično je i s mnogim drugim strojevima, no Rusi su napravili neke pomake te danas u tvornici možemo vidjeti mnoge funkcionalne napredne strojeve, poput robota koji služe za prijevoz dijelova automobila tvornicom. Ruski vlasnici tvornice nadaju se da bi u dogledno vrijeme mogli pokrenuti i liniju za proizvodnju karoserije i lakiranje i time preuzeli veliki dio posla na sebe.

Bilo kako bilo, radnici u tvornici su prilično zadovoljni time kako se situacija razvila, jer kada je Renault otišao prijetili su otkazi za više od 5000 zaposlenih. Sada su sva radna mjesta očuvana, a tvornica ima ambiciozne ciljeve, proizvoditi do 100.000 automobila godišnje. Za prodaju se ne moraju brinuti jer zbog sankcija Rusima nedostaje novih automobila, pogotovo onih skupljih od Lade. Moskvič je osim benzinske već uveo i električnu verziju, a kako ona izgleda i mnoge druge detalje pogledajte u reportaži.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 03:20